Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Firefox foretrækker ipv4
Fra : Leif Neland

Dato : 19-02-11 15:18

Firefox 3.5 på Vista foretrækker ipv6, når destinationen har både ipv4
og ipv6.
Firefox 3.5 på Freebsd foretrækker ipv4, når destinationen har både ipv4
og ipv6.

Hvordan får man ændret det, så den også foretrækker ipv6 på freebsd?

Fra : Søren A Christensen

Dato : 19-02-11 18:17

Hej

Jeg ved godt at det ikke er svar på dit spørgsmål, men er du sikker på
at Firefox ikke bare bruger den transporprotokol som det undeliggende
styresystem vælger at stille til rådighed ?

Hvis 'gethostbyname' returnerer IPv4 adressen før IPv6 varianten, er
det som regel den første der bliver brugt.

/Søren

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-02-11 19:40

On Sat, 19 Feb 2011 15:17:39 +0100, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

> Firefox 3.5 på Freebsd foretrækker ipv4, når destinationen har både ipv4
> og ipv6.

Med native IPv6? (Hvis den gør det med tunneled IPv6 er det 'working
as designed).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Christian Laursen

Dato : 19-02-11 20:11

On 02/19/11 15:17, Leif Neland wrote:
> [...]
> og ipv6.
>
> Hvordan får man ændret det, så den også foretrækker ipv6 på freebsd?

/etc/rc.d/ip6addrctl prefer_ipv6

--
Christian Laursen

Fra : Benny Amorsen

Dato : 20-02-11 14:19

Leif Neland <leif@neland.dk> writes:

> [...]
> ipv4 og ipv6.
>
> Hvordan får man ændret det, så den også foretrækker ipv6 på freebsd?

Andre har svaret, men hvis vi er heldige så får de næste versioner af
diverse browsere support for "Happy Eyeballs",
https://datatracker.ietf.org/doc/draft-wing-v6ops-happy-eyeballs-ipv6/

Det går ud på at man prøver protokollerne parallelt, så den bedste
forbindelse vinder.

/Benny