Firefox 4 ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 27-04-11 00:23

I de foregående versioner af FF, kunne jeg skrive en adresse i
adressefeltet og så taste enter, nu skal jeg klikke på pilen for enden
af adressefeltet, kan dette ikke sættes til i FF4 ?

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 27-04-11 01:06

Den 27-04-2011, skrev Brian Vestergaard:
> I de foregående versioner af FF, kunne jeg skrive en adresse i adressefeltet
> og så taste enter, nu skal jeg klikke på pilen for enden af adressefeltet,
> kan dette ikke sættes til i FF4 ?

Og kan man ikke få nyt faneblad (ved tryk på + åbn nyt faneblad) til at
starte med startside, i stedet for som blank side?

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-04-11 01:47

Brian Vestergaard skrev den 27-04-2011 02:05:
> [...]

Undersøg, om det skyldes en tilføjelse:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Fejl_i_tilf%C3%B8jelser

> Og kan man ikke få nyt faneblad (ved tryk på + åbn nyt faneblad) til at
> starte med startside, i stedet for som blank side?

Jo, hvis du installerer en af disse tilføjelser i Firefox:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/new-tab-homepage/
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/newtaburl/

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 27-04-11 11:18

Efter mange tanker skrev Jens Jensen:

> Undersøg, om det skyldes en tilføjelse:
> http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Fejl_i_tilf%C3%B8jelser

Det var AVG Safe Search, der lavede ged i den :o/

> Jo, hvis du installerer en af disse tilføjelser i Firefox:
> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/new-tab-homepage/
> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/newtaburl/

KAnon, den virker nu som den skal inkl. statuslinje, som jeg havde
overset manglede, mange tak for hjælpen

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 27-04-11 06:09

Den 27-04-2011 01:23, Brian Vestergaard skrev:
> I de foregående versioner af FF, kunne jeg skrive en adresse i
> adressefeltet og så taste enter, nu skal jeg klikke på pilen for enden
> af adressefeltet, kan dette ikke sættes til i FF4 ?

Hos mig virker det fint med bare at trrykke Enter.

Til gengæld savner jeg statuslinjen.
Det virker som om Mozilla nu er faldet for det samme minimalismepis med
designet som IE og Google Chrome.

Bruger ikke kun statuslinjen til at se hvor et link fører hen, men også
til at se om der er html-fejl på en side (har HTML Validator-plugin
installeret).

--
Philip

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-04-11 06:46

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/status-4-evar/

> Det virker som om Mozilla nu er faldet for det samme
> minimalismepis med designet som IE og Google Chrome.

Ja, de tror åbenbart, at skærmene bliver mindre og mindre i
stedet for større og større. Jeg kunne forstå minimalismen i
versionerne til mobiler og håndholdte apparater, men i de
almindelige udgaver er det bare dumt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-04-11 04:39

Den 27-04-2011 07:46, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> større og større. Jeg kunne forstå minimalismen i versionerne til
> mobiler og håndholdte apparater, men i de almindelige udgaver er det

Præcis min tanke. Tænkte straks på for 12 år siden, hvor jeg så folk der
havde sat proceslinjen til kun at dukke op når musen ramte bunden af
skærmen, og jeg selv måtte trykke F11 for at kunne få hele menuen i den
ene frame på diverse hjemmesider til at stå i mit browservindue.

Det var dengang jeg havde en 14" skærm med opløsning 800x600.

I dag hedder det 22" og 1680x1050.

--
Philip

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 04-05-11 13:37

Kim Ludvigsen skrev den 27-04-2011:
> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/status-4-evar/

Kan ikke få denne til at vise statuslinjen efter reinstall :o/

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-11 13:45

Den 04-05-2011 14:37, Brian Vestergaard skrev:

> Kan ikke få denne til at vise statuslinjen efter reinstall :o/

Prøv at geninstallere Status-4-Evar. Tjek evt. også, om du
har seneste version.

Hos mig virker det fint med version 2011.04.06.18 fra den
24/4-2011 i Firefox 4.01 i Linux-distributionen Mint.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstremt dyr kaffemaskine:

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 04-05-11 13:55

Kim Ludvigsen forklarede den 04-05-2011:

> [...]
> version.
>
> Hos mig virker det fint med version 2011.04.06.18 fra den 24/4-2011 i Firefox

Sorry det var en fejl40, havde ikke sat flueben ved vis
tilføjelseslinje, ikke så smart... utroligt som småting kan give grå
hår og så er det bare det mest elementære man har overset

Tak endnu gang.

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-04-11 09:26

Philip Nunnegaard skrev:

> Bruger ikke kun statuslinjen til at se hvor et link fører hen, men også
> til at se om der er html-fejl på en side (har HTML Validator-plugin
> installeret).

Jeg får en lille afgrænset 'statuslinje' i bunden hvor jeg kan se
hvor et link fører hen. Den forsvinder helt når musen ikke peger
på et link.

--
Bertel

Fra : Michael Haase

Dato : 27-04-11 15:17

Philip Nunnegaard skrev dette den 27-04-2011 07:08:

> [...]
>
> Bruger ikke kun statuslinjen til at se hvor et link fører hen, men også
> til at se om der er html-fejl på en side (har HTML Validator-plugin

Skulle du da gerne kunne se i tilføjelseslinjen (ctri+/)
Der her jeg ihvertfald de første 5 tilføjelser vist, og en af dem er
netop HTML validator

--
Michael Haase

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 27-04-11 15:50

Den 27-04-2011 16:16, Michael Haase skrev:

> Skulle du da gerne kunne se i tilføjelseslinjen (ctri+/)
> Der her jeg ihvertfald de første 5 tilføjelser vist, og en af dem er
> netop HTML validator

Super! Tak! Ctrl plu sskråstreg på nummertastaturet var svaret.

--
Philip - http://www.hitsurf.dk