IE skifter proxy
Fra : Pokersut

Dato : 16-12-10 07:24

Hej.

Har lige fået en ny computer med Windows 7, og alt er opdateret på
den.

Jeg oplever ofte, at Internet Explorer ikke kan gå på nettet, mens jeg
fint kan komme på med Firefox. Jeg har fundet ud af, at det
sandsynligvis skyldes, at den er sat op til at benytte en proxy - når
jeg kigger under indstillingerne er der nemlig hak ved "Brug en
proxyserver til LAN", og adressen er 127.0.0.1, mens porten varierer!

Hvis jeg fjerner hakket kører det fint, men på et tidspunkt er feltet
blevet krydset af igen, og så er forbindelsen væk!

Det lyder noget suspekt, men maskinen er tilsyneladende clean -
hverken Avast Antivirus, Spybot Search & Destroy eller Hijackthis
finder noget.

Hvad kan det være, der går ind og ændrer på den indstilling?? I øvrigt
betyder det også, at alle eksterne billeder i e-mails i Thunderbird
forsvinder, når proxyen er krydset af - væk med krydset, og billederne
er tilbage!

Mvh. Mikkel

Fra : Lars E. P.

Dato : 16-12-10 16:19

Thu, 16 Dec 2010 06:23:41 -0800 (PST), skrev Pokersut
<mikkelherold@gmail.com> :

> [...]
>betyder det også, at alle eksterne billeder i e-mails i Thunderbird
>forsvinder, når proxyen er krydset af - væk med krydset, og billederne

127.0.0.1 er din egen computer. Den bliver brugt som 'mellemlager' når
der skal checkes for virus og spam. Så det er sandsynligvis Avast der
ændrer den. Jeg kender ikke hverken Avast eller W7 så jeg kan ikke
fortælle dig hvad du skal gøre.

Hilsen Lars

Fra : Pokersut

Dato : 16-12-10 10:10

On 16 Dec., 16:19, Lars E. P. <use...@SLETkal2000.dk> wrote:
> [...]
> der skal checkes for virus og spam. Så det er sandsynligvis Avast der
> ændrer den. Jeg kender ikke hverken Avast eller W7 så jeg kan ikke

Ja, jeg ved at 127.0.0.1 er localhost, men jeg har bare aldrig oplevet
det før - i hvert fald har det aldrig givet problemer før.

Jeg prøver at undersøge, om det er Avast, der laver ballade.

Mvh.

Mikkel