IE8 Certifikatfejl: Opret som undtagelse
Fra : Martin Ploug

Dato : 27-01-11 17:50

Hej

Jeg har en adresse til en webmail. Browseren melder om en
certifikatfejl, men jeg har fået at vide, at fejlen er
ubetydelig. I Firefox kan man nemt tilføje adressen som
en undtagelse og dermed slippe for advarslen fremover.
Kan man lave samme nummer i IE8 ?

Venlig hilsen
Martin

Fra : scootergrisen

Dato : 27-01-11 18:19

Hvad er en webmail ?

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-01-11 18:24

scootergrisen wrote:
> Hvad er en webmail ?

En online postkasse ligesom f.eks. gmail eller
Hotmail.

Hedder det ikke bare en webmail - eller hvad kalder
man det?

Fra : scootergrisen

Dato : 27-01-11 18:38

Den 27-01-2011 18:23, Martin Ploug skrev:

> En online postkasse ligesom f.eks. gmail eller
> Hotmail.
>
> Hedder det ikke bare en webmail - eller hvad kalder
> man det?

På et eller andet tidspunkt bliver du vel træt af alt det lort internet
explorer fortæller dig og vælger at bruge en anden browser.

Du kunne spørge dig selv hvorfor internet explorer viser dig en besked
og samtidig fortælle dig at beskeden er ubetydelig.

Det er bare et dårligt program i bund og grund.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-01-11 23:23

Martin Ploug skrev:

> En online postkasse ligesom f.eks. gmail eller
> Hotmail.

Jeg bruger webmail om en bestemt måde at læse mails på - nemlig
via en browser HTTP-funktion. Min webhoteludbyder har en
hjemmesidefunktion der hedder "webmail" hvor man kan læse sin
post hvis man er ude at rejse eller ens mailprogram er i udu.

> Hedder det ikke bare en webmail - eller hvad kalder
> man det?

Gmail og Hotmail kan i øvrigt også læses med et almindeligt
mailprogram, så de tjenester kalder jeg bare en mulighed for
gratis mailboks.

--
Bertel

Fra : Mogens

Dato : 27-01-11 21:47

Den 27-01-2011 17:50, Martin Ploug skrev:
> [...]
> ubetydelig. I Firefox kan man nemt tilføje adressen som
> en undtagelse og dermed slippe for advarslen fremover.

Ja. Du skal installere certifikatet.
Men først skal du under internet indstillingerne tilføje den https side
som tilbyder certifikatet, som websted du har tillid til.
Når du har gjort det, kan du få lov til at installere certifikatet.

Mogens

Fra : Martin Ploug

Dato : 28-01-11 16:22

Mogens wrote:

> [...]
> som tilbyder certifikatet, som websted du har tillid til.
> Når du har gjort det, kan du få lov til at installere certifikatet.

Tak for vejledningen.
jeg har nu prøvet at tilføje adressen som websted jeg har tillid til
og forsøg at installere / importere certifikatet. jeg har genstartet
IE8, men det ændrer intet.

Jeg tror bare jeg bruger Firefox, når jeg skal besøge denne adresse.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Mogens

Dato : 28-01-11 16:31

Den 28-01-2011 16:22, Martin Ploug skrev:

> [...]
> IE8, men det ændrer intet.
>
> Jeg tror bare jeg bruger Firefox, når jeg skal besøge denne adresse.

Det skal installeres under "Rodnøglecentre der er tillid til"

Det vælges manuelt.

Mogens

Fra : Martin Ploug

Dato : 28-01-11 17:48

Mogens wrote:

> Det skal installeres under "Rodnøglecentre der er tillid til"
>
> Det vælges manuelt.

Endnu en gang tak. Det virker fortsat ikke.
Det er vel fordi certifikatet kun var gyldigt til 15/7 2009 ?
Se billede: http://www.tinyurl.dk/24786

Fra : Mogens

Dato : 28-01-11 18:00

> Endnu en gang tak. Det virker fortsat ikke.
> Det er vel fordi certifikatet kun var gyldigt til 15/7 2009 ?
> Se billede: http://www.tinyurl.dk/24786

Ja, så vil fejlen komme.
Troede at datoen var gyldig.

Mogens

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-01-11 08:38

Mogens wrote:

> Ja, så vil fejlen komme.
> Troede at datoen var gyldig.

Ok fair nok, men tak for hjælpen i hvert fald.

Venlig hilsen
Martin