Download en film fra DR1
Fra : Ukendt

Dato : 27-01-11 11:06

Hej.
Kan man download en film fra DR1, med en slags tilføjelse til browseren,
har prøvet med både IE og Firefox, men kan ikke få det til at virke.

Det handler om denne:
http://www.dr.dk/DR1/Dokumentar/2011/100_dage_uden_stoffer/20110120141720.htm
som jeg gerne vil se med min datter på 14 år, når hun er modtagelig :)

Når jeg klikker på Se dokumentaren med IE sker der intet.
Klikker jeg igen med FF afspilles den med Winamp.

Kan nogen venligst hjælpe ?

Har checket men de har ikke lagt den ind på deres Video Arkiv.
og heller ikke på youtube. Håber det kan lade sig gør.

Mvh Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-01-11 11:54

Kim skrev:

> Det handler om denne:
> http://www.dr.dk/DR1/Dokumentar/2011/100_dage_uden_stoffer/20110120141720.htm
> som jeg gerne vil se med min datter på 14 år, når hun er modtagelig :)

Jeg kan se den med VLC Player ved at indsætte denne
netværksadresse.
http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=1968189

Jeg vil tro, du kan downloade den med Wget eller et andet
downloadprogram. I værste fald, kan du bruge VLC Player og
så optage under afspilningen, så du kan se den senere.

Andre kan sikkert hjælpe dig med den bedste løsning, mit
bidrag er især ovenstående adresse.

Og så held og lykke med datteren. Emnet, 14 år og
"modtagelig" lyder som om, du har lidt af et problem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-11 13:08

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
> Jeg kan se den med VLC Player ved at indsætte denne netværksadresse.
> http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=1968189

Nå, hvordan får du det link ?
Jjeg får denne direkte fra Winamp:
mms://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/NETTV/DR1/2011/01/dd228ef5-1775-4381-a3e8-2ca1a6bd38ed/DR1-Dokumentaren--100-dage-ude_0128fbaa631349008d42741e211f3e26.wmv

> Jeg vil tro, du kan downloade den med Wget eller et andet downloadprogram.

Har prøvet, virker ikke, nok forde det er streamet.

>I værste fald, kan du bruge VLC Player og så optage under afspilningen, så
>du kan se den senere.

Jeg har brugt VLC i mange år, hvordan kan du afspille med den ?

> Andre kan sikkert hjælpe dig med den bedste løsning, mit bidrag er især
> ovenstående adresse.

Ok. Det er heller ikke lige til, som du prøver at beskrive.
http://www.google.dk/#hl=da&xhr=t&q=download+fra+dr&cp=13&pf=p&sclient=psy&aq=0&aqi=&aql=&oq=download+fra+d&pbx=1&fp=44f39d821d986a21
1´ste: http://www.computerworld.dk/blog/kurt/80830
"Efterhånden har DR i årevis formået at indkapsle sit lyd og videomateriale
i en endeløs række javascripts og andre tricks for at maskere de filnavne og
URL'er, der kunne
transportere det digitale materiale ned på min harddisk."

> Og så held og lykke med datteren. Emnet, 14 år og "modtagelig" lyder som
> om, du har lidt af et problem.

Overhovedet ikke, men mange børn har, og det pga ukompetente forældre.
Jeg går bare ind for at forbygge via samtale, viden og åbenhed.
Men flere af hendes venner får lov af deres forældre ( jeg fatter det ikke )
til
at gå i byen hele natten, og det siden de var 12-13 år gamle.
Vidste du at der i flere år har være discoteker der lukker så unge mennesker
ind hele natten ?
Det er min datter heldigvis for fornuftig til at ville (endnu).

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-11 13:31

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev i
> Jeg får denne direkte fra Winamp:
> mms://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/NETTV/DR1/2011/01/dd228ef5-1775-4381-a3e8-2ca1a6bd38ed/DR1-Dokumentaren--100-dage-ude_0128fbaa631349008d42741e211f3e26.wmv

Prøver jeg med Flashgot
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/flashgot/
giver det dette link:
http://www.dr.dk/forms/published/playlistgen.aspx?qid=1968189&postingGuid={B773D516-3A2C-469F-8AE6-5A55FADAB98C}

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-11 13:36

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev
> Prøver jeg med Flashgot
> [...]

Og prøver jeg med URL Snooper giver det dette link:

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-01-11 13:43

Kim skrev:
> "Kim Ludvigsen"<usenet@kimludvigsen.dk> skrev
>
> Nå, hvordan får du det link ?

Ved at kigge i sidens kildekode.

> Jeg har brugt VLC i mange år, hvordan kan du afspille med den ?

Medier => Åbn netværksstream => indsæt ovenstående adresse i
feltet => klik på knappen Afspil. Det virker som sagt helt
fint her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : scootergrisen

Dato : 27-01-11 18:52

Den 27-01-2011 11:06, Kim skrev:
> [...]
>
> Har checket men de har ikke lagt den ind på deres Video Arkiv.
> og heller ikke på youtube. Håber det kan lade sig gør.

Hvis du i VLC vælger
Media > Open Network stream
Indtaster :
mms://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/NETTV/DR1/2011/01/dd228ef5-1775-4381-a3e8-2ca1a6bd38ed/DR1-Dokumentaren--100-dage-ude_0128fbaa631349008d42741e211f3e26.wmv

Også ved play knappen vælger du pilen som peger ned og vælger convert.

Så kan du vælge noget der.
Jeg prøver lige om det virker for mig med et andet program som ikke vare
en 1 time.
så skriver jeg om det virkede når den engang er færdig.

Fra : scootergrisen

Dato : 27-01-11 19:27

Det gik ikke så godt.
Og det tager lang tid fordi klipende er så lange.
Er der en der gider finde et kort klip fra dr jeg kan prøve med ?
Et på et minut eller mindre.