Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Maksimeret vindue IE8, Windows XP
Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 11-02-11 15:04

I længere tid har jeg haft et lille problem med Internet Explorer 8.
Ved
ikke, i hvilken forbindelse problemet er opstået.

Når jeg åbner en webside, vil jeg gerne have vinduet maksimeret uden
at skulle klikke på symbolet for maksimer. Åbner jeg IE med startsiden
eller vælger en side i favoritlisten, er vinduet maksimeret. Ligeså,
hvis jeg manuelt indtaster en webadresse. Men bruger jeg et link eller
en genvej på skrivebordet, er vinduet reduceret. Højre side af
vinduet kommer ikke med på skærmen. Outlook Express åbner maksimeret.

Mvh
Chr. Wirenfeldt

Fra : Ole C

Dato : 11-02-11 15:16

Christian Wirenfeldt skrev blandt andet:

> [...]
> en genvej på skrivebordet, er vinduet reduceret. Højre side af
> vinduet kommer ikke med på skærmen. Outlook Express åbner maksimeret.

Outlook Express har ikke noget med det at gøre....

Når det sker næste gang, skal du "trække" vinduet til ønsket størrelse -
altså ikke bruge ikonet i øverste højre hjørne.
Derefter lukker du den "første" version af IE - og så den version du netop
har trukket i.
Så bør indstillingen blive husket til næste gang.

--
vh
Ole C

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 11-02-11 17:14

> [...]
> netop har trukket i.
> Så bør indstillingen blive husket til næste gang.

Hej Ole C.

Tak for dine svar her og andetsteds.

Desværre er det ikke lykkedes. Jeg går f.eks. til min netbank fra en
genvej på skrivebordet. Siden kommer op reduceret. Jeg trækker vinduet
til ønsket størrelse og vælger "log på". Næste billede er også
reduceret. Jeg trækker det til ønsket størrelse og lukker
velkomstvinduet. Lukker nu det nye vindue. Uanset om jeg genstarter
PC'en eller lukker ned og starter igen, har det ingen effekt. Hvad
mener du med "første version" ? - Når jeg bare trækker, har jeg jo kun
én version tilgængelig.

Mvh

Chr. Wirenfeldt

Fra : Ole C

Dato : 11-02-11 19:28

Christian Wirenfeldt skrev blandt andet:

> Hej Ole C.
>
> Tak for dine svar her og andetsteds.

Selv tak.

> Desværre er det ikke lykkedes. Jeg går f.eks. til min netbank fra en
> genvej på skrivebordet. Siden kommer op reduceret.

Prøv allerede her at trække vinduet til ønsket størrelse - og luk det.

> [...]
> PC'en eller lukker ned og starter igen, har det ingen effekt. Hvad
> mener du med "første version" ? - Når jeg bare trækker, har jeg jo kun

På dit spørgsmål lyder det som om du ikke taler om et nyt vindue, men om en
ny fane (i samme vindue)?

--
vh
Ole C

Fra : K.A.Hansen

Dato : 12-02-11 08:15

"Christian Wirenfeldt" <christian.wir@FJERNDETTEget2net.dk> skrev
i meddelelsen news:4d55604d$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> ingen effekt. Hvad mener du med "første version" ? - Når jeg
> bare trækker, har jeg jo kun én version tilgængelig.

Højreklik på IE8-genvejen-> Egenskaber, i feltet Kør: vælg i
rullemenuen: Maksimeret, og tast Anvend.

mvh
kaj

Fra : Peter

Dato : 11-02-11 20:10

"Christian Wirenfeldt" <christian.wir@FJERNDETTEget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4d55427d$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> genvej på skrivebordet, er vinduet reduceret. Højre side af
> vinduet kommer ikke med på skærmen. Outlook Express åbner maksimeret.

Start IE (kun eet browservindue!), højreklik på et link, og vælg Open in New
Window.
Gå tilbage til det første IE vindue, og luk dette.

Smut tilbage til det andet vindue, som nu er det eneste åbne. Træk i
vinduet, så det fylder hele skærmen. Brug ikke maximize knappen, da maximize
betragtes som en midlertidig indstilling, og derfor ikke gemmes!

Hold CTRL nede, åben File menuen, og luk det andet (eneste) browservindue.
Slip CTRL.

Fra nu af åbnes alle browser vinduer maximeret.

PeterB

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 12-02-11 14:41

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> browservindue.
> Slip CTRL.
>
> Fra nu af åbnes alle browser vinduer maximeret.

Tak til Ole, Kaj og Peter!

Peters forslag har løst problemerne i denne forbindelse. Alt synes at
køre som ønsket, både fra links i emails, links på websider og genveje
på skrivebordet.
Da jeg i første omgang nøjedes med at trække i nederste højre hjørne,
kom meddelelsen: "Explorer.EXE har fundet en fejl og afsluttes. Vi
beklager ulejligheden."
I næste forsøg flyttede jeg vinduet op til øverste venstre hjørne og
trak derpå ned i højre - voila!

Mange hilsner

Christian

Fra : Ole C

Dato : 12-02-11 15:00

Christian Wirenfeldt skrev blandt andet:

> Tak til Ole, Kaj og Peter!

Selv tak.

> Peters forslag har løst problemerne i denne forbindelse.

Og Peters løsning er skam den samme som min - bortset fra en lang og efter
alle mine erfaringer helt overflødig procedure til lukning af det
maksimerede vindue....

> Alt synes at
> køre som ønsket, både fra links i emails, links på websider og genveje
> på skrivebordet.

Godt

> Da jeg i første omgang nøjedes med at trække i nederste højre hjørne,
> kom meddelelsen: "Explorer.EXE har fundet en fejl og afsluttes. Vi
> beklager ulejligheden."

Det lyder ikke så rart, for Explorer.exe er ikke din browser, men en del af
styresystemet....

> I næste forsøg flyttede jeg vinduet op til øverste venstre hjørne og
> trak derpå ned i højre - voila!

Om du trækker den ene eller den anden vej og hvorfra og hvortil, bør være
inderligt ligegyldigt.

--
vh
Ole C