Mozilla Firefox
Fra : Hanne

Dato : 01-02-11 16:13

?Hej Gruppe

Jeg har i mange år været IE bruger, men da den blev for ustabil skiftede jeg
til Mozilla Firefox. Det er i det store og hele et rigtig godt skifte. Der
er dog en funktion jeg synes er bøvlet og vil hører om jeg
indstillingsmæssigt kan ændre på.

Det ene eksempel jeg kan give er når jeg går ind på:
http://www.dendanskesalmebogonline.dk/ og vælger en salme, så kan man i
venstre side klikke på selve melodien. Den skal man klikke på hver gang man
tager et nyt vers, i IE ændrede den ikke på hvor man var på siden, men i
Firefox er det som om den genindlæser siden hver gang jeg klikker på
melodien, og det er bøvlet fordi man kan være nået til et vers der er
underneden(altså det er en side der er større så man må rulle ned), og så
skal man altså rulle ned selv igen.

Det andet eksempel kan jeg ikke lige give linkt til da det foregår på mit
arbejdes intranet, men jeg kan forklarer det således. Når jeg skal skrive en
intern besked, skal jeg lukke et lille nyt vindue op for at markerer hvem
beskeden skal sendes til. Det der gør det bøvlet, er at når jeg markerer én
medarbejder, så går vinduet helt op til start igen, så jeg må rulle ned
igen, og det kan jo være bøvlet når jeg skal overfører mange medarbejdere
til beskeden, så går jeg helt op til start hver gang.

Er der noget at gøre ved det??

MVH

Hanne

Fra : Golf2

Dato : 04-02-11 10:36

"Hanne" <Sørensen@ejbrugbar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rulle ned igen, og det kan jo være bøvlet når jeg skal overfører mange
> medarbejdere til beskeden, så går jeg helt op til start hver gang.

Når jeg forsøger i Firefox, kommer der slet ingen lyd frem. Markøren bevæger
sig fremad gennem melodien, men der høres slet ingen lyd.
Hvis jeg prøver med IE 8, går den helt amok og lukker siden ned.
mvh
Golf2

Fra : lejf jessen

Dato : 04-02-11 10:52

Den 01-02-2011 16:13, Hanne skrev:
> [...]
> så jeg må rulle ned igen, og det kan jo være bøvlet når jeg skal
> overfører mange medarbejdere til beskeden, så går jeg helt op til start

Hej Hanne!

Har med Firefox lige været inde på siden. Ingen melodi, men efter lidt
efterforskning fandt jeg ud af at trykke på de 2 x, som sidder ved
orgel, eller hvad du nu vælger. Tryk på krydsene og melodien er i gang.

Mvh.

Lejf

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-02-11 12:03

lejf jessen skrev:

> Har med Firefox lige været inde på siden. Ingen melodi, men
> efter lidt efterforskning fandt jeg ud af at trykke på de 2
> x, som sidder ved orgel, eller hvad du nu vælger. Tryk på
> krydsene og melodien er i gang.

Hannes problem er vist ikke at få startet afspilningen, det
kræver blot det rette plugin. Problemet er, at IE husker
placeringen på siden, mens Firefox hopper op øverst på siden
ved afspilning.

Det har noget at gøre med, hvordan siden er lavet. Jeg
mener, vi havde problemet oppe i html- eller
webdesigngruppen - eller måske i MozillaDanmarks forum for
nogle måneder siden, men jeg husker ikke, hvad der skal
laves om i koden for at få siden til at blive på sin plads.

Hanne, det er altså ikke noget, du kan gøre noget ved, det
er dem, der har lavet siden, der skal have tilrettet koderne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Fietsenmaker

Dato : 05-02-11 06:49

> [...]
> så jeg må rulle ned igen, og det kan jo være bøvlet når jeg skal
> overfører mange medarbejdere til beskeden, så går jeg helt op til start

Hvis man kontrolere siden på http://validator.w3.org/ som kontrolerer om
der er fejl på siden kommer den med 20 fejl.
Validator kontrolerer om hjemmesidens kode er tilgængelig for alle browsere.
På min firefox (3.6.13) virker siden nogenlunde og jeg kan høre midi
filen med musikken. Men siden virker ikke helt efter hensigten.

Fra : Hanne

Dato : 05-02-11 07:33

?
"Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> På min firefox (3.6.13) virker siden nogenlunde og jeg kan høre midi filen
> med musikken. Men siden virker ikke helt efter hensigten.

Hej Gruppe

Tusind tak for alle jeres gode svar, og godt at hører der er mange fejl på
siden generelt.

Nu er mit problem ikke lyden, for den kan jeg sagtens hører, men mere at den
genindlæser siden hver gang jeg skal gentage lyden og så hopper jeg helt op
til starten af siden, og skal selv rulle ned til hvor jeg kom fra.

Nå det er der nok ikke noget at gøre ved så.

MVH

Hanne