Fejl i Firefox eller dårlig Apple side
Fra : Kent

Dato : 30-07-11 11:16

Hvis jeg i Firefox går ind på apple.dk og vælger Mac for oven i det
grå(?) bånd så burde resultatet have en stribe Macs (Macbook Air,
Macbook Pro osv.). Firefox reagere ens både på min Windows 7 PC og på
min MacBook med OS X Lion.

Fanebladet Mac er tomt. Vælger jeg så Programmer, Tilbehør eller
Servere, så vises dette bånd korrekt, men valget fryser så jeg ikke kan
vælge næste punkt.

Jeg har prøvet i IE9. Her virket det, men utroligt langsomt. Er det
Apple, som kun tester sider på Safari, hvor det virker hurtigt og smukt
på min MacBook, eller simpelthen FF som har en bug?

Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-07-11 11:32

Kent skrev:

> [...]
> grå(?) bånd så burde resultatet have en stribe Macs (Macbook Air,
> Macbook Pro osv.). Firefox reagere ens både på min Windows 7 PC og på

Min Firefox på XP har et stort hvidt felt øverst hvis jeg vælger
Mac eller iPod. Ved alle de andre valg går reklamesiden helt op
til menuen.

Nu prøvede jeg med Opera, og så kommer der nogle billeder i det
ellers hvide felt.

Ingen af siderne er skrevet med valid kode, så man kan ikke
forlange at en browser viser dem korrekt eller blot magen til
andre browseres gætterier. Jeg har dog ikke tjekket hvilke fejl
der er tale om.

Jeg formoder som udgangspunkt at ukorrekt kodede sider der ikke
virker i visse browsere, kun er tjekket i designerens favorit-
(og eneste) browser. Det samme gælder i øvrigt mange der er kodet
korrekt.

--
Bertel

Fra : Kent

Dato : 30-07-11 16:08

Bertel Lund Hansen udtrykte præcist:
> [...]
> virker i visse browsere, kun er tjekket i designerens favorit-
> (og eneste) browser. Det samme gælder i øvrigt mange der er kodet

Så altså sjusk fra Apples side. Picos bemærkning om loader i IE men
tager tid passer også med min erfaring.

Tak for hjælpen til alle.

Kent

Fra : emjeppesen

Dato : 30-07-11 13:15

Kent skrev:

> [...]
>grå(?) bånd så burde resultatet have en stribe Macs (Macbook Air,
>Macbook Pro osv.). Firefox reagere ens både på min Windows 7 PC og på

http://www.apple.com/dk/mac/
Virker ikke i firefoz, men
http://www.apple.com/mac/
ser fin ud.

Hilsen emj

Fra : Pico

Dato : 30-07-11 14:48

Den 30-07-2011 14:14, emjeppesen skrev:

> http://www.apple.com/dk/mac/
> Virker ikke i firefoz, men
> http://www.apple.com/mac/
> ser fin ud.
>
> Hilsen emj
Win 7, IE 9 begge sider virker fint, lidt længe om at loade, men kommer
fint.

--
MVH
Pico

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-07-11 17:57

emjeppesen <emj@> wrote:

> http://www.apple.com/dk/mac/
> Virker ikke i firefoz, ...

Virker fint her med Firefox 3.6.13, OS X 10.5.6 på en Macbook 5.2.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : emjeppesen

Dato : 30-07-11 21:28

Axel Hammerschmidt skrev:

>Virker fint her med Firefox 3.6.13, OS X 10.5.6 på en Macbook 5.2.

det ændrer jo ikke på, at det ikke virker i en rigtig PC )
Jeg bruger firefox version 5.

Hilsen emj

Fra : Kent

Dato : 31-07-11 11:57

Følgende er skrevet af emjeppesen:

> det ændrer jo ikke på, at det ikke virker i en rigtig PC )
> Jeg bruger firefox version 5.

Det virker skam heller ikke på en forkert PC med FF 5.0, som jeg også
skrev i mit oprindelige indlæg.

Kent

Fra : Kent

Dato : 31-07-11 11:55

Axel Hammerschmidt forklarede:
> Virker fint her med Firefox 3.6.13, OS X 10.5.6 på en Macbook 5.2.

Det er muligt, at Firefox 5.0 har en mere strikt behandling af kode end
tidligere versioner. På MacBook bruger jeg Safari som primær browser,
men bruger så FF til de ting, som Safari ikke rigtig kan klare. Men det
er nok korrekt, at problemet er opstået i forbindelse med FF 5.0.

Kent

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 31-07-11 13:34

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> men bruger så FF til de ting, som Safari ikke rigtig kan klare. Men det
> er nok korrekt, at problemet er opstået i forbindelse med FF 5.0.

Safari 5.0.5 til OS X virker skam osse her.

--
Ikke ham på Facebook.