explorer går på nettet
Fra : Herbert Jensen

Dato : 27-10-10 07:48

Jeg har gemt en internet side som en mht fil. Hele siden er altså i een fil.

Jeg undre mig over at explorer forsøger at gå på nettet når jeg venstra
klikker på mht filen, og
markerer den.

Det kan være til en ip som tilhører google eller denne 69.63.190.10 tcp
http.

Hvorfor går stifinderen på nettet når jeg markerer en mht fil, og hvad er
formålet?

Er der en der kan løse gåden...

Mvh.

Peter

Fra : emjeppesen

Dato : 27-10-10 10:34

Herbert Jensen skrev:

>Jeg har gemt en internet side som en mht fil. Hele siden er altså i een fil.

Hvad er en mht-fil?
Mener du en *.htm-fil?

>Jeg undre mig over at explorer forsøger at gå på nettet når jeg venstra
>klikker på mht filen, og
>markerer den.

IE går ikke på nettet, men den bruger programmet IE til at vise filen
hvis det altså er en htm-fil, du mener

Hilsen emj

Fra : Herbert Jensen

Dato : 27-10-10 12:01

Hvis du i Internet Explorer går op i filer og derefter vælger gem som, så
får du valget
og at gemme webside fulstændigt i en htm fil.
Det er ikke Internet Explorer der går på nettet, men stifinderen (explorer)
der går på nettet når du
har gemt denne fil og derefter peger på den i stifinderen.

Jeg kan se det er prosessen explorer.exe der vil gå på nettet...

Det er dette der undre mig....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-10-10 12:43

Herbert Jensen skrev:

> Det er ikke Internet Explorer der går på nettet, men stifinderen (explorer)
> der går på nettet når du
> har gemt denne fil og derefter peger på den i stifinderen.

Internet Explorer er fuldstændig strikket sammen med
styresystemet, så både Internet Explorer, Stifinder og
malmindelig mapevisning reelt er samme program i forskellige
afskygninger.

At du ser en HTM-side i en browser, beviser ikke at systemet er
gået på nettet. Den kan ligge rent lokalt, og det gør den når du
selv har gemt den.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 27-10-10 13:20

emjeppesen skrev blandt andet:

> Hvad er en mht-fil?
> Mener du en *.htm-fil?

Nej, han mener en .mht-fil
http://www.fileinfo.com/extension/MHT

--
vh
Ole C

Fra : Herbert Jensen

Dato : 27-10-10 14:12

Det er rigtigt Ole, og jeg åbner ikke filen lokalt og ser den i Internet
Explorer, jeg finder det bibliotek med stifinderen hvor den ligger, og
markerer den med musen. Lige efter jeg har markeret den siger min firewall
at explorer.exe vil gå på nettet.
Jeg har på det tidspunkt ikke forsøgt at åbne den, med kun markeret den.
Dobbeltklikker jeg på den åbner den op lokalt i internet explorer for
forventet.

Peter

Fra : Ole C

Dato : 27-10-10 14:31

Herbert Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg har på det tidspunkt ikke forsøgt at åbne den, med kun markeret
> den. Dobbeltklikker jeg på den åbner den op lokalt i internet

Et gæt: måske din firewall fejlagtigt tror der er tale om at gå på nettet?
Selv bruger jeg kun Windows egen firewall, så er jeg fri for den slags...

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-10 14:38

Herbert Jensen skrev::
> [...]
> Explorer, jeg finder det bibliotek med stifinderen hvor den ligger, og
> markerer den med musen. Lige efter jeg har markeret den siger min firewall

Mon ikke du har en form for forhåndsvisning i den pågældende
mappe? Evt. ude til venstre. Jeg kan forestille mig, at der
ligger en henvisning til noget på nettet i filen, og at
forhåndsvisningen derfor forsøger at gå på nettet for at
kunne vise en miniature af siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet