Internet Explorer 8 og downloads
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-05-10 20:02

Når man downloader en fil fra en hjemmeside med IE8 kan man angive hvor
filen skal gemmes, destinationen. Hvor gemmer IE8 det den henter inden
filen skrives til destinationen? Og hvor i opsætningen kan det ændres?

Jeg har et problem med at kunne hente en stor (ca 1,5 GB) fil med en af
folkebibliotekets computere. Den skal gemmes på en USB nøgle, kapacitet
ca 4 GB.

Når jeg når sådan ca 1/3 i forløbet kommer der en advarsel om, at jeg
kun har 10 pct tilbage af den tildelte diskplads.

Min tanke var så at indstille IE8 til at gemme filen mens den
downloades i en mappe på USB nøglen istedet for på det sted IE8
anvender på computerens HDD.

Download i dette tilfælde er fra et FTP arkiv.

Brugerkontoen er ellers ret begrænset mht rettigheder. Jeg kan ikke
engang få adgang til et kommandoprompt.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Ole C

Dato : 18-05-10 20:14

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> [...]
> hvor filen skal gemmes, destinationen. Hvor gemmer IE8 det den henter
> inden filen skrives til destinationen? Og hvor i opsætningen kan det

Er det ikke ligesom i andre udgaver af IE - i mappen Temporary Internet
Files.
I IE7 kan placeringen ses i
Funktioner>Internetindstillinger>Generelt>Browserdata>Indstillinger

> [...]
> Når jeg når sådan ca 1/3 i forløbet kommer der en advarsel om, at jeg
> kun har 10 pct tilbage af den tildelte diskplads.

Mon ikke det skyldes, at din USB-nøgle er en af dem, der på et tidspunkt var
en del af på markedet, som lyver med hensyn til nøglens faktiske kapacitet?

> Min tanke var så at indstille IE8 til at gemme filen mens den
> downloades i en mappe på USB nøglen istedet for på det sted IE8
> anvender på computerens HDD.

Øh - forstår vist ikke helt hvad du mener...
Men du kan da gemme filen hvor du ønsker det - og så bagefter flytte den til
USB-nøglen (- hvor der så stadig ikke vil være plads til den, hvis min
mistanke er rigtig.....)

> Download i dette tilfælde er fra et FTP arkiv.

Burde være underordnet.

?

--
vh
Ole C

Fra : Michael Haase

Dato : 18-05-10 21:21

Ole C skrev dette den 18-05-2010 21:13:

> Er det ikke ligesom i andre udgaver af IE - i mappen Temporary Internet
> Files.
> I IE7 kan placeringen ses i
> Funktioner>Internetindstillinger>Generelt>Browserdata>Indstillinger

Jo, men hvis man vil ændre den, vil windows logge dig af, for at kunne
flytte de midlertidige filer. Vil den i hvertfald på min XP. Men vil man
overhovedet få lov til at ændre den på en biblioteks computer? Og hvad
når man logger på igen? Er den så stadigvæk på den nye placering? og
hvad med de efterfølgende brugere?

> Mon ikke det skyldes, at din USB-nøgle er en af dem, der på et tidspunkt
> var en del af på markedet, som lyver med hensyn til nøglens faktiske
> kapacitet?

Jeg tror nu nærmere det er brugerkontoen som har fået tildelt omkring
500 MB på harddisken via noget kvotestyring på computeren.

> Øh - forstår vist ikke helt hvad du mener...
> Men du kan da gemme filen hvor du ønsker det - og så bagefter flytte den
> til USB-nøglen

"Problemet" med Internet Explorer i dette tilfælde, er at den insisterer
på at gemme en midlertidig kopi i Temporary Internet Files først,
hvorefter den bliver kopieret over i den "rigtige" mappe.
Men der er ikke plads til filen i Temporary Internet Files, hvis denne
ligger på harddisken.

Ole vil så prøve at flytte Temporary Internet Files over på hans USB
nøgle. Hvorefter den jo så vil blive kopieret fra USB nøglen over på USB
nøglen.
Men det er jo som sagt spørgsmålet om man kan få lov til det, når
brugerkontoen er begrænset.

--
Michael Haase

Fra : Ole C

Dato : 19-05-10 07:29

Michael Haase skrev blandt andet:

> [...]
> hvad når man logger på igen? Er den så stadigvæk på den nye
> placering? og hvad med de efterfølgende brugere?

Nej, jeg ville ikke ændre mappens placering. Jeg fortalte hvor den ligger

> Jeg tror nu nærmere det er brugerkontoen som har fået tildelt omkring
> 500 MB på harddisken via noget kvotestyring på computeren.

Det har du muligvis/sandsynligvis ret i.

> [...]
> først, hvorefter den bliver kopieret over i den "rigtige" mappe.
> Men der er ikke plads til filen i Temporary Internet Files, hvis denne

Nej, ikke hvis det er en brugerkonto med begrænset plads

--
vh
Ole C