FF6 > Filhentnings status ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 30-08-11 21:55

Hvordan får man FF6 til IKKE, at vise "filhentnings status vinduet"
hver gang man henter en fil ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-08-11 22:28

Den 30-08-2011 22:55, Brian Vestergaard skrev:
> Hvordan får man FF6 til IKKE, at vise "filhentnings status
> vinduet" hver gang man henter en fil ?

Nå, jeg er ikke den eneste, der er irriteret over, at det
altid åbnes i de nyere versioner af Firefox.

I adressefeltet, skriv:
about:config
og tryk på Enter.
Lov at være forsigtig.
I filterfeltet, skriv:
showw
Du kan nu se to linjer, dobbeltklik på linjen:
browser.download.manager.showWhenStarting
så værdien "true" udskiftes med "false".

Tjek, at det virker som ønsket.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 30-08-11 22:51

Kim Ludvigsen kom med følgende:

> Nå, jeg er ikke den eneste, der er irriteret over, at det altid åbnes i de
> nyere versioner af Firefox.

Nej det er du ikke, det er godt nok et programmerings kiks :o/

> [...]
> Du kan nu se to linjer, dobbeltklik på linjen:
> browser.download.manager.showWhenStarting
> så værdien "true" udskiftes med "false".

Perfekt... nu er alt som det skal være igen

I øvrigt sjovt, da jeg opdaterede fra FF5 > FF6 sagde den at 3 af mine
plugins IKKE virker med FF6, nu har jeg lige installeret om, og har
brugt en ren FF6, og med den virker de alle!!

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-08-11 23:11

Den 30-08-2011 23:50, Brian Vestergaard skrev:
> Kim Ludvigsen kom med følgende:

> Nej det er du ikke, det er godt nok et programmerings kiks :o/

Egentlig er det en meget logisk følge af en anden (dårlig)
beslutning. Før kunne man nemt åbne downloadvinduet via
statuslinjen, men nu er statuslinjen fjernet.

Så det er for at gøre det nemmere for alle dem, der ikke
straks har hentet en udvidelse til at genskabe statuslinjen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær noget nyt om danske ord og ordsprog.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 31-08-11 00:11

Kim Ludvigsen skrev:

> Egentlig er det en meget logisk følge af en anden (dårlig) beslutning. Før
> kunne man nemt åbne downloadvinduet via statuslinjen, men nu er statuslinjen
> fjernet.

Ja og det er da helt ud i skoven, at fjerne statuslinjen i en browser
:o/

> Så det er for at gøre det nemmere for alle dem, der ikke straks har hentet en
> udvidelse til at genskabe statuslinjen.

Og stort hurra for den udevidelse, og et par mere

Er der nogen udvidelser man bare ikke kan undvære ?

Har disse, AdBlocker, Status4evar og New Tab Homepage... havde også en
kortlink fidus i statuslinjen, men den kan jeg ikke hitte igen :o/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-08-11 02:12

Den 31-08-2011 01:10, Brian Vestergaard skrev:

> Er der nogen udvidelser man bare ikke kan undvære ?
>
> Har disse, AdBlocker, Status4evar og New Tab Homepage...
> havde også en kortlink fidus i statuslinjen, men den kan jeg
> ikke hitte igen :o/

Det svinger lidt, hvad jeg har installeret, men følgende går
normalt altid igen:
* Web Developer, uundværlig ved udvikling af hjemmesider.
* FlashBlock, blokerer Flash og viser i stedet en afspilknap.
* Sage, feedreader.
* Line Marker, markering af tekst på en side, praktisk til
arbejdsopgaver.
* Image Zoom, forstør billeder.
* Stylish, manipulering med en sides CSS, fx til at gøre
teksten sort på sider med lysegrå tekst på hvid baggrund.
* Status-4-Evar, ja, den er jo nødvendig nu.
* Add-on Compatibility Reporter, også nødvendig nu. Gør det
muligt at slå tjek af udvidelser fra, så de stadig virker i
nye versioner.

Mon ikke din kortlinksfidus har været den her:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/tinyurl-generator/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 31-08-11 11:04

Kim Ludvigsen sendte dette med sin computer:
> Mon ikke din kortlinksfidus har været den her:
> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/tinyurl-generator/

Præcis, havde søgt som shortlink og kortlink

Takker

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-08-11 08:46

Brian Vestergaard skrev den 31-08-2011:
> Er der nogen udvidelser man bare ikke kan undvære ?

Flashblock

og de følgende har jeg ewn del glæde af
Dansk ordbog til stavekontrollen
DownThemAll!
Duplicate This Tab
Go to Selection
SortPlaces

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-09-11 15:35

Brian Vestergaard skrev:

>Er der nogen udvidelser man bare ikke kan undvære ?

næ, alt afhænger af brugeren

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 02-09-11 18:53

Ivan V. Klattrup sendte dette med sin computer:

> næ, alt afhænger af brugeren

Med dit næ, siger du så at der ikke er noget, som jeg IKKE kan
undvære... hvor ved du det fra

Nu var det jo et åbent spørgsmål, som jeg tror de fleste forstod
meningen i, men der er jo undtagelser i livet...

Fra : Kent

Dato : 01-09-11 14:42

Kim Ludvigsen frembragte:
> [...]
> Du kan nu se to linjer, dobbeltklik på linjen:
> browser.download.manager.showWhenStarting
> så værdien "true" udskiftes med "false".

I Indstillinger, Overordnet fjern hak i Vis filhentningsoversigten når
en fil hentes. Eller sæt hak lige under i Luk den når filen er hentet
færdigt.

Det vil vel gøre det samme og på en sikker måde.

Kent

Fra : Kent

Dato : 01-09-11 14:43

Kent sendte dette med sin computer:
> I Indstillinger, Overordnet fjern hak i Vis filhentningsoversigten når en fil
> hentes. Eller sæt hak lige under i Luk den når filen er hentet færdigt.
>
> Det vil vel gøre det samme og på en sikker måde.

Og som, ser jeg først nu, scootergrisen også foreslog.

Kent

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-09-11 08:04

On 30 Aug., 16:10, Brian Vestergaard <only4use...@gmail.com> wrote:

> Er der nogen udvidelser man bare ikke kan undvære ?

Ja. Adblock+ for det fjerner irriterende rekvalmer på youtube.

Ved ikke helt om adblocker gør det samme, men plusseren har aldrig
svigtet.

MVH
Rune Jensen

Fra : scootergrisen

Dato : 31-08-11 07:54

Gå ind i Tools>Options>General>Show the download window when .....