finde tidligere Google-søgninger
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-08-11 11:32

Hej

Jeg er ved at være grundigt træt af de nyeste versioner
af min IE-browser og af Google.

Før kunne jeg altid nemt finde tilbage til tidligere
søgninger, dag for dag eller uge for uge. Nu kan jeg
slet ikke finde den funktion mere.

En anden ting, der irriterer mig, er at pilen oppe i
øverste hjørne til venstre, som jeg flittigt bruger til
at gå et trin baglæns med, ofte er "grået ud" eller
helt virkningsløs. Skyldes det noget i de enkelte
hjemmesider?

Jeg er efterhånden godt træt af at gå i "Favoritter"
(hvor jeg har lagt Google øverst) for at starte Google
op på ny, hver gang "tilbagepilen" ikke virker.

--
Herluf :·)

Fra : Jens Olsen

Dato : 26-08-11 11:38

On Fri, 26 Aug 2011 12:31:52 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Jeg er efterhånden godt træt af at gå i "Favoritter"
>(hvor jeg har lagt Google øverst) for at starte Google
>op på ny, hver gang "tilbagepilen" ikke virker.

Kan du ikke bare trykke Alt+venstrepil på tastaturet?

Jens

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-08-11 11:43

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> at gå et trin baglæns med, ofte er "grået ud" eller
> helt virkningsløs. Skyldes det noget i de enkelte

Det har jeg ikke lagt mærke til. Jeg bruger også "tilbage-pilen" meget.
Min foretrukne browser er IE9.

Er du sikker på at den "gråen ud" som du nævner, ikke skyldes at det
aktuelle websted er åbnet i en ny fane? I så fald vil "tilbage-pilen"
netop være inaktiv, men den webside du ønsker, ligger i foregående fane.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-08-11 13:10

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
> at gå et trin baglæns med, ofte er "grået ud" eller
> helt virkningsløs. Skyldes det noget i de enkelte

Ja, man kan spærre for den funktion hvis man gør sig umage. Det
gøres med JavaScript, så man må vælge om man vil have fordelene
af JS hvor det bruges fornuftigt, eller om man vil slukke helt
for det.

--
Bertel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-08-11 14:34

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> gøres med JavaScript, så man må vælge om man vil have fordelene
> af JS hvor det bruges fornuftigt, eller om man vil slukke helt

Hmm. Jeg tror ikke at der sidder nogle onde netskræddere
og bevidst laver deres hjemmesider sådan at brugerne går
"døde". Men det er altså træls, når skidtet ikke fungerer som
det ellers har gjort relativt fint i ti år.

--
Herluf :·)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-08-11 15:51

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Hmm. Jeg tror ikke at der sidder nogle onde netskræddere
> og bevidst laver deres hjemmesider sådan at brugerne går
> "døde".

Jo, det er der. Det er én måde at fastholde brugeren på.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-08-11 02:26

On 26 Aug., 07:50, Bertel Lund Hansen
<splitteminebrams...@lundhansen.dk> wrote:

> Jo, det er der. Det er én måde at fastholde brugeren på.

Det var der engang- dem som bruger javascript fastholdelse i dag, det
er mere phishing-sider (a la "Du mangler at installere CODEC, tryk JA
for at installere"), og det vil jeg ikke kalde "rigtige" hjemmesider.
De professionelle "rigtige" webmastere, de har fundet ud af, at sådan
en fastholdelse bare gør, at brugeren finder krydset i øverste venstre
hjørne og aldrig mere vender tilbage.

MVH
Rune Jensen

Fra : Leif Neland

Dato : 26-08-11 13:43

> [...]
> af min IE-browser og af Google.
>
> Før kunne jeg altid nemt finde tilbage til tidligere
> søgninger, dag for dag eller uge for uge. Nu kan jeg

Du skal have en google-konto, og logge ind på den (http://igoogle.com) for
at google vil gemme og vise dine søgninger for dig.

> [...]
> at gå et trin baglæns med, ofte er "grået ud" eller
> helt virkningsløs. Skyldes det noget i de enkelte

Nok at siden er åbnet i et nyt faneblad.

> Jeg er efterhånden godt træt af at gå i "Favoritter"
> (hvor jeg har lagt Google øverst) for at starte Google
> op på ny, hver gang "tilbagepilen" ikke virker.

Jeg trykker bare på "home" i browseren; google er min startside.

Leif

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-08-11 14:29

Leif Neland skrev:

> Du skal have en google-konto, og logge ind på den
> (http://igoogle.com) for at google vil gemme og vise dine
> søgninger for dig.

Nå for søren. Nu har jeg googlet i næsten ti år uden at
skulle logge ind. Det må være noget de har fundet på
her i dette forår.

> Nok at siden er åbnet i et nyt faneblad.

Det nævner Erik Olsen også. Det skal jeg lige lægge
mærke til. Jeg mener at de sker i samme faneblad hos mig.

> Jeg trykker bare på "home" i browseren; google er min
> startside.

Jeg har også Google som min startside. Men det er
trættende at skulle skrive alle søgekriterierne helt
forfra, når man bare lige ville supplere eller rette dem.

Mener du "HOME"-knappen på tastaturet?

--
Herluf :·)

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-08-11 14:41

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Mener du "HOME"-knappen på tastaturet?

Formentlig i browserens værktøjslinie.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-11 15:11

In news:4e579fb0$0$315$14726298@news.sunsite.dk,
Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> typed:

Mener du "HOME"-knappen på tastaturet?

Med "HOME" menes det lille "hussymbol" helt ude i højre side af
værktøjslinien ved siden af stjernen for foretrukne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ivar

Dato : 26-08-11 21:03

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Det nævner Erik Olsen også. Det skal jeg lige lægge
> mærke til. Jeg mener at de sker i samme faneblad hos mig.

Jeg har slået faneblade fra i min browsers indstillinger.
Jeg synes, at det er irriterende at browseren hopper til et nyt
faneblad.

Fra : scootergrisen

Dato : 27-08-11 05:53

> Jeg er ved at være grundigt træt af de nyeste versioner
> af min IE-browser og af Google.

Så brug den gamle version af IE.
Der findes altså også andre søgemaskiner end google.

> Før kunne jeg altid nemt finde tilbage til tidligere
> søgninger, dag for dag eller uge for uge. Nu kan jeg
> slet ikke finde den funktion mere.

Nej de laver hele tiden lortet om.
Men du da også prøve og bruge en anden browser.
Er der nogen grund til du absolut skal bruge internet explorer og
straffes ved hver opdatering ?
Prøv for eksempel Firefox : http://www.mozilla.org/da/firefox/

> [...]
> at gå et trin baglæns med, ofte er "grået ud" eller
> helt virkningsløs. Skyldes det noget i de enkelte

Hvis du ikke er vandt til at arbejde med faner så kunne det være
derfor.
Tilbage og frem knapperne gælder for den aktuelle fane.
En fane er lige et vindue i IE sådan at du kan have flere hjemmesider
åbnet på samme tid også kan du skifte mellem dem øverst ved at klikke
på fanerne.
Det vil sige når du åbner en ny fane så er tilbage pilen grå fordi du
lige har åbnet fanen og derfor ikke kan gå tilbage.
Så skal du først vælge den fane du brugte før også kan du få tilbage.
Du kan sikkert stå faner fra i indstillinger hvis du ikke vil have
det.

> Jeg er efterhånden godt træt af at gå i "Favoritter"
> (hvor jeg har lagt Google øverst) for at starte Google
> op på ny, hver gang "tilbagepilen" ikke virker.

Du kan da bare have google som din startside.
Så klikker du bare på et lille ikon med huset til højre for adresse
feltet hvergang du vil gå til google.

Men altså for eksempel i Firefox der er et søge felt til højre for
adresse feltet hvor du kan skrive din søgning til google hvis du bare
skal søge efter noget.

Fra : Carl Drud

Dato : 27-08-11 13:40

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> writes:

> [...]
> af min IE-browser og af Google.
>
> Før kunne jeg altid nemt finde tilbage til tidligere
> søgninger, dag for dag eller uge for uge. Nu kan jeg

Som Leif nævner er gemte søgninger i Google noget der kræver at man
logger ind. Mig bekendt har det ikke været muligt uden.

Du mener ikke din browsers historik?

Måske har du sat IE op til at slette midlertidige filer, historik
etc. ved nedlukning.

--
Carl

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-08-11 14:29

Carl Drud skrev:

> [...]
>
> Du mener ikke din browsers historik?
>
> Måske har du sat IE op til at slette midlertidige filer,

Nej, det var faktisk bare en *oversigt* over tidligere
Google-søgninger, dag for dag. Jeg husker at når man
nåede til mandag, blev forrige uges søgninger lagt
sammen i en lang smøre. Men nu har jeg selv fundet
den! Den kræver ikke nogen login. Denne funktion lå de
sidste mindst ni år i en anden bjælke eller værktøjslinje
eller hvad det nu har heddet. Men nu er det den der
kommer frem, når jeg klikker på "stjernen" mellem
"hundehuset" og "tandhjulet" næstøverst oppe i højre
side: (Vis favoritter, feeds og oversigt (Alt+C)).

Jeg takker alle for hjælpen og undskylder ulejligheden.

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-08-11 14:56

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
> side: (Vis favoritter, feeds og oversigt (Alt+C)).
>
> Jeg takker alle for hjælpen og undskylder ulejligheden.

Nå, ja, oversigten er jo bare en liste af de sider, man
har været inde på. Jeg glemte at nævne at tidligere,
indtil for vistnok et par år siden, kunne man også se
hvad man havde søgt på, når man valgte linjen med
Google-linket.

--
Herluf :·)