IE brugere har lavest IQ
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-07-11 17:54

Det påstår denne undersøgelse
http://www.sitepoint.com/ie-users-low-iq/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 30-07-11 17:58

Den 30-07-2011 18:53, Ivan V. Klattrup skrev:
> Det påstår denne undersøgelse
> http://www.sitepoint.com/ie-users-low-iq/

Ja, den så jeg også her til eftermiddag.
Man kan da om ikke andet føle at ens fordomme bliver bekræftet.

Angående manglende opgradering fra IE6 til -7 i sin tid, så mangler
artiklen lige det aspekt at folk med Win 2000 ikke kan opgradere,
ligesom XP-brugere er afskåret fra at få IE 9.

Det var så i øvrigt netop den manglende mulighed for at få IE 7, der i
sin tid fik mig til at skifte over til andre browsere efter at have
været svoren IE-bruger i en del år.

--
Philip

Fra : Ivar

Dato : 31-07-11 11:03

Ivan V. Klattrup skrev:

> Det påstår denne undersøgelse

Det kan vel ikke undre. Hvis man undersøgte intelligensen på
folk, der har den originale ringetome på deres mobil ville man
nok konstatere at har de i gennemsnitligt har lavere intelligens
end dem der har skiftet ringetone. Det samme med Windows og Linux.

Man tager det der står lige for, det kun dem der har ønske om
noget andet eller mere, der ikke er tilfreds med standard.

Ivar Magnusson

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-11 11:10

Ivar skrev:

> [...]
> nok konstatere at har de i gennemsnitligt har lavere intelligens
> end dem der har skiftet ringetone. Det samme med Windows og Linux.

Jeg tænkte i de samme baner.

--
Bertel

Fra : Toke Nørby

Dato : 31-07-11 12:34

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg tænkte i de samme baner.

Nej, ved I nu hvad! Det er da en besynderlig påstand, men prøv da at
finde belæg for den!

I foreliggende tilfælde med browsere, HAR der været en IQ-test af
brugerne, hvorfor det er, som de siger. MHT til ringetoner, er det jo
blot en tanke, der bliver nedfældet uden at der er foretaget en
undersøgelse. Jeg har svært ved at se, at der skulle være nogen som
helst forskel i folks IQ, om de skifter ringetone eller ej (hvordan
gør man i øvrigt det? NOKIA 3310).
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
Læs om Ejnar Olsen og Søllestedmærkerne
samt om trusselsbrevet til kong Fr. 8!
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-11 13:31

Toke Nørby skrev:

> undersøgelse. Jeg har svært ved at se, at der skulle være nogen som
> helst forskel i folks IQ, om de skifter ringetone eller ej (hvordan
> gør man i øvrigt det?

Det ved man hvis man er intelligent.

--
Bertel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-07-11 13:41

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det ved man hvis man er intelligent.

Og allermest intelligent er man, hvis man kan finde
ud af at sætte skidtet på "lydløs", eller slukke, når
man er til koncert eller i teater.

--
Herluf :·)
2b V ¬2b=?

Fra : Lars

Dato : 31-07-11 15:20

On Sun, 31 Jul 2011 14:41:08 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Og allermest intelligent er man, hvis man kan finde
>ud af at sætte skidtet på "lydløs", eller slukke, når
>man er til koncert eller i teater.

Naaah... lydløs virker ikke. Så begynder de bare at skrive sms når de
begynder at kede sig.

--
Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-11 15:24

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Og allermest intelligent er man, hvis man kan finde
> ud af at sætte skidtet på "lydløs", eller slukke, når
> man er til koncert eller i teater.

Absolut. Til en bridgeturnering straffes det med fradrag af point
hvis en mobil ringer (hvis man kan høre hvem synderen er hvilket
faktisk kan være svært).

--
Bertel

Fra : Toke Nørby

Dato : 31-07-11 22:14

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Det ved man hvis man er intelligent.

Det var da et uintelligent svar! Alle - uden undtagelse - er
intelligente!

Fra : Ivar

Dato : 01-08-11 16:32

Toke Nørby skrev:

> Det var da et uintelligent svar! Alle - uden undtagelse - er
> intelligente!

Hvordan kan et svar så være uintelligent?

Fra : Toke Nørby

Dato : 01-08-11 18:50

Fra : Ivar

Dato : 01-08-11 19:49

Fra : Toke Nørby

Dato : 02-08-11 08:24

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

>Det var da et uintelligent svar!

Gotcha!

Fra : runeofdenmark@hotmai~

Dato : 02-08-11 06:38

On 31 Jul., 03:03, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> [...]
> nok konstatere at har de i gennemsnitligt har lavere intelligens
> end dem der har skiftet ringetone. Det samme med Windows og Linux.

Problemet med de "uopdaterede" IE brugere er, de er tit inficerede af
malware uden at vide det, og de udsender spam i massevis. Jeg tør
vædde med, på klient-siden, der er det udelukkende Windowsbrugere, og
specielt sådanne "uopdaterede" Windowsbrugere, som udsender bot-spam.

Derimod, så dem, som benytter Chrome Frame, de er opmærksomme på, at
deres gamle versioner udgør en risiko, men de forsøger så at rette op
på det. De er i mine øjne langt klogere end dem, som bare benytter
"rene" IE'er. Og de har nok heller ikke mange problemer med malware
(og så dual booter de sgu nok med Ubuntu).

MVH
Rune Jensen

Fra : Max

Dato : 31-07-11 12:39

Hej Ivan

> Det påstår denne undersøgelse
> http://www.sitepoint.com/ie-users-low-iq/

Er der nogen der har cheket IQ på personer
der gider hæfte sig ved den slags artikler ?

Max

Fra : Finn

Dato : 02-08-11 01:35

On 31.07.2011 13:38, Max wrote:

> Er der nogen der har cheket IQ på personer
> der gider hæfte sig ved den slags artikler ?

Det skulle vel ikke være nødvendigt Max :)

Fra : runeofdenmark@hotmai~

Dato : 02-08-11 05:51

On 1 Aug., 17:35, Finn <not....@use.invalid> wrote:

> Det skulle vel ikke være nødvendigt Max :)

Jeg ville nok udskifte ordet uintelligente med uoplyste.

Man kunne drage den parallel, at dem, som ikke overvejer at skifte -
eller afprøve - en anden browser end IE midt i en browserkrig, hvor
der i dén grad sker udvikling, det er også de mest uoplyste.

De mest intelligente (oplyste) IE-brugere har nok mere end bare IE
installeret - mon ikke de også har en Firefox eller en Chrome. Og mon
ikke også de allermest intelligente af de IE-brugere, de dual booter
med Linux eller anden OS.

Intelligente/oplyste mennesker kan ikke lide at begrænse sig.

....har jeg hørt.

MVH
Rune Jensen

Fra : Gargamel

Dato : 03-08-11 16:44

Den 31-07-2011 13:38, Max skrev:
> Hej Ivan

> Er der nogen der har cheket IQ på personer
> der gider hæfte sig ved den slags artikler ?

BBC har måske?
http://www.version2.dk/artikel/fup-undersoegelse-om-dumme-ie-brugere-narrede-hele-verden-30105

Fra : Toke Nørby

Dato : 03-08-11 21:48

Gargamel <skralde@mand.ud> wrote:

>BBC har måske?
>http://www.version2.dk/artikel/fup-undersoegelse-om-dumme-ie-brugere-narrede-hele-verden-30105

Øv, så kan man ikke puste sin IQ op ved at sige, at man bruger OPERA.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-08-11 19:54

Gargamel skrev:

> BBC har måske?
> http://www.version2.dk/artikel/fup-undersoegelse-om-dumme-ie-brugere-narrede-hele-verden-30105

Et rent gæt: Hvis ikke der er tale om en test på hvor kritiske læserne
er, kan det være bestillingsarbejde fra Google, nu hvor de også er
blandt storaktørerne i browserkrigen.

--
Philip

Fra : Max

Dato : 04-08-11 20:26

Hej Philip

> Et rent gæt: Hvis ikke der er tale om en test på hvor kritiske læserne
> er, kan det være bestillingsarbejde fra Google, nu hvor de også er
> blandt storaktørerne i browserkrigen.

Er der nu en fordom mere du skal have bekræftet ?

Max

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-08-11 22:02

Max skrev:

> Er der nu en fordom mere du skal have bekræftet ?

Det er vist ikke en fordom. Snarere en (konspirations-)teori.

--
Philip

Fra : Carl Drud

Dato : 31-07-11 17:49

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> writes:

> Jeg tænkte i de samme baner.

Du er kører Windows endnu?

--
Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-11 18:40

Carl Drud skrev:

> Du er kører Windows endnu?

Ja, jeg har udskiftet det originale styresystem med XP.

Jeg kan godt give dig en liste over de cirka 20 forskellige
styresystemer jeg har benyttet i tidens løb, enkelte af dem dog
kun i kort tid som f.eks. Windows ME som jeg kun afprøvede i 20
sekunder.

--
Bertel