Sun Java
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-05-10 16:59

Efter opdatering af Sun Java under Windows til v6 Update 20 er mine Java
kontrolpaneler blevet ændret.

Knappen "Update now" på fanebladet Update i kontrolpanelet under Windows
XP Pro virker ikke mer' og hele fanebledet Update er fjernet i Vista HP
(64-bit).

Jeg syntes, jeg læste noget for ikke så længe siden om at de ville ændre
på den måde Java bliver opdateret på.

Kan jeg ikke længere bestemme, om og hvornår jeg vil tillade at min
computer opdatere Java?

Jeg hader det når der er software på en af mine computerer der selv
"ringer hjem" og jeg har hidtil haft indstillingerne i kontrolpanelet
til Java sådan, at Update var slået fra - sat til aldrig. Det har jeg
stadig i XP Pro kontrolpanelet, men forhindre det Java i at kontakte
www.java.com?

Det er som sagt der, at "Update now" knappen ikke gør noget længere.

Og hvad med Vista HP?

Andre der har samme problem?

Jeg overvejer at sætte en regel i Firewallen i min router som vil
forhindre at der kan forbindes til www.java.com.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 12-05-10 17:37

On Wed, 12 May 2010 17:58:56 +0200, Axel Hammerschmidt wrote in
dk.edb.internet.software.browser
<1jie3z5.lnc84n3ortlaN%hlexa@hotmail.com>:

[...]

Det er et problem der er diskuteret i Suns forum, og det skyldes at
stien til updatecheckeren er hardcodet og ikke tager hensyn til andre
sprog end engelsk.

Jeg har lavet en genvej:

"C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jucheck.exe"

Den checker om der er opdateringer.

"Fælles filer" kendes ikke på engelsk, så der går det galt.

Jeg kører XP så jeg kan ikke svare på det Vista relaterede.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-05-10 19:21

Svend Erik Jensen <adressen@er.invalid> wrote:

<snip>

> [...]
>
> Den checker om der er opdateringer.
>
> "Fælles filer" kendes ikke på engelsk, så der går det galt.

Mange tak. OK, jeg har hidtil benyttet www.java.com og testet for
seneste opdatering.

> Jeg kører XP så jeg kan ikke svare på det Vista relaterede.

Det er mystisk, at fanebledet "Update" er fjernet. Nå, men mon ikke Java
i Vista kan opdateres på www.java.com?

Der var engang man kunne få www.java.com til interaktivt at fjerne ældre
java versioner. Det findes heller ikke mer.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 13-05-10 14:18

Svend Erik Jensen skrev:

> [...]
> --
> Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards

er du stadig aktiv på arbejdsmarkedet?

cykelsmeden @ not2old.dk
Liebe Grüsse / Los mejores saludos / Riguardi migliori