/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Computer vil ikke starte
Fra : Rexonspix
Vist : 556 gange
500 point
Dato : 18-10-07 13:35

Hej.

Tideligere havde jeg stillet et spørgsmål, om et problem jeg havde med at pcen genstartede når jeg var inde i Windows.
Efter at have prøve diverse ting såsom at sætte mere køling på min grafikkort, prøvet at tjekke alle kabler, sat ny strømforsyning i, prøvet andre harddiske og kigge i BIOS. Har jeg stadig ikke fundet svaret endnu.
Nu har jeg så fået et nyt problem. Nemlig at pcen ikke kommer længere end til en sort skærm hvor der står og blinker symbolet " _ ". Jeg har også prøvet at smække min XP cd i, men når den er færdig med at loade alle de ting før man kommer til om man vil formatere en hdd, hopper den over til den sorte skærme igen med det blinkende " _ ".
..Er der nogen som kan hjælpe :( ?

Mvh. Mark Johansen

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 18-10-07 13:38

Jeg har samme problem.. http://www.kandu.dk/spg111046.aspx
har ikke fået det løst endnu..

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 13:41

Ah surt :/ , Men det er da altid noget at vide at man ikke er den eneste med det problem ;)

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 18-10-07 13:42

Prøv at slukke for printeren før opstart, det virker for mig - men hvorfor???

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 13:43

Jeg har altså ikke nogen printer sluttet til :/ ?

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 18-10-07 13:44

Netværkskablet er taget ud før pc'en tændes hvis harddisken er rå ikke?

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 13:45

Har prøvet begge dele, stadig ingenting :(

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 18-10-07 13:46

Det med at den genstarter kan være en ram fejl, fejlen kan side i ramene eller på bundkortet, hvad jeg gjorde for at løse problemet var at, splitte pcen ad sælge de forskellige dele, hvor efter jeg tog en stor hammer og hamrede løs på bund kortet fordi fejlen ligger der et sted og den er ikke til at finde, du vil ende op med at bruge flere penge på at finde fejlen ind du vil gøre ved bare at købe et nyt bundkort.

Det med den ikke starter har sikkert noget at gøre med den anden fejl.

Så prøv at skift bundkortet, det er den billigste løsning der er.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 18-10-07 13:49

neeeej har ikke råd til at investere i det
men et eller andet skal gøres...

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 14:12

Det er lykkedes mig at komme ind til hvor jeg kan formatere en HDD.
Jeg smækkede en 80GB i, og nu venter jeg spændt på at den bliver færdig med at formatere og få installeret windows på den. Så skal jeg nok fortælle hvis den virker efter det.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 18-10-07 14:18

hvordan kom du derind?

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 15:24

Jeg satte en anden harddisk i, og prøvede at blive ved med at komme ind til hvor den vil formatere, og til sidst lykkedes det.
Dog ikke meget hjælp efter jeg har fået installeret windows igen på den nye HDD, da den stadig enten fryser eller bare kommer med sort billede.
Min skærm er også begyndt på ikke at reagere på når jeg tænder computeren, og skal ofte slukke/tænde den flere gange før den virker :/ .. Lorte pc..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 15:36

Mon ikke I skulle danne en klub hvor I kan mødes "fysisk".....

Problemet er med sikkerhed ikke til at løse her med de oplysninger I kommer med......

Umiddelbart lyder det til at begge komputere er til genbrug.....

Det er fejl der egentlig IKKE burde kunne opstå....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 15:37

Citat
Er for det meste pc nørd og programmere diverse programmer og spil.

Det gjorde ikke ligefrem mulighederne for en løsning større....

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 15:39

Der er ikke meget man kan programmere, når man kke har en pc der virker :'(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 15:39

Kunne det tænkes at I skiller ad og samler jeres komputere hver anden dag og derved får noget sat FORKERT sammen ?????

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 15:40

Jeg er ikke den største ekspert i hardware, og det er over et halv år siden jeg sodst har pillet ved den dernede :/

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 18-10-07 15:53

Citat
Min skærm er også begyndt på ikke at reagere på når jeg tænder computeren, og skal ofte slukke/tænde den flere gange før den virker :/ .. Lorte pc..

Også der har jeg problemer.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 15:57

;( Taget fra et andet forum..

Citat
Hejsa gutter...

Har virkelig mærkelig problem.
Har 3stk, nye PC derhjemme som jeg ved har virket.
Så kom min nevø på besøg med hans PC som åbenbart havde virus....

Vores PC´er laver random sort skærm pludselig..
Det eneste der er at gøre er at slukke på knappen....

Derefter kan man hvis man er heldig starte den op, andre gange ikke så forbliver skærmen sort, men pc lyder normal... ???? smile

Den ene melder nogle gange OC fail i POST selvom den kører stock

Den anden skrev på et tidspunk "we woundt pay you suckers PNY" med blinkende text i POST ??? smile

Den tredje virker normalt bortset fra sort skærm... så kan man pille gfx eller en ram klods eller bare lave en eller anden ændring så kan man starte... også selvom man putter samme HW i igen ??? smile

Det mærkelige er at ingen laver artifacts, er varme, eller andre ting ?
og at alle fejl kom inden for én time på samtlige maskiner ?

Men kan virus virkelig smadre bios ? randomly ? smile

Hvad fanden gør jeg ???? smile

Har Aldrig haft virus før da jeg er bag Firewall i router osv. men denne gang fik lortet mig åbenbart indefra smile

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 15:57

Har I begge købt billigt i POLEN

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:02

Tja - hvis I begge har virus er det jo svært når komputerne ikke kan startes - så bliver det svært at rense....

Prøv at fjerne backup batteriet i et par minutter - og sæt det i igen.....

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 16:03

Har prøvet :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:09

Så er der kun at starte fra bunden......

Tjek at hver enkelt ting virker

Fjern ALT fra bundkort - den burde kunne starte bios....

Er det ok - så næste skridt - harddisk....

osv.....

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 16:11

Kan sagtens komme ind I BIOS. Problemet opstår først der hvor Windows burde loade. Nogle gange er jeg dog heldig at komme ind, men ikke for ret lang tid af gangen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:12

Så tjek harddisken i en anden maskine.....

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 16:13

Skal jeg også have gjort når jeg får mulighed for det, men det giver ingen mening at 2 harddiske skulle gå istykker på samme tid :/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:14

Fjern ALLE indstikskort - også evt. grafikkort.....

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 17:54

Har prøvet at skifte grafikkort - Hjalp ikke.
Har prøvet at tage min RAID controller ud - Hjalp ikke.
Har prøvet at tage mit TV-Tuner kort ud - Hjalp ikke.

Har dog lagt mærke til at chrazqx også har ASRock, kan der mon være en sammenhæng?

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 18-10-07 17:56

er prøvet.. bios virker fint og overførslen af filer fra xp cd'erne kører uden probs.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 17:56

Du skal FJERNE dem alle - ikke bare et af gangen.....

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 17:57

Lige nu er det kun grafikkortet, og jeg har også prøvet at have andet i, så det burde jo ikke være det.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 18-10-07 17:58

ja.. Jeg har prøvet at starte med ram, bundkort+cpu og psu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 18:00

Citat
Lige nu er det kun grafikkortet, og jeg har også prøvet at have andet i, så det burde jo ikke være det.

Du bliver ved....

FJERN ALT....

Kun motherboard og harddisk.... (INTET ANDET) (Det gælder også evt. netstik, routere osv)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 18:03

Hvis motherboard og harddisk heller ikke starter - så er det jo harddisken.....

Win ER jo installeret..... (siger du jo)

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 18:08

Kan sagtens høre/se at den starter.
Nogle gange lykkedes det også at komme ind I til skrivebordet, men fryser ofte hurtigt.
Og jeg har jo også lige prøvet med en anden hdd som lige er blevet formateret, men den overlever ikke lang tid inde i Windows.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 18:11

Ergo er din Win kaput.....

Der er ligesom IKKE andre muligheder....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 18:12

læg ubuntu ind og se om den kører....

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 18:19

Er det ikke bare at formatere med windows igen så :/ ?, Det giver jo ingen mening at Windows ikke kan kører på den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 18:25

Det hjælper jo ikke at lægge den ind igen hvis den er defekt.....

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 19:01

kan ikke se hvordan 2 harddiske skulle gå istykker på samme tid :S ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 19:30

Næh...

Men jeg kan ikke se hvad der ellers skulle forårsage fejlen.....

Desuden var det Win der var defekt IKKE harddisk....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 19:32

læg nu ubunto ind og se hvad den siger

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 19:32

Tror sku det er min processor der er gået til, kan ikke rigtigt se hvad det ellers sku være. Når jeg endelig kommer ind i Windows overlever den max 2 minutter. Så jeg må se om jeg kan skaffe en ny.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 19:42

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-10-07 22:21

Fandt lige den her tråd: http://www.kandu.dk/spg48326.aspx , og tror det kan været svaret på mit problem.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 22-10-07 18:01

har du fundet ud af noget?

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 22-10-07 18:12

Nope, venter stadig på processoren ;), får den nok her i ugen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Rexonspix

Dato : 28-10-07 14:09

Jeg fik købt en ny processor, og nu virker den igen :)