IE 8
Fra : HH Husen

Dato : 28-05-10 17:19

Hej!

Jeg oplevede pludseligt, at jeg ikke kunne gå på nettet med min IE 8. Den
kommer med beskeden, at Websiden kan ikke indlæses". Så vidt jeg kan se,
opstod problemet efter en Windows opdatering den 26 maj, 2010 men jeg er
ikke sikker. Jeg troede først det var min router der var stået af, med da
konen sagtens kunne logge sig på den trådløse forbindelse fra samme router,
droppede jeg den idé. Jeg har prøver en masse ting til at få den til at
fungere igen, men til ingen verdens nytte. PCén siger, at der er
netforbindelse, men IE 8 nægter at gå på nettet! Har prøvet fejlsøgning, men
da netværket er OK, finder det selvfølgelig ingen fejl. Det er noget i IE 8
der pludseligt blokerer for at gå på nettet. Steam fungerer mærkeligt nok,
men IE 8 vil ikke vise hjemmesider.

Jeg har Windows 7, 64 bit, så IE 8 er en integreret del af pakken, hvilket
ikke gør det nemmere at reparere IE 8. Jeg har en Dell pc, og en TDC Netgear
router med kabel. Jeg har så downloaded Firefox og nu virker det hele fint
med netadgangen. Uheldigvis understøtter min bank ikke Firefox som browser
til netbanken, ellers kunne jeg sagtens skifte til Firefox.

Hvordan reparerer man en IE 8? For noget i den må være gået i udu.

Nogen forslag eller erfaringer?

Mvh
HH Husen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-05-10 18:42

Den 28-05-2010 18:18, HH Husen skrev:

> Jeg har så downloaded Firefox og nu virker
> det hele fint med netadgangen. Uheldigvis understøtter min bank ikke
> Firefox som browser til netbanken, ellers kunne jeg sagtens skifte til
> Firefox.

Jeg har ikke en løsning på dit IE8-problem, men mon ikke
problemet med netbanken i Firefox kan løses. Hvilken bank
bruger du?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : HH Husen

Dato : 28-05-10 18:52

Lån og Spar Bank. For et halvt år siden understøttede de ikke Firefox - men
det kan selvfølgelig have ændret sig. Chekker med dem på mandag

mvh
hh

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-05-10 20:12

Den 28-05-2010 19:52, HH Husen skrev:
> Lån og Spar Bank. For et halvt år siden understøttede de ikke Firefox -
> men det kan selvfølgelig have ændret sig. Chekker med dem på mandag

Lån & Spar Bank har understøttet Firefox i al den tid
Firefox har eksisteret. Og før den tid understøttede de
Mozilla-pakken, og før den tid Netscape. Jeg bruger selv den
pågældende bank uden problemer.

De har vist ikke altid ydet support til Firefox, men det har
altid virket.

Problemet er måske, at hvis du har brugt din nøgle i
Internet Explorer, så bliver den vist bundet til det
program. Du skal i så fald have en ny nøgle fra banken.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : HH Husen

Dato : 29-05-10 10:26

Haløjsa! Det var da en nyhed. Jeg er sikker på, at jeg fik at vide, at
Firefox ikke blev understøttet. Men jeg vil da tage kontakt med dem på
mandag. Det er klart at nøglefilen er bundet til IE8, men så må jeg bare
have en ny nøglefil, det er jo ikke noget problem. Det undrer mig også, at
med fritstillingen af browsere hvor man selv kan vælge, så må bankerne da
også indordne sig efet hvad folk vælger af browser.

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-05-10 10:52

HH Husen wrote:

> Det undrer mig også, at med fritstillingen af browsere hvor man selv
> kan vælge, så må bankerne da også indordne sig efet hvad folk vælger
> af browser.

Man har så længe jeg kan huske, selv kunnet vælge hvilken browser man
ville bruge. Bankerne er desværre ikke tvunget til at kunne udnytte
enhver browser til logon på deres netbank.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Gamle

Dato : 28-05-10 18:44

HH Husen wrote:
> [...]
> Den kommer med beskeden, at Websiden kan ikke indlæses". Så vidt jeg
> kan se, opstod problemet efter en Windows opdatering den 26 maj, 2010

Hej.

Prøv at tjekke hjemmesiden med denne http://downforeveryoneorjustme.com/
det kunne jo være at det er den det er galt med.
Kan du komme på hjemmesiden med kabelforbindelse?

Mvh.
Torben

Fra : HH Husen

Dato : 28-05-10 18:56

Jeg kan overhovedet ikke komme på nogen hjemmesider med IE 8. Jeg har en
kablet forbindelse. Men det kan vel ikke være første gang i historien, at
der går noget galt med IE 8 uden at man derfor behøver at genindlæse
Windows. Det vil da være for surt. Den gik ned fra den ene dag til den anden
uden at jeg har "pillet" ved noget!

Mvh
hh

Mvh

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 28-05-10 19:09

"HH Husen" <hh.husen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Windows. Det vil da være for surt. Den gik ned fra den ene dag til den
> anden uden at jeg har "pillet" ved noget!

Jeg har haft fornøjelse af dette lille fif:
Kør Internet Explorer som "Administrator".

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : HH Husen

Dato : 28-05-10 20:13

Det har jeg prøvet uden held!

Mvh
hh

Fra : Gamle

Dato : 28-05-10 20:43

HH Husen wrote:
> Det har jeg prøvet uden held!
>
> Mvh
> hh
>
> "Hans-Jørgen" <sindholt@*paradis.dk> skrev i meddelelsen

Hej.

Bruger du TDC modem inden din route?
Jeg havde samme problem på et tidspunkt. Det var TDC modem'et der var i udo.
Nyt i og det kørte som det skulle. ADSL 10 Mbit forbindelse.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 29-05-10 09:36

HH Husen skrev:

> [...]
> selvfølgelig ingen fejl. Det er noget i IE 8 der pludseligt blokerer
> for at gå på nettet. Steam fungerer mærkeligt nok, men IE 8 vil ikke

Kontroller lige for "koobface" eller en af de utallige varianter!
Har efterhånden "repareret" adskillige efter sådant angreb.

symptomer er at andre apps kan gå på nettet, eks Firefox.

finn