Firefox + Addblock Plus = Ingen facebook
Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-02-11 06:21

Problemet med at se Facebook med Firefox + Addblock Plus, har åbenbart
eksisteret længe. Er der fundet en løsning.

Jeg er lidt træt af at skulle starte IE hver gang. At starte Firefox i
safemode skulle hjælpe, men hvorfor skal de være så besværligt?
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-02-11 06:31

Kurt Hansen skrev:
> Problemet med at se Facebook med Firefox + Addblock Plus, har åbenbart
> eksisteret længe. Er der fundet en løsning.

Du kan vel bare slå Adblock fra på facebook?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-02-11 07:15

Wed, 23 Feb 2011 12:31:15 +0700 skrev Kim Ludvigsen:

>Du kan vel bare slå Adblock fra på facebook?

Øhhh nå og hvordan er det så lige man gør det?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-02-11 08:45

Kurt Hansen skrev:

> Øhhh nå og hvordan er det så lige man gør det?

Jeg bruger ikke selv Addblock til daglig, men jeg mener, det
er muligt at undtage visse hjemmesider. I værste fald kan du
tilføje en knap i værktøjslinjen, som du kan bruge til at
slå Addblock til og fra manuelt. Det er trods alt nemmere
end at skifte browsere.

Højreklik på værktøjslinjen og vælg Tilpas.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Leif Neland

Dato : 23-02-11 08:52

Den 23-02-2011 07:14, Kurt Hansen skrev:

> Øhhh nå og hvordan er det så lige man gør det?

Tryk på pilen på Adblock-knappen, på context-menuen kan du vælge at slå
ABP fra på denne side, hele domænet eller helt fra på alle sider.

Men som sagt ser jeg ingen problemer med FB+ABP.

Kan det komme an på hvilke blocklister, ABP bruger?

Leif

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-02-11 18:35

Wed, 23 Feb 2011 08:52:05 +0100 skrev Leif Neland:

>Tryk på pilen på Adblock-knappen, på context-menuen kan du vælge at slå
>ABP fra på denne side, hele domænet eller helt fra på alle sider.

Det var tricket

Fra : Leif Neland

Dato : 23-02-11 20:33

Den 23-02-2011 18:34, Kurt Hansen skrev:

> Det var tricket

Men jeg forstår stadig ikke problemet.
Kunne du ikke gå på FB overhovedet, eller var der 3.parts ting, du mente
vigtige, der ikke kunne ses, eller hva'?

Leif

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-02-11 06:49

Wed, 23 Feb 2011 20:32:52 +0100 skrev Leif Neland:

>Men jeg forstår stadig ikke problemet.
>Kunne du ikke gå på FB overhovedet, eller var der 3.parts ting, du mente
>vigtige, der ikke kunne ses, eller hva'?

Siden blev kun vist som rå tekst og ingen grafik overhovedet, men nu
kan jeg ikke genskabe det, så jeg kan sende et skærmdump.

Jeg slog AdBlocker fra for Facebook og det virkede. Når jeg nu fjerner
fluebenet ved "Slå fra på da-dk.facebook.com" igen, vises siden stadig
som den skal.

Fra : Leif Neland

Dato : 23-02-11 08:49

Den 23-02-2011 06:21, Kurt Hansen skrev:
> [...]
>
> Jeg er lidt træt af at skulle starte IE hver gang. At starte Firefox i
> safemode skulle hjælpe, men hvorfor skal de være så besværligt?

Underligt, jeg har ingen problemer med FB, Firefox 3.6, men min Adblock
plus har også kun et "d" i navnet, ved ikke om det gør en forskel

Leif

Fra : Lars

Dato : 23-02-11 16:11

On Wed, 23 Feb 2011 06:21:02 +0100, Kurt Hansen <kurt@ugyldig.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg er lidt træt af at skulle starte IE hver gang. At starte Firefox i
>safemode skulle hjælpe, men hvorfor skal de være så besværligt?

Hvad er problemet med Firefox og Addblock Plus? Jeg bruger begge dele
og kan uden problemer se Facebook.
Og nej jeg ser ingen reklamer på Facebook, så det virker som det skal.

--
Lars

Fra : Holst

Dato : 23-02-11 17:03

On 23-02-2011 06:21, Kurt Hansen wrote:

> Problemet med at se Facebook med Firefox + Addblock Plus, har åbenbart
> eksisteret længe. Er der fundet en løsning.

Al den tid jeg har brugt Facebook har jeg også anvendt både Firefox og
Adblock Plus. Det har jeg ingen problemer med.

Prøv at rediger i dit filter til Adblock Plus.

Fra : Jeffersom

Dato : 24-02-11 09:42

wrote:

> Problemet med at se Facebook med Firefox + Addblock Plus, har åbenbart
> eksisteret længe. Er der fundet en løsning.

Slå facebook fra, hvad kan man bruge den til?