Google uvirksom, hvordan reparere?
Fra : Palle

Dato : 14-08-11 11:49

Jeg kan ikke mere bruge Google som søgemaskine. Når jeg forsøger at åbne
siden via IE, vises en blank side med teksten: '404 not found'.

Jeg bruger så nu 'Yahoo', som udmærket dækker mit behov. - Men hvordan
er fejlen opstået, og er der en mulighed for at rette den?

M.V.H.
Palle

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-08-11 12:41

Palle wrote:
> Jeg kan ikke mere bruge Google som søgemaskine. Når jeg forsøger
> at åbne siden via IE, vises en blank side med teksten: '404 not
> found'.

Hvilken side?

Prøv http://www.google.dk/

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Palle

Dato : 14-08-11 13:00

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken side?
>
> Prøv http://www.google.dk/
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

Hej Erik, - og tak for respons.

Når jeg prøver præcis denne http://www.google.dk/, får jeg den blanke
side, hvor der med fede typer foroven står: '404 Not Found' !

Mon fejlen ligger i 'IE'?

Palle

Fra : Ivar

Dato : 14-08-11 13:02

Palle skrev:

> Når jeg prøver præcis denne http://www.google.dk/, får jeg den blanke side,
> hvor der med fede typer foroven står: '404 Not Found' !

Prøv: http://209.85.149.103/
Det er det direkte link

Ivar Magnusson

Fra : Palle

Dato : 14-08-11 13:10

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv: http://209.85.149.103/
> Det er det direkte link
>

> Ivar Magnusson

Hej Ivar

Det er det samme, blank side med tekst: '404 Not Found'. Men under denne
overskrift, og direkte under dennes linie, står der med små bogstaver:

'nginx'

Palle

Fra : Ivar

Dato : 14-08-11 13:29

Palle skrev:

> Det er det samme, blank side med tekst: '404 Not Found'. Men under denne
> overskrift, og direkte under dennes linie, står der med små bogstaver:

Så tyder det ikke på at problemet er DNS.
Hvis du åbner en Kommandopromt og skriver:

ping 209.85.149.103
eller
ping google.dk

Får du svar eller timeout?

Fra : Palle

Dato : 14-08-11 15:16

> Så tyder det ikke på at problemet er DNS.
> Hvis du åbner en Kommandopromt og skriver:

> [...]
Der kommer svar, men jeg skal godt nok være hurtig for at nå at læse det.
Men det betyder måske timeout?

Fra : emjeppesen

Dato : 14-08-11 15:26

Palle skrev:

> Der kommer svar, men jeg skal godt nok være hurtig for at nå at læse det.
> Men det betyder måske timeout?

Du skal have fat i komandopromten. Det får du ved at skrive
cmd
i START/kør

Hvis du bare skriver ping 209.85.149.103 så når du ikke at se noget.

Hilsen emj

Fra : Palle

Dato : 14-08-11 16:10

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
> cmd
> i START/kør
>
> Hvis du bare skriver ping 209.85.149.103 så når du ikke at se noget.

Der kommer godt nok svar- også på begge 'pinger', men hvad en
dechifrering af disse kan fortælle, får jeg ikke rigtigt noget ud af.

Hilsen,
Palle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-08-11 16:52

Den 14-08-2011 17:10, Palle skrev:

> Der kommer godt nok svar- også på begge 'pinger', men hvad en
> dechifrering af disse kan fortælle, får jeg ikke rigtigt noget ud af.

Det kan andre så heller ikke, eftersom du ikke skriver
nærmere om svarene. Prøv at gentage, markér svaren med
musen, og kopier/klistre dem så ind i et indlæg her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder, der samtidig er nemme at huske:

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-08-11 13:08

http://www.google.dk/ virker fint hos mig, også i IE.

> Mon fejlen ligger i 'IE'?

Næppe. Måske en DNS-fejl hos din udbyder.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 14-08-11 15:44

Den 14-08-2011 14:08, Erik Olsen skrev:
> http://www.google.dk/ virker fint hos mig, også i IE.

> Næppe. Måske en DNS-fejl hos din udbyder.

Snarere en "KoobFace" lignende virus!

//finn

Fra : /john

Dato : 14-08-11 19:49

"Palle" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan ikke mere bruge Google som søgemaskine

Prøv at kigge i HOSTS filen.

Min ser så'n ud (Win7):

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost

Hvis der i din ligger noget Google-noget, så slet det.

Ellers kan skanning med gratis SuperAntispyware og Malwarebytes Antimalware
muligvis løse problemet.

/john

Fra : Palle

Dato : 14-08-11 20:34

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis der i din ligger noget Google-noget, så slet det.
>
> Ellers kan skanning med gratis SuperAntispyware og Malwarebytes

Indtil videre - tak alle sammen. - Jeg arbejder på sagen.

M.V.H.
Palle

Fra : /john

Dato : 18-08-11 07:35

"Palle" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen

Jeg arbejder på sagen.

Fik du mon løst problemet...

/john

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 19-08-11 12:21

> "Palle" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen
>
> Jeg arbejder på sagen.
>
> Fik du mon løst problemet...
>
> /john

Ja. - Jeg ved ikke om det kunne være gjort anderledes, men en
nyinstallation - XP prof. - har i hvert fald
fjernet snavset. Nu kører alt som ønsket.

Tak fordi du tænkte på mig.
Palle

Fra : /john

Dato : 19-08-11 16:45

"Palle Bugtrup" <burini@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke om det kunne være gjort anderledes

Jeg ville gerne ha' set din HOSTS-fil - en rensning af den ville sikkert ha'
udvirket miraklet

> en nyinstallation - XP prof. - har i hvert fald fjernet snavset

Ja, så er der jo ren r*v at trutte i - men hvad vil du mon gøre hvis det
sker igen..

> Nu kører alt som ønsket

Godt du fik løst problemet

> Tak fordi du tænkte på mig.

Velbekomme - De færreste spørgere gider melde tilbage - jeg glæder mig altid
over tilbagemelding :)

Tip: Dette lille gratis program blokerer for meget snavs:

"SpywareBlaster can help keep your system spyware-free and secure, without
interfering with the "good side" of the web. And unlike other programs,
SpywareBlaster does not have to remain running in the background":
http://filehippo.com/download_spywareblaster/

/john

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 19-08-11 19:23

> Jeg ville gerne ha' set din HOSTS-fil - en rensning af den ville sikkert
> ha' udvirket miraklet

> Ja, så er der jo ren r*v at trutte i - men hvad vil du mon gøre hvis det
> sker igen..

Sidst jeg havde problemer var i 2007. Jeg kan godt leve med en
nyistallation en gang imellem, så får jeg ryddet ud ved samme lejlighed.

> [...]
> interfering with the "good side" of the web. And unlike other programs,
> SpywareBlaster does not have to remain running in the background":

Tak for tippet. Jeg er nok lidt af en gratist, men omstændighederne kan
jo selvfølgelig få en til at skifte mening.
Palle

Fra : /john

Dato : 19-08-11 20:28

"Palle Bugtrup" <burini@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er nok lidt af en gratist

SpywareBlaster ER jo gratis :)

> omstændighederne kan jo selvfølgelig få en til at skifte mening

Jeg ser ingen grund til at spilde penge på sikkerhed, sålænge gode og gratis
programmer kan løse opgaven.

Derudover virker betalings-programmer ofte store, tunge, sløve og kluntede.

Simple is sometimes best.

/john