Fejl når IE8 lukkes
Fra : Erik Olsen

Dato : 04-06-10 16:12

Når jeg lukker IE8 (på Windows Vista) får jeg til tider et vindue med en
fejlmeddelelse når browseren er lukket:

- Internet Explorer er holdt op med at virke.

Æh, jo, jeg har jo lige lukket det!

Hvis jeg ikke annulerer vinduet, ændres det til et nyt vindue hvor jeg
kan vælge at lukke programmet, derefter et nyt vindue med forslag til
udbedring. Her foreslås at afinstallere og geninstallere Adobe Flash
Player.

Det har jeg naturligvis forsøgt, dog uden at det har ændret noget. Det
lader til at fejlen kun optræder når siden der vises i browseren,
indeholder Flash.

Kender nogen denne fejl og en mulig årsag?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ole C

Dato : 04-06-10 18:37

Erik Olsen skrev blandt andet:

> [...]
> lader til at fejlen kun optræder når siden der vises i browseren,
> indeholder Flash.
>
> Kender nogen denne fejl og en mulig årsag?

Prøv at afinstallere Flash med denne uninstaller:
http://kb2.adobe.com/cps/141/tn_14157.html

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-06-10 19:05

Ole C wrote:

> Prøv at afinstallere Flash med denne uninstaller:
> http://kb2.adobe.com/cps/141/tn_14157.html

Det var den samme uninstaller jeg brugte første gang, men muligvis ikke
på den rigtige måde. Nu har jeg forsøgt to gange mere med uninstalleren
fra dit link, men desværre er fejlen der stadig. Ellers tak for tippet.

Fra : Ole C

Dato : 04-06-10 21:25

> [...]

> ikke på den rigtige måde. Nu har jeg forsøgt to gange mere med
> uninstalleren fra dit link, men desværre er fejlen der stadig. Ellers

Selv tak - men det hjælper åbenbart ikke noget....
Det tyder på at der er gået ged i IE8 - og da det er en Vista-maskine, bør
IE8 kunne afinstalleres under Kontrolpanel>Programmer og funktioner - og
derpå gen-installeres i håb om at fejlen så rettes.

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-06-10 21:34

Ole C wrote:

> [...]
> Vista-maskine, bør IE8 kunne afinstalleres under
> Kontrolpanel>Programmer og funktioner - og derpå gen-installeres i

Hm, fejlen er begyndt at optræde for nylig, måske endda efter en
opdatering af Flash Player, men IE8 har jeg haft meget længe.

Men jeg kan da forsøge den fremgangsmåde du foreslår.

Fra : emjeppesen

Dato : 04-06-10 22:46

Erik Olsen skrev:

>Hm, fejlen er begyndt at optræde for nylig,

Har du prøvet en systemgendannelse til før fejlen opstod?

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-06-10 09:25

emjeppesen wrote:

> Har du prøvet en systemgendannelse til før fejlen opstod?

Nej, og det gør jeg nok heller ikke, blandt andet fordi min erindring om
hvornår fejlen begyndte er lidt upræcis. Hvis det er en fejl i IE8,
burde Oles forslag hjælpe.

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-06-10 12:05

Erik Olsen wrote:

> Hm, fejlen er begyndt at optræde for nylig, måske endda efter en
> opdatering af Flash Player, men IE8 har jeg haft meget længe.
>
> Men jeg kan da forsøge den fremgangsmåde du foreslår.

Desværre, efter afinstallation af Flash Player og IE8 og geninstallation
i omvendt rækkefølge optræder fejlen fortsat.

Fra : Ole C

Dato : 05-06-10 12:15

Erik Olsen skrev blandt andet:

> Desværre, efter afinstallation af Flash Player og IE8 og
> geninstallation i omvendt rækkefølge optræder fejlen fortsat.

Hm - så ligger fejlen altså et andet sted.
Måske du kan have gavn af at checke systemfilerne:
http://www.it-artikler.dk/2008/06/19/reparer-systemfilerne-i-windows-vista/

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-06-10 13:27

Ole C wrote:

> Hm - så ligger fejlen altså et andet sted.
> Måske du kan have gavn af at checke systemfilerne:
> http://www.it-artikler.dk/2008/06/19/reparer-systemfilerne-i-windows-vista/

Jeg kørte sfc /scannow. Der var enkelte beskadigede systemfiler som blev
repareret.

Det ser ud til at have hjulpet. Efter at have besøgt et par af de
websider der plejer at udløse fejlmeddelelsen, er der intet at bemærke.

Mange tak for hjælpen.

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-06-10 13:43

Erik Olsen wrote:

> [...]
>
> Det ser ud til at have hjulpet. Efter at have besøgt et par af de
> websider der plejer at udløse fejlmeddelelsen, er der intet at

Næh, nu fik jeg fejlen igen. Øv.

Fra : Ole C

Dato : 05-06-10 13:49

Selv tak, men....