/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Navigation / GPS men hvilken
Fra : lilleli
Vist : 784 gange
200 point
Dato : 28-06-07 13:01

Jeg ved godt at der er andre indlæg om dette emne - men jeg leder efter en god GPS hvor der er mulighed for at tale i mobilen ind over gps'en... Hvad er det jeg skal kigge efter - blue tooth eller er det det der hedder TCM ... jeg synes det er en jungle.
Er der nogen der har nogle gode tips og som kan hjælpe mig med at vælge....
Har prøvet macgellan roadmate under en ferie i england og var lidt vild med alle de forskellige faciliteter med eks. seværdigheder shoppingcentre mv... lidt smart når man ikke er lokalkendt at man kan finde den nærmeste butik med sko eller det nærmeste svømmeanlæg mv. Er det standard i en GPS???? eller hvad skal man se efter....
pft
lilleli

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-06-07 13:29

Hvis du holder dig til TOM TOM og Garmin er der mange muligheder. Personligt har jeg en Garmin C550, og den er ihvertilfælde til at komme til for penge i dag, for den er snart 1 år gammel af model, men jeg syntes ikke det gør noget, da der altid er adgang til opdatering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 13:44
Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-06-07 14:50

bruger selv tom tom i en pocketpc Qetek der er tlf kamera win.så du kan synkronisere med de imal
virker fint garmin er også fin men glem alt det at få tlf igennem den du bliver aldrig tilfreds
meget dårlig lyd har fåt det af vide ude på mit arbejde af montør der ikkl laver andet end at
montere mobil ting og dvder m.m.i biler så hellere en seperat gps og instal.sæt håndfri til tlf.
og så være tilfreds i stedet at gå og ærge sig
TCM er et system der sender oplysinge ud til dig hvis du nærmer dig en ulykke m.m.
så du kan nå at ændre rute inden en time lang kø
blue tuch er trådlås forbindelse mellem tlf. og eks de der folk reder rundt på de ene øre
du kan eks.ågså over føre en ringe tone fra en tlf til en anden data m.m.
håber du kan bruge lidt her
skulle lige hilse om du vælger garmin eller tom tom så kan de også det du nævner hvis de firmaer er til meldt skøndt med tank station når der skal bensin på skuden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-06-07 16:06

Garmin NÜVI 660 FM har alle de faciliteter du efterlyser, og i god kvalitet.

tlf. med Blåtand kan samarbejde med den så du får tlf tavlen overført og du fra GPS kan ringe op ti madstedet den finder i liste osv . Lyden kan den sende som FM radio, så den kan høres på biltadioen i god kvalitet.

Sådan en er desværre dyrere end de primitive.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-06-07 16:45

tjækket lige priser på Garmin NÜVI 660 FM
4000,- her:
http://asp.gpsystem.dk/?ProduktID=1&gclid=CKO9jbqH_4wCFRCkXgodchfcBA

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 28-06-07 16:54

Hehe.. har denne super maskine MIO C520T

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=286263

Den er super.. Og lidt for meget for mig når den bare ligger herhjemme..

Den har fået rigtige gode anmeldelser. Og har det du skal bruge..

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 28-06-07 17:17

Hejsa OG TAK for de mange svar - jeg har netop været i el giganten og fået set dem sådan i virkeligheden - og jeg må nok sige at jeg hælder til en garmin enten nuvi 660 FM eller nuvi 670 Og jeg går udfra at de som du ( 1133) med lyden gennem en gps er på dem hvor du skal have lyden gennem de små højttalere i gps'en - men med disse to kan jeg - hvis jeg har forstået dme korrekt få lyden kørt ud gennem bilens højttalere...??? Jeg har checket lidt mht. laveste pris og 660'en til 4000 er rigtigt billigt... hr også set dem på:
http://unbelievableshop.com/store/product_info.php?products_id=2305

men er det et ok sted at handle... nogen der har erfaring med dem????

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 200 point
Dato : 28-06-07 18:03

hej igen nej det er fordi de ikke spiller samme ordentlig sammen
hvorfor ved jeg ikke rigtig men der er mange sælgere der gerne vil sælge
de har ikke forstand på det tekniske selv om de lyder overbevisende
hvis jeg var dig prøv at dyrke det lidt mere mere ta med en der ved lidt mere teknik
men når du ikke ved om det tcm eller blue tuch at det er 2 meget forskellige verdner

men du må gerne sende et privat indlæg til mig og stille sgs. så skal jeg
spørge på arbejde men også jeg forstår ikke het dit spgs.

ole

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-06-07 22:01

Den Nüvi 660 som gpssystem.dk sælger til 4000 er vist Nüvi 660, ikke Nüvi 660FM. Men iøvrigt konkluderer FDM i deres seneste test at disse micro-FM-sendere ikke dur i praksis. Du vil jo høre radio og kun have GPS'en igennem når den vil snakke. Det kan man ikke. Enten kun radio i radiohøjtalerne eller kun GPS.

TMC skulle efter sigende være velfungerende i Tyskland, men ikke specielt veldrevet i DK. Ja, til MC-modtagelse behøves en FM-antenne, men det har intet at gøre med det jeg skrev om i første afsnit.

Der er masser at finde om unbelievable på nettet. Både positivt og negativt.

Godkendelse af svar
Fra : lilleli

Dato : 04-07-07 08:39

Tak for svaret 1133. Dejligt at kunne få hurtig respons på sine spøgsmål også de ting som man måske skal være ekstra opmærksom på. Har talt med saab( det er en ny saab jeg har) og jeg tror vi nok skal finde noget i fællesskab der duer - men det er jo rart at vide nogle af ulemperne så man ikke bare lader sig spise af med deres salgsgas TAK og god sommer til alle

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 04-07-07 09:31

Nüvi 660 (ikke Nüvi 660FM) er på tilbud denne uge i Bilka for 3.779,-
(som skrevet tidligere, så tror jeg ikke på nytteværdien af mini-FM-senderen). Har lige købt den i går. Indtil videre opfylder den forventningerne bortset fra at den på dansk ikke taler gadenavne - det er 'coming soon' selvom det vist har været med i annonceret et stykke tid.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-07-07 14:29

det var da så lidt du kommer bare igen
m.v.h. ole

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 13-08-07 13:18

Det du har brug for er Nokia 6110 Navigator.
Den har en rigitg god navigator og du kan bruge mobilen helt normalt ved siden af. Den har mange små features og har fået gode anmeldelser.

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 05-02-08 08:18

Hej med dig. Jeg har selv lige købet en amitech med stor held og det er til under 3000, hvor alt var med i parken. Men det med tmc, har jeg dog ikke prøvet pt da jeg ikke har haft brug for det endnu.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-02-08 08:40

Ja, dette er en meget gammel tråd, så der må da være købt en navigator for længst.
Må vi høre om det?