Internet explorer lukker ikke ned
Fra : Hanne

Dato : 17-12-10 19:04

Hej Gruppe

Jeg ved ikke om I kan hjælpe, men mit problemer er at for en måneds tid
siden begyndte min IE 8.600.1.18999 at brokke sig lidt.

Når jeg åbner har jeg i forvejen to faneblade der åbner op, og når jeg er på
nettet surfer jeg lidt på forskellige sider. Når jeg så skal lukke IE ned
fryser den. Jeg oplever dog at hvis jeg lukker ned fane for fane går det
godt indtil jeg når den første fane, så fryser den.

Jeg har googlet lidt på mit problem, og kan kun finde et rigtigt råd, der
hedder at man kan nulstille IE indstilligerne, men det synes jeg er så
bøvlet, så det vil jeg helst undgå.

Det jeg ellers har forsøgt er at lukke alle tilføjelsesprogrammer.

Desværre var jeg ikke helt vaks da problemet startede, så jeg kan ikke huske
om jeg har installeret noget der kan være gået ind og konfliktet. Jeg
installerer dog kun de gængse opdateringer til de gængse ting som de fleste
har på computeren. Den er ikke mere helt stabil når jeg logger ind med java,
men jeg aner ikke om det har noget med problemet at gøre(når jeg logger på
netbank er det ikke sjældent der kommer en fejlmeddelse).

Problemet er ikke helt konstant eller konsekvent, men for det meste er det
der.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, men ellers er der vel ikke andet for end
prøve en anden browser.

Hilsen

Hanne

Fra : Klaus H

Dato : 18-12-10 00:19

"Hanne" <Sørensen@ejbrugbar.dk> skrev i en meddelelse news:4d0ba619$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> der.
>
> Jeg håber nogen kan hjælpe mig, men ellers er der vel ikke andet for end

Prøv at hente og køre programmet Ccleaner.

Klaus H

Fra : Hanne

Dato : 18-12-10 09:45

Prøv at hente og køre programmet Ccleaner.

Klaus H

Hej Klaus

Tak for svar.

Det foreslår du fordi??

Når jeg er inde og kikke på problemrapport, står der følgende:
Beskrivelse

Et problem med at få vist en webside fik Internet Explorer til at opdatere
siden vha. Kompatibilitetsvisning.

Problemsignatur

Problemhændelsesnavn: MSHTMLLAYOUTHARDASSERT

AppName: iexplore.exe

Der står noget med longhorn.

Der fandtes ingen løsning på problemet.

Kan det give en ledetråd med hvad der er galt??

MVH

Hanne

Fra : emjeppesen

Dato : 18-12-10 11:03

Hanne skrev:

>Det foreslår du fordi??

Fordi det sikkert kan løse problemet og iøvrigt retter mange af den
slags problemer. Ryd op med Ccleaner,
Jeg er dybt overbevist om at dit problem ikke har en pind at gøre med
Longhorn

Hilsen emj

Fra : Hanne

Dato : 18-12-10 13:30

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> [...]
> slags problemer. Ryd op med Ccleaner,
> Jeg er dybt overbevist om at dit problem ikke har en pind at gøre med

Hej emj

Tak for svar.

Jeg har nu downloadet og brugt Ccleaner, men det har ikke løst problemet
desværre, men tak for forslaget.

MVH

Hanne

Fra : emjeppesen

Dato : 18-12-10 14:49

Hanne skrev:

>Jeg har nu downloadet og brugt Ccleaner, men det har ikke løst problemet
>desværre, men tak for forslaget.

Hvordan har du brugt Ccleaner?
Hvis du kun har kørt "RENS", så kør også "REGISTER"

Hilsen emj

Fra : Hanne

Dato : 18-12-10 15:22

> Hvordan har du brugt Ccleaner?
> Hvis du kun har kørt "RENS", så kør også "REGISTER"
>
> Hilsen emj

Hej emj

Nåe tak, ja det havde jeg ikke gjort. Det ser umiddelbart ud til at have
hjulpet så 7-9-13(bank under bordet).

Tak for hjælpen

MVH

Hanne

Fra : Hanne

Dato : 18-12-10 15:32

Nej nu er det det samme problem igen, desværre hjalp det så ikke.

Jeg tror bare jeg går over til en anden browser. Nogen der kan anbefales??

Jeg overvejer Google Crome, Mozilla Firefox eller Apple Safari.

MVH

Hanne

Fra : emjeppesen

Dato : 18-12-10 16:44

Hanne skrev:

>Jeg overvejer Google Crome, Mozilla Firefox eller Apple Safari.

Jeg har firefox som standardbrowser.

Hilsen emj

Fra : Hanne

Dato : 18-12-10 17:55

> Jeg har firefox som standardbrowser.
>
> Hilsen emj

Firefox, er nok også den jeg hælder til.

Den ser ud til at virke bedst umiddelbart.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 20-12-10 20:27

> Nej nu er det det samme problem igen, desværre hjalp det så ikke.

Jeg har nøjagtig samme problem som Hanne (tror jeg nok)!

Win7 og IE der ikke vil lukke vinduet når jeg vil afslutte.
'Programmet svarer ikke' skriver den efter et stykke tid. Så søger den efter
en løsning på problemet uden resultat.
Næste gang jeg åbner IE ved den godt, at noget gik galt sidste gang, for den
tilbyder at gendanne sidste session.

> Jeg tror bare jeg går over til en anden browser. Nogen der kan anbefales??

Det lader til at være denn nemmeste løsning, den havde jeg faktisk ikke
engang tænkt på... Se, hvor Windows-indoktrineret man er blevet
Men der må da være flere rundtom i Verden der hnar problemet, men hvad skal
man google efter?

--
Hilsen Jakob

Fra : Hanne

Dato : 21-12-10 11:03

?
"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> engang tænkt på... Se, hvor Windows-indoktrineret man er blevet
> Men der må da være flere rundtom i Verden der hnar problemet, men hvad

Hej Jakob

Ja lige netop det samme som du beskriver.

Jeg fandt heller ikke noget da jeg googlede på problemet.

Jeg er gået over til Firefox Mozilla, og er helt tilfreds. Alle sider
fungere fuldstændig som i IE.

MVH

Hanne

Fra : emjeppesen

Dato : 18-12-10 16:47

Hanne skrev:

>Jeg ved ikke om I kan hjælpe, men mit problemer er at for en måneds tid
>siden begyndte min IE 8.600.1.18999 at brokke sig lidt.

Mangler den ikke at blive opdateret?
Min hedder IE8.7600.163851

Har du kørt din windows update?

Der var 15 opdateringer i onsdags

Hilsen emj

Fra : Hanne

Dato : 18-12-10 18:00

> Mangler den ikke at blive opdateret?
> Min hedder IE8.7600.163851
>
> Har du kørt din windows update?
>
> Der var 15 opdateringer i onsdags
>
> Hilsen emj

Det lyder mystisk.

Jeg har også opdateret en del i torsdags, også lidt til IE:
Samlet sikkerhedsopdatering til Internet Explorer 8 til Windows Vista
(KB2416400)

Installationsdato: ?16-?12-?2010 11:26

Selvom der var opdatering på, så er det den version jeg før har nævnt der
popper op når jeg kikker under "om internet explorer", og søger jeg efter
opdateringer kommer der ikke flere.

Jeg vil søge på din version manuelt så.

Fra : emjeppesen

Dato : 18-12-10 18:25

Hanne skrev:

>Selvom der var opdatering på, så er det den version jeg før har nævnt der
>popper op når jeg kikker under "om internet explorer", og søger jeg efter
>opdateringer kommer der ikke flere.

Det KAN jo være, der er forskel på versionsnumrene i Vista og i Win 7,
som jeg har.

Hilsen emj

Fra : Hanne

Dato : 18-12-10 18:48

> Det KAN jo være, der er forskel på versionsnumrene i Vista og i Win 7,
> som jeg har.
>
> Hilsen emj

Tak for svar.

Aha ja. Ja jeg kører i Vista. Det kan være det, jeg har ingen logisk
forklaring.

MVH

Hanne