Links i IE 8 virker ikke altid
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-05-10 21:49

Jeg har fået et irriterende problem i IE 8, som ikke ser ud til at
lade sig løse sådan uden videre.

Tit og ofte virker links på sider simpelthen ikke.

F.eks. på denne side: <http://www.winvistaclub.com/e11.html>.
Der sker intet, når jeg klikker på de links, som befinder sig på den
side. Hvis jeg højreklikker på dem og vælger 'Open in New Tab' får
jeg blot en ny tab, hvor der står 'Connecting...' og så sker der ikke
mere.

Har prøvet at nulstille IE med MS' 'Fix it' fra denne side:
<http://support.microsoft.com/kb/923737>. Det hjalp ikke. Har også
prøvet at køre IE uden Add-ons, men det hjalp heller ikke.

Firefox 3.6.3 har ikke problemet, men jeg har, indtil problemet med
links opstod, været godt tilfreds med IE.

Det drejer sig om IE 8.0.7600.16385 med alle opdateringer installeret
på en Windows 7 Ultimate x64.

Har I en idé om, hvordan jeg skal løse det problem?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Pico

Dato : 27-05-10 23:12

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> side. Hvis jeg højreklikker på dem og vælger 'Open in New Tab' får
> jeg blot en ny tab, hvor der står 'Connecting...' og så sker der ikke

Hos mig virker linkene på siden upåklageligt.
Samme IE som dig og Windows 7 HomePremium 32 bit.
Har ingen ide om hvad der er galt hos dig.
Jeg synes at have set nogle gange at du har problemer med IE, har du prøvet
en geninstallation ?

--
MVH
Pico

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-05-10 19:39

Pico skrev:

> Jeg synes at have set nogle gange at du har problemer med IE,

Mig? Det synes jeg nu ikke. Har altid brugt IE og har sjældent haft
problemer med den, så vidt jeg husker. Jo engang med IE 4 eller 5 og
Win98, men det er jo længe siden :)

> har du prøvet en geninstallation ?

Af IE? Nej, det er nok sidste udvej, eller også bruger jeg bare
Firefox indtil Windows 7 SP1 kommer, for da bliver alt geninstalleret
forfra i mit tilfælde, men det kunne selvfølgelig være rart at få
løst IE-problemet inden da.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Pico

Dato : 28-05-10 22:41

> Mig? Det synes jeg nu ikke. Har altid brugt IE og har sjældent haft
> problemer med den, så vidt jeg husker. Jo engang med IE 4 eller 5 og
> Win98, men det er jo længe siden :)

Så husker jeg nok forkert, synes bare jeg havde bemærket du nogle gange
havde vrøvl med IE 8.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-05-10 23:53

Pico skrev:

> Så husker jeg nok forkert, synes bare jeg havde bemærket du
> nogle gange havde vrøvl med IE 8.

Det har været en anden Madsen i så fald :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : /John

Dato : 28-05-10 20:04

> Har I en idé om, hvordan jeg skal løse det problem?

Næh.. dét var da en irriterende fejl.

Men faldt over følgende, der måske kan hjælpe dig.

Scroll ned på følgende side og find:

"Repair IE.

This tool will reregister all of Internet Explorers files. Many of my
programs use IE to load web pages, some times IE can be broken. This has
been found to help fix IE quite well":

http://www.pcwintech.com/shanes-toolbox

Det ku' da være miraklet indfinder sig :)

John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-05-10 20:18

/John skrev:

> Næh.. dét var da en irriterende fejl.

Meget ja!

> http://www.pcwintech.com/shanes-toolbox

Takker, John. Jeg vil prøve og vender tilbage...

--
Hilsen
Madsen

Fra : /John

Dato : 28-05-10 20:53

> Takker

Velbekomme!

John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-05-10 23:58

Thomas G. Madsen skrev:

> Takker, John. Jeg vil prøve og vender tilbage...

Nope. Desværre. Hjalp heller ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : /John

Dato : 29-05-10 00:09

> Nope. Desværre. Hjalp heller ikke.

Damn :(

John

Fra : /John

Dato : 28-05-10 20:19

> Har I en idé om, hvordan jeg skal løse det problem?

Her er en lidelsesfælle, og måske nyttige tips:

"IE8 Win7 does not open links. Firefox is OK":
http://www.windowsbbs.com/internet-explorer/89410-ie8-win7-does-not-open-links-firefox-ok.html

John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-05-10 20:33

/John skrev:

> Her er en lidelsesfælle, og måske nyttige tips:

Ja, det må jeg vist have pløjet igennem, for det minder meget om mit
tilfælde, hvilket også startede pludseligt. Formentlig efter nogle
opdateringer. Har mulighed for at rulle systemet tilbage, men orker
det næsten ikke, da jeg skal langt tilbage, for det har ikke virket i
nogle måneder efterhånden.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-05-10 14:08

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg har fået et irriterende problem i IE 8, som ikke ser ud til at
> lade sig løse sådan uden videre.

Problem tilsyneladende løst efter at have kørt ie8-rereg.32on64.cmd
fra IE MVP Kai Schaetzls side, som er foreslået på denne side:

http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/InternetExplorer/thread/4b30cdb9-404b-42a7-8dcc-73f54d534661

Efter scriptet var kørt, genstartede jeg Windows, og nu er der ingen
problemer med de links, jeg tidligere har haft problemer med.

--
Hilsen
Madsen