Java problemer med Firefox 7
Fra : Klaus Petersen

Dato : 20-10-11 12:32

Er der også andre der har Java problemer med Firefox 7 ?

Det er noget kaldet Java Console (et eller andet) der meldes
at den ikke er kompatibel med version 7 og derfor bliver den
bare slået fra automatisk.

Dette gjorde også at steder jeg benytter mig af som anvender Java
ikke fungerer ordentligt, jeg fik også popup beskeder om at Java ikke
svarede og om jeg ønskede at fortsætte, tillige har jeg ligefrem oplevet
at Firefox 7 crashede på de sites.

Det har medført at jeg så har fjernet den forbandede 7'er og vendt
tilbage til min gamle version 3.6 jeg ellers benyttede, fordi den
fungerer 100%

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-10-11 13:29

Klaus Petersen skrev den 20-10-2011:
> Er der også andre der har Java problemer med Firefox 7 ?
>
> Det er noget kaldet Java Console (et eller andet) der meldes
> at den ikke er kompatibel med version 7 og derfor bliver den
> bare slået fra automatisk.

Det samme her, men jeg har endnu ikke manglet nogen funktion og når jeg
checker her har jeg nyeste version
http://java.com/en/download/installed.jsp

Sjovt nok har jeg lige checket og opgraderet fra 6.0.27 til 6.0.29 som
også er deaktiveret, men slemID (NemID) virkede med begge versioner.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Ole C

Dato : 20-10-11 14:13

Klaus Petersen skrev blandt andet:

> Er der også andre der har Java problemer med Firefox 7 ?

Måske - ikke jeg.

> Det er noget kaldet Java Console (et eller andet) der meldes
> at den ikke er kompatibel med version 7 og derfor bliver den
> bare slået fra automatisk.

Har du prøvet at opdatere Java?
Nyeste version er 6 Update 29.

> Det har medført at jeg så har fjernet den forbandede 7'er og vendt
> tilbage til min gamle version 3.6 jeg ellers benyttede, fordi den
> fungerer 100%

Jeg har det lige omvendt - og er først for alvor gået over til Firefox da
6'eren kom.

--
vh
Ole C

Fra : CK®

Dato : 20-10-11 14:22

Den 20-10-2011 15:12, Ole C skrev:

> Måske - ikke jeg.

> Har du prøvet at opdatere Java?
> Nyeste version er 6 Update 29.

> Jeg har det lige omvendt - og er først for alvor gået over til Firefox
> da 6'eren kom.

Jeg kører med FF 8.0 beta og har ikke oplevet problemer med Java.
Heller ikke med FF 7.0 og 7.01.

Claus

Fra : Klaus Petersen

Dato : 20-10-11 21:42

Ole C wrote:

> Måske - ikke jeg.

> Har du prøvet at opdatere Java?
> Nyeste version er 6 Update 29.

Jep, nyttede intet.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : /john

Dato : 20-10-11 16:24

"Klaus Petersen" <nom@il.net> skrev i meddelelsen

> Det er noget kaldet Java Console (et eller andet) der meldes
> at den ikke er kompatibel med version 7 og derfor bliver den
> bare slået fra automatisk

Måske problem med 32/64 bit.

Prøv at hente java(er) her og gem på skrivebord:

http://filehippo.com/search?q=java

Luk alle browsere.

Gå derefter i Tilføj/Fjern Programmer. Slet java(er) og genstart PC.

Install relevant(e) java(er), og evt genstart PC.

Meld glad tilbage om det løste problemet - andre kan måske ha' nytte af dit
svar.

/john

Fra : Martin Ploug

Dato : 20-10-11 17:18

Den 20-10-2011 17:23, /john skrev:

> [...]
>
> Install relevant(e) java(er), og evt genstart PC.
>
> Meld glad tilbage om det løste problemet - andre kan måske ha' nytte af dit svar.

Hos mig, Wiindows 7, er det ikke nødvendigt at genstarte PC'en.
Jeg lukkede først alle programmer, fjernede java'er med Revo Uninstaller,
istallerede den seneste Java og åbnede browseren (IE9 og Firefox 7),
og nu virker NEMID igen - i hvert fald på nordea.dk.

Fra : Klaus Petersen

Dato : 20-10-11 22:09

/john wrote:

> [...]
>
> Install relevant(e) java(er), og evt genstart PC.
>
> Meld glad tilbage om det løste problemet - andre kan måske ha' nytte

Efter hvad jeg får ud af det, så er det en meget gammel version de
tilbyder af Java. Jeg fandt i stedet en offline version af 6.29
som jeg kan prøve af ved lejlighed i stedet for det direct install
der ellers tilbydes.

Måske virker det bedre på den metode.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : /john

Dato : 20-10-11 23:19

"Klaus Petersen" <nom@il.net> skrev i meddelelsen

> Efter hvad jeg får ud af det, så er det en meget gammel version de
> tilbyder af Java

Nej - prøv evt at kigge igen.

> Jeg fandt i stedet en offline version af 6.29

Den er ældre - men held og lykke med dén.

Jeg kan vist ikke hjælpe dig yderligere.

/john