Firefox associeret med google-mail?
Fra : ASKF

Dato : 14-09-11 23:23

Jeg har i årevis brugt at kopiere mail adresser og indsætte dem i
manuelt i adressefeltet hos gmail, men er der en mulighed for automatisk
at få Firefox til at åbne en ny tab med gmail, når man klikker på et
mailto: link?

Hvis det ikke er muligt, er der så en simpel mail-klient som addon til
Firefox, som kan klare jobbet via google mail-server?
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : ASKF

Dato : 14-09-11 23:28

ASKF ytrede sig i <rk92775bkug1kolo79v58k1rm8vbqrp36b@4ax.com> med
dette:

> [...]
>
>Hvis det ikke er muligt, er der så en simpel mail-klient som addon til
>Firefox, som kan klare jobbet via google mail-server?

Glemte at nævne at platform er Win7 eller virtuel XP.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 15-09-11 08:13

Den 15-09-2011 00:27, ASKF skrev:
> ASKF ytrede sig i<rk92775bkug1kolo79v58k1rm8vbqrp36b@4ax.com> med
> dette:

> Glemte at nævne at platform er Win7 eller virtuel XP.
Der findes mange tilføjelser med google til Firefox som muligvis kan
løse dit problem.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-11 08:22

Den 15-09-2011 00:22, ASKF skrev:
> [...]
> manuelt i adressefeltet hos gmail, men er der en mulighed for automatisk
> at få Firefox til at åbne en ny tab med gmail, når man klikker på et

Ja, det har været muligt siden Firefox 3 eller 4. Du skal
blot ind i indstillingerne og vælge en handling for
protokollen. Tjek denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-installation.php#plugins

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-09-11 08:24

Kim Ludvigsen skrev:

>Ja, det har været muligt siden Firefox 3 eller 4. Du skal blot ind i
>indstillingerne og vælge en handling for protokollen. Tjek denne side:
> [...]

Men det åbner ikke en ny tab

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-11 09:35

Den 15-09-2011 09:24, Ivan V. Klattrup skrev:

> Men det åbner ikke en ny tab

Korrekt, men der virker den sædvanlige klikmetode til åbning
i ny fane: Hold Ctrl nede, mens der klikkes, eller klik med
midterknappen/rullehjulet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand: