/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ny computer
Fra : clausgh
Vist : 1168 gange
100 point
Dato : 09-08-07 22:21

Hej hej.

Jeg vil købe en computer, som jeg skal bruge hovedsageligt til gymnasiet, men samtidig også til hjemmebrug, hvor den skal kunne køre krævende spil..

Har selv tænkt på en Zepto eller Acer.
Er ret vil med Acer Ferrari'erne..

Har I nogen erfaringer eller gode råd? (også gerne på andre mærker end de to jeg nævnte)

Kom gerne med ideer til en specifik model..

(målene skal være ca. 30*25*3 cm, sådan så den er til at komme rundt med ;)

Claus.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 23:15

Citat
hvor den skal kunne køre krævende spil

Forget notebook.....

Så du må vælge......

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 09-08-07 23:18

krævende spil er måske så meget sagt.

Det skal være mere krævende end 7-kabale..

Bare så den kan klare fx fifa..

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-08-07 00:43

Zepto's pc'er er kendt for god ydelse.. så jeg ville klart tage den til spil

Har selv en Znote 6314 som jeg er meget glad for..

Znote har dog et problem med varme, men plejer at kunne løses med en ny BIOs(gratis hvis du skulle være i tvivl) hvis der er et problem.. (Har ikke selv haft nogen problemer)

http://laptopworld.dk/

Her er både anmeldelser af Znotes og et forum, hvor man kan spørger, hvis man har problemer..

Har kun hørt negativt om Acers laptops, du skal også regne med at prisen på farrari modellerne er ret krydret, til forhold af hardwaren...

Men ret fede er de nu, var også selv tiltrukket af dem da jeg købte min laptop, men valgte Zepto fordi man fik mere for pengene og man selv kunne vælge indholdet i ens pc

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 10-08-07 03:15

Hvad beløb snakker vi om, og kan du ikke lige sige hvad tommer skærmen skal være?

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 10-08-07 11:17

Jeg har tænkt mig at købe den brugt, så prisen ved jeg ikke helt.

Skærmen skal ca være 14"

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 10-08-07 11:19

Og tak til Millister, det vil jeg kigge på. :)

Men er Zepto's maskiner ikke meget store/brede?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-07 11:42

Hej clausgh, det lyder som om det er denne her du har brug for: http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage¬ebookid=O7Xh4nIQlz3
Lad være med at købe brugt bærbar computer, ny det ved man hvad er

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 10-08-07 11:48

Ja den ser fin ud, men den er for bred og stor. Jeg skal have en lille en som kan tages med rundt uden problemer. Det er det der er så pokkers svært...

Vil du fraråde at købe brugt?

Har selv tænkt på det, men jeg er ikke parrat til at ofre mere end 4-5.000 på nuværende tidspunkt...

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-08-07 12:09

for brede og store???

Zeptos computer er megete tynde og lægnde og brede passer til skærmen... så hvis du tager en 14," har computeren osse den størelse?

Desuden er deres computere ikke særlig meget, så jeg ved ikke hvad du mener med for bred og stor..

Alle deres computere er 14" og 15" skærme/computere

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-08-07 12:12

Citat
Desuden er deres computere ikke særlig meget,

Deuden vejer deres....

Hvis du skal købe den brugt, skal den være under halvandet år gammel og med kvittering...

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-08-07 12:19

http://laptopworld.dk/forum/viewtopic.php?f=32&t=188&st=0&sk=t&sd=a&start=30

Tjek lige det her, den koster godt nok 5500, men et godt tilbud, og den er ikke brugt. Først til mølle

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-08-07 12:20

Ops..

Du skal nok starte på side et

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 10-08-07 13:02
Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-08-07 13:28

Jo, det er den med flere ram, større harddisk 1,80 GHz

Der følger dog ikke noget OS med til den, så ville byde 5000kr på den og så selv købe Vista/XP

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-08-07 13:38

Her er den ca. helt samme model, bare inde fra zepto's hjemmeside

http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=313¬ebookid=673

Der er alligevel noget at spare, men han skriver i starten at den vil komme til at ligge 1000kr under normal prisen. Så prøve lige med 5000

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-08-07 13:42

Vil lige side at jeg ikke er sikker på at frafik kortet vil kunne tage et spil som fifa..

Ellers vil det være en rigtig hurtig pc

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 10-08-07 14:48

Tja. Jeg havde håbet jeg kunne få en til ca 4.000..

Og hvis jeg skal give det som du siger, så kan jeg vel ligeså godt købe den fra zepto's side

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-08-07 15:18

Hvis du får den for 5000 spare du over 1000 kroner, men hvis du vil ha' en gamer bærbar skal u betale mere... Har selv givet 10.000 for min, fordi den skulle kunne spille spil..

Er dog ikke ødnendigt, hvis du holder øji i Bilka, Aldi og lign. burde du kunne finde noget til 7000kr

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-07 16:20

Til krævende spil skal det altså være denne. Den har grafokkortet til det samt en fed processor

http://www.zeptoeksperten.dk/PageControls/NotebookPrice.aspx?configurationid=xlo403cd7JNMWqiI

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 16:29

Drop spillene - pas skolen.....

Så er en NY notebook til ca. 4000.- udmærket.......

Der er ingen ide i at købe noget brugt "bras" der kun giver dig problemer bare fordi du skal spille....

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-08-07 16:41

Citat
Drop spillene - pas skolen.....

Der er ingen ide i at købe noget brugt "bras" der kun giver dig problemer bare fordi du skal spille....

Du har sørme nogen meget kontante meninger refi

Jeg ville mærmer sige at hvis du vil ha' en bærbar til spil skal du betale for det..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 16:48

Citat
Jeg ville mærmer sige at hvis du vil ha' en bærbar til spil skal du betale for det..

Det nytter jo ikke hvis pengene ikke er der

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 10-08-07 18:43

Ja det kan jeg godt se. Har en bærbar som jeg bruger til spil.

Så må jeg bare købe en, som jeg kan bruge kun til skolen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 18:48

Bingo !!!!!!

Du har fattet pointen.....

Du får MEST på den måde....

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-08-07 20:36

Hvorfor ikke gemme pengene, så du kan spare sammen til en stationær

Så kan du bruge den bærbar til skole og den stationær til spil

ser ikke nogen grund til at have to bærbar

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-07 22:55

Smag og behag. Jeg synes nu alligevel vi skal lade clausgh tage beslutningen. selvom det er nogle gode argumenter der kommer på bordet. Jeg er dog ikke helt enig i det med at en bærbar ikke duer til spil. Det er altså fordi i ikke er helt med på de nye bærbare med core2 duo, 512 MB dedikeret grafikkort, 7200 omdrs SATA hd og hvad ved jeg. De sparker altså røv idag.

Prøv lige at kigge på denne igen. Det er den samme som deres topmodel bare med en mindre skærm.

http://www.zeptoeksperten.dk/PageControls/NotebookPrice.aspx?configurationid=xlo403cd7JNMWqiI

læs også denne test af topmodellen

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=7302

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 23:02

Næh....

Det er fordi der "kun" er 4.000 at "lege" med

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-07 23:15

Ja det havde jeg jo ikke lige set at det var sølle 4000,- Så giver jeg ret i at der skal opgives og så måske vente med et købe indtil der er opsparet lidt mer.

Eller så vælg en som denne. Med det hele med ikke god til spil

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=LX%2ETJN0Y%2E003

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 11:03

Nemlig....

Du kan sagtens få en god "skolemaskine" til de 4000,-

Så spille på den gamle og spare op til en ny stationær til spil...... (sådan ca. 8000) så er du kørende....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 11:04

I mellemtiden er de nok blevet bedre og billigere - så kan du nøjes med at spare 6.000 sammen....

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 11-08-07 15:31

Det er ikke fordi jeg ikke har pengene. Jeg vil bare ikke ofre mere en 4.000 på en skolecomputer.

Så kan jeg godt se at jeg ikke får en som kan en hel masse. Derfor ville jeg købe brugt, men det er jeg blevet frarådet nu ;)

Jeg beholder min bærbare computer (Som kører mine spil rigtig godt) og så må jeg se om jeg vælger at købe en lille skolecomputer.

Jeg har kig på denne, som godt nok er brugt: http://www.guloggratis.dk/computere/baerbar/ibm/annonce/1108657
(Har fået anbefalet IBM)

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 11-08-07 15:34

Har også netop fundet denne her, som ser interessant ud:

http://www.guloggratis.dk/computere/baerbar/ibm/annonce/851632

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 15:37

Maskinen som sådan er udmærket...

MEN

Det er yderst farligt at købe brugt du ikke engang kan afprøve inden.....

Oveni den pris skal du beregne MINDST 1000.- mere til nyt batteri og måske andre ting.....

Det er PRIMÆRT batteriet der ikke fungerer på brugte og de er ikke så billige.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 15:39

Lad være med at købe brugt til skolebrug.....

Du risikerer pludselig at ALT dit arbejde er spildt.....

Driftsikkerhed er nøgleord.....

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 11-08-07 15:39

Okay ja. Jeg havde tænkt mig at prøve at lave en handel med sælgeren om at jeg kunne give noget af beløbet og så få den på prøve i et stykke tid, hvorefter jeg kunne betale resten hvis jeg er tilfreds...

Det kræver bare tillid...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 15:45

Du kan da prøve.....

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 11-08-07 15:46

ja....

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 11-08-07 19:08

Lyder meget fornuftigt..

Men er din anden bærbar for stor, siden du >skal< have en ny?

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 12-08-07 13:15

Den er i hvert fald for stor til studiebrug.

Det er en HP Pavilion zv5000

Målene er ca 36 * 29 * 4 cm

Det er en 15,4" widescreen

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 12-08-07 13:42

Hmmm..

4 cm tyk er godt nok lidt stort... så går jeg ud fra at vægten også er i den tunge klasse

Der ville nu være mange penge at spare, ved at bruge den til skole, men det er dit valg..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-07 01:04

Jeg vil stadig anbefale at købe en ny, du får reklamationsret med mere, her er en jeg stødte på, den holder næsten størrelsen og du skal kun ryste sparegrisen lidt ekstra: http://computersalg.dk/produkt.html?varenummer=231705&SamleMenuID=&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=Acer

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 13-08-07 10:49

Prisen er god, men størrelsen er da den samme som min.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 14-08-07 19:58

Hvis nogen stadig følger tråden, så har jeg fundet det, som jeg tror er den perfekte computer til mig. Men det vil være dejligt med en andens blik på den.

Her er linket:

http://www.guloggratis.dk/computere/baerbar/apple/macbook/annonce/1187477

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-07 02:07

Jeg troede ikke du var interesseret i en Mac, den er måske ok, kender ikke noget som helst til den slags, hvad med software? Kan du bruge de samme programmer som skolekammeraterne ? Det meste skolearbejde udføres i Microsoft programmer, kan Macén snakke med Windows ?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 15-08-07 14:38

Mac's pc er hurtige, og så er der da ret meget stil i at have sådan en

Nu ved jeg ikke hvor nyt et styre program der følger med... men hvis det er Mac OS skal du være klar på at skulle hen i Humac at købe alt software (fx Office). Da du skal have mac udgaverne af alle programmerne.

Jeg kan ikke se hvad for et styresystem der følger med?

Du skal nok være klar på at ligge lidt ekstra arbejde i det

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 15-08-07 14:47
Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 15-08-07 15:40

Citat
Jeg troede ikke du var interesseret i en Mac

Jeg var slet ikke klar over at Mac er en speciel slags computer...

Troede derfor også at den bare kunne køre på almindeligt Windows, men det kan den måske ikke?

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 15-08-07 20:09

Styresystemet er OS X 10.4.10 Tiger

Det kunne jeg godt bruge en ekspertforklaring på?
Har kun "forstand" på Windows

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-07 01:51

Jeg kender ikke Mac, advarede dig blot, en Mac kan ikke køre Windows, så du får problemer med både spil og skole opgaver, vil du vide noget mere om Mac, så prøv at læse spørgsmålet her: http://www.kandu.dk/spg107784.aspx eller opret selv et spørgsmål i kategorien Mac eller MacOs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-07 01:56

Måske kan du bruge den i skolen med Open Office, den kan åbne MS office dokumenter og kan også gemme i MS format, her kan du se at den kan hentes gratis til MacOs: http://da.openoffice.org/ men glem de spil du plejer at spille

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 16-08-07 14:18

Du kan nok se at alle ikke var helt enige med mig...

Men, jeg må nok indrømme at der var nogen der der vidste mere om mac end jeg gjorde...

Selv om der er nogen der, der får det til at lyde helt fantastisk, så lad være med at gøre mac til mere end det er

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 16-08-07 15:55

Det gjorde mig bare mere i tvivl.....

Lige nu hælder jeg mest til IBM'en som jeg linkede til tidligere. Den kører med Windows og den er billig..

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 16-08-07 16:24

Mac pc'er kan også køre Windows OS

Jeg ville holde mig fra mac, Hvis det ikke er noget du går op i... Kommer til at koste ekstra tid og penge

Jeg kan ikke følge linket til IBM'en

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 16-08-07 16:29

Linket til IBM:
http://www.guloggratis.dk/computere/baerbar/ibm/annonce/1108657

Nu er Mac'en ikke på siden mere, så ved ikke rigtigt..

Jeg troede ikke du var så glad for Mac?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 16-08-07 22:51

Jeg har ikke noget imod mac...
Synes bare godt det kan være lidt beværligt (og opblæst)

hmm.. godt med software med..(Hvis det er ny nyer model af office)
Men, den hurtigste computer får du ikke, er lidt tvivl med processeren, måske har o.v.n mere at sige om den... Ellers kan jeg da spørger mig for..

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 16-08-07 22:54

Synes nok den er lige i underkanten...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-07 02:08

Jeg har ikke ret mange tilføjelser, en IBM er en solid arbedjshest, ikke nogen spillemaskine men kan vel bruges lidt, i mangel af bedre. Billig ? Det er som man ser på det, den er billigere end en ny, men men du ved ikke hvor meget eller hvor længe den holder, og der er ingen garanti

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 17-08-07 14:43

I har ret....

Nu har jeg lagt en annonce på gul og gratis, hvor jeg søger en maskine til mine behov.. Så må jeg se om der kommer nogle henvendelser...

Tak for hjælpen alle....

Er der nogle muligheder for at dele pointene.. Jeg er ny på siden..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-07 15:10

Nej du kan ikke dele point, accepter det indlæg som hjalp dig mest, jeg håber du finder en bærbar til den rigtige pris og med den rigtige ydelse, god weekend

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 17-08-07 16:32

nope

Du må vælge

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 17-08-07 16:47

Okay

Det må jeg jo så lige filosofere over.

I har alle sammen hjulpet meget

Accepteret svar
Fra : Millister

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-07 19:24

Vi venter spændt

Held og lykke med annoncen i gul og gratis

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 18-08-07 13:17

Jeg talte de bedste indlæg fra hver af jer, og Millister havde flest ;)

Godkendelse af svar
Fra : clausgh

Dato : 18-08-07 13:19

Tak for svarene til alle :D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-07 13:51

Har du fået respons på annoncen ?

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 18-08-07 16:08

Nej. Ingen har skrevet noget....

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 19-08-07 15:14

Takker, takker

Husk nu også selv at holde øje, med om der er nogen der sælger... noget du kan bruge

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 03-09-07 19:06

Har købt en til 5.000 i Bilka ;)

En Acer

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 03-09-07 21:08

Okey

Lyder godt, den vil nok ikke være den bedste til spil, men til skole skulle der ikke være nogen problemer der...

Så er det jo også altid godt at have nogen at klage til (Bilka)