pdf fil skal ikke åbnes i safari
Fra : scootergrisen

Dato : 19-02-11 16:03

Hvis jeg klikker på et link til en PDF fil i safari så åbens PDF filen i
safari.

Men jeg vil gerne have safari til at åbne filerne med en åbn/gem dialog
så brugeren kan vælge at gemme filen uden at skulle højre klikke.

Jeg kan ikke finde nogen indstillinger hvor man kan vælger hvad PDF
filer skal åbnes med.

Jeg kan vælge menuen Hjælp > Installarede plugins. også står der :
Adobe PDF Plug-In For Firefox and Netscape "9.4.2" — from file
“nppdf32.dll”.

Er der slet ik nogen indstillinger i safari hvor man kan vælge hvordan
bestemte filer skal åbnes hvis man nu hellere vil have det åbnet i et
eksternt program som adobe reader ?

I en .htaccess her jeg :
ForceType application/octet-stream

som virker i det andre browsere. Altså brugeren får en åbn/gem dialog
boks ved at klikke på filen så den kan gemme istedet for den automatisk
åbnes i browseren.