Rediger i vist kildetekst
Fra : Kurt G

Dato : 13-02-11 09:10

Hej.
Er der i IE eller FF en funktion, så man kan redigere i kildeteksten og
derefter 'køre' den redigerede kildetekst?
Altså en mulighed for hurtigt at afprøve en mindre ændring.
Eller skal man over upload for at se ændringer?

Mvh Kurt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-02-11 10:54

Kurt G skrev:
> Er der i IE eller FF en funktion, så man kan redigere i kildeteksten og
> derefter 'køre' den redigerede kildetekst?

Udvidelsen Web Developer til Firefox giver netop den
mulighed, både med hensyn til HTML og med hensyn til CSS.
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/web-developer/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå faldgruberne, sådan vælger du det rette webhotel:

Fra : Kurt G

Dato : 13-02-11 11:54

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Undgå faldgruberne, sådan vælger du det rette webhotel:

Det lyder godt.
Tak!

Mvh Kurt

Fra : scootergrisen

Dato : 14-02-11 00:01

Den 13-02-2011 10:53, Kim Ludvigsen skrev:

> Udvidelsen Web Developer til Firefox giver netop den mulighed, både med
> hensyn til HTML og med hensyn til CSS.
> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/web-developer/

Hvorfor er det lige at der ikke sker noget når jeg prøver ?
Jeg prøver at sætte den til notepad++ men der sker ikke noget når jeg
vælger notepad++.
så tænkte jeg at det måske er ++ som den ikke forstår men det virker
heller ikke med notepad.

Kan i få det til at virke ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-02-11 01:44

scootergrisen skrev:

> Hvorfor er det lige at der ikke sker noget når jeg prøver ?
> Jeg prøver at sætte den til notepad++ men der sker ikke
> noget når jeg vælger notepad++.

Jeg tror ikke, du kan med et eksternt program. Åbn Web
Developers toolbar => CSS => Ret CSS. Du kan nu redigere i
CSS'en i en rude nederst i browseren. HTML redigeres via =>
Diverse => Rediger HTML.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : scootergrisen

Dato : 14-02-11 01:52

Den 14-02-2011 01:43, Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg tror ikke, du kan med et eksternt program. Åbn Web Developers
> toolbar => CSS => Ret CSS. Du kan nu redigere i CSS'en i en rude nederst
> i browseren. HTML redigeres via => Diverse => Rediger HTML.

Okay sådan.
Det ser smart ud.

Jeg brugte Vis Kildekode > Rediger Vis kildekode med-programmer.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-02-11 06:45

scootergrisen skrev:

> Okay sådan.
> Det ser smart ud.

Det er rigtig smart, og meget brugbart, når man fx skal
hjælpe andre i webdesigngrupperne. Man kan hurtigt gå ind og
afprøve, om en ændring virker.

> Jeg brugte Vis Kildekode > Rediger Vis kildekode
> med-programmer.

Jeg tror, det er til, at man kan redigere koden og så gemme
den lokalt. Ikke til feedback i browseren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren: