/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af brugt computer. Men
Fra : copycatDK
Vist : 680 gange
500 point
Dato : 30-08-07 17:56

Skal ud at se på en næsten ny computer. specifikationerne ser rigtig gode ud. men hvordan er det lige jeg kan gå ind og se om der virkelig er det i han siger? Altså uden at pille computeren fra hinanden.
oplysninger om:
CPU
Ram
HD
Bundkort osv.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 30-08-07 18:30

Hvis du slet ikke må pille - kan du se det meste i Kontrolpanel "system"....

Ikke deteljer, men alligevel et billede.....

Meeenn - næsten ny ??????

Hvad vil det sige og hvorfor er den til salg ?????

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 30-08-07 18:32

Ved det ikke helt.. Jeg skal bare med ud og hente den. Men det skulle være en han havde bygget selv. Næsten helt ny.

Ved ikke hvorfor den er til salg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-07 18:41

Næsten ny, men bygget af gamle stumper - der måske er stjålet.....

Jeg ville holde mig langt væk

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-08-07 18:41

SIW (System Information for Windows)
Er et lille program, der viser dig alt, hvad elektronhjernen består af.
Det skal ikke engang installeres.
http://www.gtopala.com/siw-download.html
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-08-07 19:09

Fortsættelse fra Gambrinus:

Og her er så lige en anvisning på at bruge SIW
http://www.gtopala.com/siw-download.html
Hent den øverste "English Version (1.31 MB)" som kan være på en diskette eller memorystick.
Klik på den og kør
rul ned og kig på hardware > moterboard > og du har et billede der ligner dette:
http://peecee.dk/?id=65418

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 30-08-07 23:38

Tak for svaret refi.

Fik ikke rigtigt brug for at finde ud af noget. Det var en computer til 1500kr. Med vandkøling. ASUS bundkort GeForce 5900 Grafik og 1024MB DDR2. 2 HD med tilsammen 160GB. Et drev med DVD brænde. Og en lille athlon x64 2900+ Er ikke helt sikker på den CPU.. Men mente nu det var billigt nok for den computer.

Køber ikke selv sådan noget brugt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-07 23:55

Selv tak.....