Opera på ny maskine
Fra : Per Riis

Dato : 06-02-11 14:47

Hej

Jeg står for at skulle skifte maskine. Og jeg bruger så Opera som browser.
Den gemmer jo så mine passwords. Men hvordan får jeg alle de passwords over
på den nye maskine, skal jeg starte forfra, eller er der en fil jeg kan
kopiere og smide ind i den nye pc?

Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-11 17:13

Per Riis skrev:

> [...]
> jeg alle de passwords over på den nye maskine, skal jeg starte
> forfra, eller er der en fil jeg kan kopiere og smide ind i den

Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål med sikkerhed for jeg har sat
Opera op så den kun gemme data i sin egen mappe. Det gør jeg ved
at redigere den fil i Operamappen der hedder:

   operaprefs_default

Min ser sådan ud:

   Opera Preferences version 2.1
   ; Do not edit this file while Opera is running
   ; This file is stored in UTF-8 encoding
   [User Prefs]
   Language Files Directory={Resources}locale\da
   Language File={Resources}locale\da\da.lng
   [System]
   Multi User=0 ; If enabled Opera will use Windows profiles to store individual user settings

Det er "Multi User=0" der afgør at der kun gemmes i Operas
rodmappe. Når først det er sat op, kan man bare kopiere hele
dynen til en ny pc - eller til en USB-pind hvis man vil.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-02-11 18:06

On Sun, 6 Feb 2011 14:47:02 +0100, Per Riis wrote:

> Jeg står for at skulle skifte maskine. Og jeg bruger så Opera som browser.
> Den gemmer jo så mine passwords. Men hvordan får jeg alle de passwords over

De ligger i filen wand.dat i dit Opera-katalog (opera:about)

Se evt. http://help.opera.com/Windows/11.01/da/backup.html

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk