Den nye sorte bjælke på toppen af Google
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-11 21:21

Hvordan kan jeg slippe af med den sorte bjælke?

Helst med Firefox, men også gerne med IE 8 og Chrome ?

Hvorfor har Google ikke lavet en option inde i indstillinger,
så man selv kan fjerne den ?

Jeg har prøvet utallige Script, Greasemonkey Add-on for Firefox
men det er ikke det samme.

http://lmgtfy.com/?q=How+to+Remove+the+Black+Bar+on+Google

Nogen der ved noget om hvofor Google genere deres brugere
på denne måde og hvordan man kan lave en permanenet løsning
der virker 100 % ?

Mvh Kim

Fra : Max

Dato : 05-08-11 21:23

Hej Kim

> Nogen der ved noget om hvofor Google genere deres brugere
> på denne måde og hvordan man kan lave en permanenet løsning
> der virker 100 % ?

Hvorfor lader du dig genere af den, lad den dog være eller
find en søgemaskine end Google.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-11 15:26

> Hej Kim

> Hvorfor lader du dig genere af den, lad den dog være eller
> [...]

Det er godt nok noget mærkeligt noget, hvorfor han mener at en sort streg
generer ???
Der er ingen der der klaget over at det sidste bogstav i "Google" er
rødt - og hvorfor de laver det rødt for at genere brugerne.

Hilsen Åge

Fra : Thore

Dato : 10-08-11 15:49

On Wed, 10 Aug 2011 16:26:25 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> Der er ingen der der klaget over at det sidste bogstav i "Google" er
>rødt - og hvorfor de laver det rødt for at genere brugerne.

Det er nok fordi han hele tiden bliver spurgt, om han ønsker google som
startside...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-11 17:54

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er nok fordi han hele tiden bliver spurgt, om han ønsker google som
> startside...

Nå!, ja det ved jeg ikke hvorfor han skulle blive spurgt om hele tiden. -
Jeg bliver aldrig spurgt om det.

Nå, men nu kan jeg se at den omtalte sorte linie har skiftet farve til
meget lysblå.

Hilsen Åge

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-08-11 18:34

On Wed, 10 Aug 2011 18:54:03 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

> Nå, men nu kan jeg se at den omtalte sorte linie har skiftet farve til
> meget lysblå.

Ikke her.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Lars

Dato : 10-08-11 19:09

On Wed, 10 Aug 2011 19:33:55 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Ikke her.

Åge har bare hørt for meget schlagermusik. Det sætter sig på øjnene.

--
Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-11 20:12

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> Ikke her.

Nej, den er godt nok blevet sort igen nu. Jeg ved ikke hvad de har gang i.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-11 18:04

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev

> Ikke her.

Han er nok farveblind og kan ikke se med det ene øje, derfor det ikke genere
ham

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-08-11 19:29

Åge Halldorsson skrev:

> Nå, men nu kan jeg se at den omtalte sorte linie har skiftet farve til meget lysblå.

Den har fået lyst til blues efter hvad der er blevet søgt efter

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Edmund

Dato : 10-08-11 19:53

Den 10-08-2011 18:54, Åge Halldorsson skrev:

> Nå, men nu kan jeg se at den omtalte sorte linie har skiftet farve til
> meget lysblå.

er der ikke en sort linje nedenunder :)

hos mig spørger den blå, om jeg vil gøre google til startside

--
Mvh Edmund

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-08-11 22:33

Edmund skrev:

> hos mig spørger den blå, om jeg vil gøre google til startside

Sådan en blå dims er der slet ikke på Google.dk hos mig.

--
Philip

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-11 23:09

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen

> Sådan en blå dims er der slet ikke på Google.dk hos mig.
>

> --
> Philip

Nej, ikke nu. Men det var der i eftermiddags.

Hilsen Åge

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-08-11 22:14

Åge Halldorsson skrev:

> Nej, ikke nu. Men det var der i eftermiddags.

Okay.
Det med cookien (nævnt i andet indlæg) tror jeg ikke umiddelbart. Jeg
prøvede lige med IE som jeg aldrig har besøgt Google med før på min
nuværende Windows-installation (og dermed heller ikke fået sat nogen
cookie). Heller ikke der var der nogen blå dims.

Så det er nok meget sandsynligt at den bare var der midlertidigt.

--
Philip

Fra : Edmund

Dato : 12-08-11 01:28

Den 11-08-2011 23:13, Philip Nunnegaard skrev:

> [...]
> cookie). Heller ikke der var der nogen blå dims.
>
> Så det er nok meget sandsynligt at den bare var der midlertidigt.

Jeg kan få den frem igen ved at slette cokkies.
http://edmorano.dk/pic2/google.jpg

hvis man siger nej, spørger den nedenunder google søgning, om man vil
gøre den til start side

Jeg kan ikke får den blå linje frem i Firefox

--
Mvh Edmund

Fra : emjeppesen

Dato : 12-08-11 06:56

Edmund skrev:

>Jeg kan få den frem igen ved at slette cokkies.
>http://edmorano.dk/pic2/google.jpg

Det har jo ikke noget at gøre med den sorte menubjælke overhovedet

Hilsen emj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-11 08:14

"Edmund" <nospamm@surfpost.dk> skrev i meddelelsen
> Den 11-08-2011 23:13, Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg kan få den frem igen ved at slette cokkies.
> http://edmorano.dk/pic2/google.jpg

Nårhhh... det er sådan en linie. Den kommer aldrig på min computer.

Den blå linie jeg taler om, er den linie lige over GOOGLE. Den hvor der
ståpr "nettet" o.s.v. - Det er den som har været lyseblå hos mig, den anden
eftermiddag og på et tidspunkt igår.

Hilsen Åge

Fra : emjeppesen

Dato : 12-08-11 08:51

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
>ståpr "nettet" o.s.v. - Det er den som har været lyseblå hos mig, den anden

Du har set syner

Hilsen emj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-11 12:15

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Du har set syner
>
> Hilsen emj

Det er kun sket hvis jeg har drukket for meget Fur-øl

Nej, den er god nok. Den var helt lys-blå - næsten hvid den eftermiddag.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-11 12:20

meddelelsen news:4e450b3d$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, den er god nok. Den var helt lys-blå - næsten hvid den eftermiddag.

De roder lidt med deres google-side, for igår stod der noget mere på den end
idag. Over den line hvor der står "Google.dk på: Føroyskt",
stod der igår eller forgårs noget i rtening af "Ring gratis med
google-G-et-eller-andet".
De har nok noget finpudsning af siden igang og så var linie lavet
lys-blå i kort tid.

Hilsen Åge

Fra : emjeppesen

Dato : 12-08-11 13:01

Åge Halldorsson skrev:

>Over den line hvor der står "Google.dk på: Føroyskt",
>stod der igår eller forgårs noget i rtening af "Ring gratis med
>google-G-et-eller-andet".

Det er da så tit, at de har en reklame for sig selv med.
Det er nu ikke helt gratis for danskere at ringe

http://comon.dk/nyheder/nu-ma-danskerne-v-re-med-ring-fra-din-gmail-1.475003.html

Hilsen emj

Fra : Edmund

Dato : 11-08-11 00:31

Den 10-08-2011 23:32, Philip Nunnegaard skrev:

> Sådan en blå dims er der slet ikke på Google.dk hos mig.

Det er fordi den har fået sat en cookie

--
Mvh Edmund

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-11 21:38

"Kim" <1_2_3.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan kan jeg slippe af med den sorte bjælke?

Den er en del af hjemmesiden - Hvorfor vil du slippe af med den ???

Hilsen Åge

Fra : emjeppesen

Dato : 05-08-11 22:02

Kim skrev:

>Hvordan kan jeg slippe af med den sorte bjælke?
>
>Helst med Firefox, men også gerne med IE 8 og Chrome ?
>
>Hvorfor har Google ikke lavet en option inde i indstillinger,
>så man selv kan fjerne den ?

Goggle har vel lov til at lave deres egen site, som det passer dem og
det er da fint nok med en menubjælke. Det har alle ordenlige
inforsider da.
Det kunne da lige passe, hvis brugerne skulle blande sig i googles
layout på http://www.google.dk/

Hilsen emj

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-08-11 22:06

Den 05-08-2011 23:01, emjeppesen skrev:

> Goggle har vel lov til at lave deres egen site, som det passer dem og
> det er da fint nok med en menubjælke. Det har alle ordenlige
> inforsider da.

Nååååh... Det er dén sorte bjælke der tales om. Jeg troede lige at det
var noget med browseren.

--
Philip

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-11 21:23

> [...]
> inforsider da.
> Det kunne da lige passe, hvis brugerne skulle blande sig i googles

Okay, af flere årsger.

1. En vanesag, nu har google kørt med det samme layout i jeg ved
ikke hvor mange år, måske Bertel ved det, så den irriterer mig.
2.. Hvad er formålet ?
Hvorfor skal de som MS IE til at lave om på design og layout, så
man får problemer med at finde de rigtige "knapper" at trykke på,
samt man tvinges til at "kikke" andre steder hen, for at se
"resultaterne"
af sin søgning, osv, uden i det mindste at lave en "option" inde i ens
indstillinger ?
Jeg har også kørt med Gmail, næsten lige siden den kom frem.
3. Mit syn er ikke som da jeg var ung, jeg bruger nu briller. Jeg har
svært ved at læse den hvide tekst på sort baggrund.
4. Jeg synes, det ser dumt og bare optager plads og den sorte er meget
"blændende".
5. Hvordan ville I have det, hvis jeg tvang jer til at se på "junk" på
jeres computere, som I ikke ønsker?
6. Det burde være valgfrit om folk vil bruge den, så man selv kan slå den
til og fra, ligesom
de latterlige "farvebaggrunde" som også kom frem for nylig.
7. Man kunne selvfølgelig jo bare bruge http://www.google.com/pda
man hvorfor begynde at lave om på designet ?
8. Hvad bliver det næste, en Sort Google ?
http://www.blackl.com/black-google.php

og jeg kan godt give flere argunemter hvorfor.

Mvh Kim

Fra : Max

Dato : 08-08-11 06:49

Hej Kim

> og jeg kan godt give flere argunemter hvorfor.

Send dem til Google, de må da forstå at de skal
lave deres browser som du vil have det.

--
Mvh Max

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-08-11 07:25

On Mon, 8 Aug 2011 07:48:40 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Send dem til Google, de må da forstå at de skal
> lave deres browser som du vil have det.

Det er www.google.com, ikke browseren.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Max

Dato : 08-08-11 07:29

Hej Asbjorn

> Det er www.google.com, ikke browseren.

Naturligvis, en tanketorsk fra min side, jeg beklager.

--
Mvh Max

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-08-11 07:24

On Sun, 7 Aug 2011 22:22:59 +0200, "Kim" <1_2_3.dk> wrote:

> 7. Man kunne selvfølgelig jo bare bruge http://www.google.com/pda
> man hvorfor begynde at lave om på designet ?

Alle websteder bliver redesignet ind imellem. Hvis man ikke kan lide
det, kan man jo bare bruge en anden webside.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Gamle

Dato : 08-08-11 11:42

Kim wrote:
> Okay, af flere årsger.

snippet en masse

> [...]
> "blændende".
> http://www.blackl.com/black-google.php
>
> og jeg kan godt give flere argunemter hvorfor.

http://www.blackle.com/

Mvh.
Torben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-11 23:12

Kim skrev:

> Hvordan kan jeg slippe af med den sorte bjælke?

Sådan:

   http://scholar.google.dk/schhp

Krydspostet til: <news:dk.edb.internet>,<news:dk.edb.internet.software.browser>

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-11 12:29