Opera 11
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-11 15:39

Hej alle

Er der nogen der ved hvordan man slår faviconer fra? Det kunne
man i de foregående versioner, men jeg har ikke fundet muligheden
i 11'eren.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-01-11 15:43

> Hej alle
>
> Er der nogen der ved hvordan man slår faviconer fra? Det kunne
> man i de foregående versioner, men jeg har ikke fundet muligheden
> i 11'eren.

opera:config

Vælg Multimedia > Always load favicon

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-01-11 15:45

http://www.opera.com/support/usingopera/operaini/#multimedia

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-11 23:39

Rune Jensen skrev:

> http://www.opera.com/support/usingopera/operaini/#multimedia

Indstillingen ligger jo hvor den altid har ligget. Det opdagede
jeg da jeg læste linket. Det første man bliver blind på, er
øjnene.

Tak for hjælpen.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-01-11 01:00

> Indstillingen ligger jo hvor den altid har ligget. Det opdagede
> jeg da jeg læste linket. Det første man bliver blind på, er
> øjnene.
>
> Tak for hjælpen.

Selv tak.

Og for dem, som ikke har prøvet Opera, så er det en anbefaling at prøve.
Jeg er meget, meget imponeret af brugervenligheden i bl.a.
tastaturnavigering samt hastigheden i udførensen af siderne (hurtigere
end Chrome i javascript og på linje i CSS3). Og så har de jo lagt
mulighed for extensions på i 11'eren, som er en spændende nyhed.

Jeg har kun én anke; At de gør som Chrome og gør parallel download mulig
af side-ressourcer som f.eks. CSS og JS (men det er måske også en setting?)

MVH
Rune Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-01-11 10:45

Rune Jensen skrev:

> Jeg har kun én anke; At de gør som Chrome og gør parallel download mulig
> af side-ressourcer som f.eks. CSS og JS (men det er måske også en setting?)

Aner det ikke. Sådan noget vil jeg ikke bruge tid på. Det går
hurtigt nok for mig. Og i øvrigt mener jeg at den slags skal
foregå uden at brugeren skal spekulere på det.

Du kan sikkert bare sætte antallet af samtidige forbindelser
højt.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 31-01-11 02:09

> Aner det ikke. Sådan noget vil jeg ikke bruge tid på. Det går
> hurtigt nok for mig.

Statiske sider er stadig op til dobbelt så lang tid om at blive hentet i
Opera som i Firefox, og det kan mærkes, hvis man surfer mange
forskellige sider, så de ikke ligger i cashen. Det er lidt synd, da
Opera på alle andre områder har optimeret til performance, så den
faktisk kan slå selv Chrome i JS og CSS samt alm. rendering.

På AJAX-sider er det derimod tydeligt at se Operas forbedringer, da det
jo handler meget om JS/DOM-behandling og hentning i "småbidder". Her kan
den nemt slå andre browsere i "responsiveness" (af mangel på bedre ord).

> Og i øvrigt mener jeg at den slags skal
> foregå uden at brugeren skal spekulere på det.

Enig, det bør sættes default til det optimale. Har heller ikke ledt
særligt grundigt efter det i settings. Men det er altså årsagen til, jeg
selv stadig benytter Chrome til "heavy surf". På brugervenlighed er der
ingen browsere, som kan slå Opera, så det er kun downloadhastighed, som
afgør det = samlet tidsbesparelse.

MVH
Rune Jensen