åbning af flere sider
Fra : Ralph

Dato : 30-10-10 12:20

Jeg har brug for at åbne fire sider på een gang (overvågningskameraer) der
alle har et brugernavn og adgangskode, browsermodel er ligegylig, jeg er
ikke vild med ideen om flere fanablade da jeg så skal trykke OK til alle
fire kameraer.

Hvis der findes noget gratis gør det ikke noget.

--
Ralph

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-10-10 12:24

Ralph skrev:

> [...]
>alle har et brugernavn og adgangskode, browsermodel er ligegylig, jeg er
>ikke vild med ideen om flere fanablade da jeg så skal trykke OK til alle

Kan du ikke få browseren til at huske brugernavn og adgangskode ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ralph

Dato : 30-10-10 12:52

> Kan du ikke få browseren til at huske brugernavn og adgangskode ?

Jo, jo, det gør den allerede, men det kræver at jeg skal acceptere koden for
hver side, altså fysisk klikke OK (trykke enter).

Jeg ville også gerne have det på een side.

På jobbet har jeg et program der fulgte med kameraerne, men det dur kun på
internt netværk (ip 192.168.2.x) det fungerer bare ikke herhjemmefra hvor
jeg tilgår dem med ekstern ip (hedder det det?) 83.91.x.xx:81 og
83.91.x.xx:82 etc. Jeg har fast IP adresse på jobbet.

--
Ralph

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-10-10 12:46

Ralph skrev:

> [...]
> alle har et brugernavn og adgangskode, browsermodel er ligegylig, jeg er
> ikke vild med ideen om flere fanablade da jeg så skal trykke OK til alle

Brug Opera, åbn de fire sider og taglæg dem. Derefter kan du
gemme opsætningen som en session der åbnes igen ved et menuvalg.

--
Bertel

Fra : Ralph

Dato : 30-10-10 13:27

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:da1oc69s4ljn93jhgt1r1mjb4274pr6b3u@news.dotsrc.org...
> Brug Opera, åbn de fire sider og taglæg dem. Derefter kan du
> gemme opsætningen som en session der åbnes igen ved et menuvalg.

Det er gjort og det virker næsten, må jeg skrive til dig privat, jeg har
aldrig brugt Opera før, så det er garanteret en fejl 40, men jeg vil helst
ikke give mine adresser, brugernavne og passwords offentligt.

--
Ralph

Fra : Anders Andersen

Dato : 30-10-10 10:44

On 30 Okt., 14:26, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:
> "Bertel Lund Hansen" <splitteminebrams...@lundhansen.dk> skrev i en
> meddelelsenews:da1oc69s4ljn93jhgt1r1mjb4274pr6b3u@news.dotsrc.org...

> Det er gjort og det virker n sten, m jeg skrive til dig privat, jeg har
> aldrig brugt Opera f r, s det er garanteret en fejl 40, men jeg vil helst
> ikke give mine adresser, brugernavne og passwords offentligt.
>
> --
> Ralph

Du kunne ringe til ham på 23 96 32 41
Han bor Sundvej 69A st,th

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-10-10 17:46

Anders Andersen skrev:

> Du kunne ringe til ham på 23 96 32 41
> Han bor Sundvej 69A st,th

Der er ingen grund til at ringe. Mail er mere praktisk. Derudover
så angiver du mit reservenummer som jeg højst har tændt for en
gang om måneden. Mit hovednummer er 61 70 32 41.

--
Bertel

Fra : Ralph

Dato : 30-10-10 19:11

"Anders Andersen" <aa90180@gmail.com> skrev i en meddelelse
Du kunne ringe til ham på 23 96 32 41
Han bor Sundvej 69A st,th

Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes det er dårlig stil at
offentliggøre personoplysninger på nettet, bevares Bertel er nærmest en
offentlig person, og jeg er også søgbar, men derfra og så til at skrive
personligt - endsige offentliggøre personlige oplysninger om andre - der
synes jeg der går en grænse.
En anden grænse jeg ikke overskrider, er at blive venner med mine ansatte på
facebook o.lign. Det rager ikke mig hvad de kunne finde på at skrive om
deres forfærdelige chef, kolleger, lønforhold, hvad-ved-jeg. Måske rager det
mig, men jeg vil helst ikke vide alt.

--
Ralph

Fra : Søren

Dato : 31-10-10 09:29

On Sat, 30 Oct 2010 20:10:57 +0200, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes det er dårlig stil at
> offentliggøre personoplysninger på nettet,

Det er dårlig stil!!!
Og så især når Bertel er i tråden, hvor dum kan man være?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-10-10 20:47

> [...]

> fire kameraer.
>
> Hvis der findes noget gratis gør det ikke noget.

Du kunne måske sætte dem ind som "Startsider" i Internet Exploder. Den
ka' rumme flere.

Prøv med formattet:

http://username:password@host/path

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Ralph

Dato : 30-10-10 22:19

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse >
http://username:password@host/path

Ikke forstået!

min faste IP adresse er 83.91.x.xx, derpå kommer kameraernes porte 81, 82 og
83, og de har et brugernavn(lad os kalde det "y") og et password (lad os
kalde det "z")
Så skal jeg i adressefeltet skrive http://83.91.x.xx:81/y:z@83.91.x.xx/hvad
??
det virker ikke.
Jeg er sikker på du kan hjælpe mig, det er bare mig der fatter nada.

--
Ralph

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 31-10-10 02:19

> [...]

> 83, og de har et brugernavn(lad os kalde det "y") og et password (lad os

Prøv:

http://y:z@83.91.x.xx:81/evt sti

Du kan læse mer' om det her, under Syntax:

http://en.wikipedia.org/wiki/Uniform_Resource_Locator

--
Ikke ham på Facebook.