Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Internet Explorer 8 med fejl
Fra : Kert Rats

Dato : 29-12-10 12:02

Min IE 8 laver oftere og oftere den fejl, at topbjælkerne bliver sorte, se
på dette bilede af min skærm:
http://i1223.photobucket.com/albums/dd507/sgasga01/InternetExplorermedfejl.jpg
Menupunkterne i topbjælken er dog aktive og fungerer - blot er de markeret
sorte.
Jeg har prøvet at indkredse årsagen til problemet, dog uden held.

Jeg kører med Windows XP SP3 fuldt opdateret.

Jeg har kørt AVAST antivirus samt Ad-Aware (fra Lavasoft) samt
SUPERAntiSpyware, som kun gav et par cookies som resultat.
Alle anti-programmerne er fuldt opdaterede.

Har nogen her i gruppen en ide om, hvad søren der kan være årsagen til, at
topbjælkerne i min IE 8 er sorte?

Venligst

Kert Rats

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-12-10 12:23

Kert Rats skrev:

>Min IE 8 laver oftere og oftere den fejl, at topbjælkerne bliver sorte, se
>på dette bilede af min skærm:
>http://i1223.photobucket.com/albums/dd507/sgasga01/InternetExplorermedfejl.jpg

Prøv at skifte tema

Luk IE
højreklik et vilkårligt sted på skrivebordet
egenskaber *(mener jeg det hedder)
vælg et andet tema
vælg anvend og ok
åben ie
hvis det er væk nu - det sorte
så luk ie skift tilbage til det tema du bruge før osv

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 29-12-10 13:00

> [...]
> åben ie
> hvis det er væk nu - det sorte
> så luk ie skift tilbage til det tema du bruge før osv

Jeg tror sgu, at det var løsningen!
Jeg havde aktiveret noget, der stod anført som "Ændret tema", og ved at
vælge det tema, som jeg altid har kørt med (Windows klassisk), så var
problemet løst.
Om det kommer igen, ved jeg ikke, men så vil jeg tjekke mit Tema.

Tak for hjælpen, Ivan.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 06-01-11 13:42

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemet løst.
> Om det kommer igen, ved jeg ikke, men så vil jeg tjekke mit Tema.

Da jeg genstartede min pc for nylig, optrådte problemet igen, og Tema var
anført som "Windows klassisk". Jeg markerede "Mit nuværende tema" og så var
problemet løst - igen.
Så man skal altså nok lige ind i Tema af og til, hvis man vil undgå de mørke
felter i ens IE.

Venligst

Kert Rats