Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE og Youtube
Fra : Leo

Dato : 10-09-11 15:02

Hej

En lille påge vil afspille nogle videoer på youtube, når hun i IE så går ind
på youtube siger den at hun skal installere Adobe Flash Player, det gør hun
så, og hun kan nu se videoerne.
Når computeren så har været lukket ned, og startet op igen, skal hun endnu
en gang installere Adobe Flash Player for at kunne afspille videoer i IE,
det syns hun er temmelig træls. Nogen som har en ide til hvordan jeg løser
dette problem, så hun ikke skal installere Flash Player hver gang maskinen
har været lukket end, eller genstartet.

Problemet er der ikke i eks. Firefox.

IE er version 9.0.8112.16421
OS Windows 7 Home Premium64 bit.

Hygsom
Leo

Fra : /john

Dato : 10-09-11 20:07

"Leo" <lamigvinde(spam)@vaeversted.com> skrev i meddelelsen

> Nogen som har en ide til hvordan jeg løser dette problem, så hun ikke skal
> installere Flash Player hver gang maskinen har været lukket end, eller
> genstartet.

Download til Skrivebord:

Flash Player 10.3.183.7 (IE)
http://filehippo.com/download_flashplayer_ie/10461/

Flash Player 10.3.183.7 (Non-IE)
http://filehippo.com/download_flashplayer_firefox/10462/

I Tilføj/Fjern programmer: Slet Flash, og genstart pc'en.

Installer ny(e) Flash Player fra Skrivebord.

Det burde løse problemet.

Gør det ikke det, så kør følgende program før Flash Player installeres:

Adobe Flash Player Uninstaller 10.3.183.7:
http://majorgeeks.com/Adobe_Flash_Player_Uninstaller_d6551.html

/john

Fra : Leo

Dato : 11-09-11 20:35

> [...]
>
> Gør det ikke det, så kør følgende program før Flash Player installeres:
>
> Adobe Flash Player Uninstaller 10.3.183.7:

Tak for dine ideer John, men det har ikke hjulpet.
IE har jeg nu prøvet at afinstallere, så jeg har version 8, men det er
stadig det samme, kan det være noget med sikkerheden i browseren jeg skal
ind at kigge på.

Jeg har aldrig rigtig brugt IE selv, så jeg kender ikke til det med
sikkerhedsindstillingerne i den.

Leo

Fra : /john

Dato : 12-09-11 12:26

"Leo" <lamigvinde(spam)@vaeversted.com> skrev i meddelelsen

> Tak for dine ideer John, men det har ikke hjulpet.

Velbekomme - og suk - jeg må melde pas, har aldrig oplevet det pgl problem
:(

Prøv evt en oprydning med gratis CCleaner (m/ dansk sprog):

http://filehippo.com/download_ccleaner/

> kan det være noget med sikkerheden i browseren jeg skal ind at kigge på.

Måske forsøget værd.

> Jeg har aldrig rigtig brugt IE selv, så jeg kender ikke til det med
> sikkerhedsindstillingerne i den

1) Funktioner > Internetindstillinger > fanebladet Sikkerhed > Nulstil alle
zoner til standardniveau > Anvend > OK

2) derefter: fanebladet Avanceret > Nulstil > Anvend > OK

3) og: fanebladet Beskyttelse af personlige oplysninger > Standard > Anvend
> OK

Genstart IE.

Derudover kan en skanning for snavs næppe skade, fx med gratis Malwarebytes'
Anti-Malware (m/ dansk sprog):

http://filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/

(Programmet skal opdateres manuelt før skanning - auto update koster penge)

Genstart pc'en.

/john

Fra : GiWeo

Dato : 11-09-11 10:35

Husk at lukke IE ned INDEN du installerer, ellers kan filerne ikke
opdateres !

Fra : scootergrisen

Dato : 12-09-11 09:32

I Windows 7, 64 bit er der 2 versioner af internet explorer.

Internet explorer 32-bit
og
Internet explorer 64-bit

De bruger ikke de samme flash plugins så det kan være det er derfor du
har oplevet at skulle installer 2 gange.
Prøv bare at start den som hedder Internet explorer (som er 32-bit) og
se om det ikke virker.

Du kan gå op i hjælp om internet explorer og se hvis der står 64-bit
så er det 64-bit versionen af internet explore du køre.
I 32-bit versionen står der ikke noget. Altså der står ikke 32-bit.

Ellers kan du jo bare bruge firefox. Der er vel ikke nogen grund til
at bruger nogen lorte programmer bare fordi de fulgte med computeren.

Fra : /john

Dato : 12-09-11 17:16

"scootergrisen" <scootergrisen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Prøv bare at start den som hedder Internet explorer (som er 32-bit) og se
> om det ikke virker

Du er vist på sporet af noget der.

Længere søforklaring her:

"Here are instructions to install Flash Player in a 32-bit browser for
common operating system and web browser combinations"

"You cannot install 32-bit Flash Player in your 64-bit Web browser":

http://kb2.adobe.com/cps/000/6b3af6c9.html#main_installWinIE

Sikke noget rod..

/john

Fra : Leo

Dato : 15-09-11 16:44

Beklager mit svar har været lidt tid under vejs, men det var også det vi kom
frem til, og det er lige meget hvor mange gange man installere flash player
i 64 bit versionen, så beder den om install af flash player.

Så den unge dame har nu fået en genvej til IE 32 bit version.

Jeg mente godt nok hun skulle bruge en anden browser, men sådan skulle det
ikke være.

Tak for hjælpen.
Leo