IE8 sort menu- og værktøjslinie
Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 30-03-10 14:55

Der har tidligere været en tråd om dette problem, hvor IE8 åbnede med
sorte menu- og værktøjslinier.

Dette problem hang ofte, men ikke altid, sammen med at temaet "Windows
klassisk" var valgt som tema. Problemet ses oftest med Windows XP men er
også set med Vista.

Søger man på Google, er der masser af hits, og problemet er velkendt.
Der er flere mere eller mindre fantasifulde løsninger, men jeg har
fundet en løsning der tilsyneladende fungerer:

Vælg Start => Indstillinger => Kontrolpanel. Dobbeltklik Administration
og derefter tjenester. I listen over tjenester scrolles med til linien
"Temaer". Marker den med et klik og vælg Stop tjenesten. Dobbeltklik
derefter på linien "Temaer" og vælg Starttype Manuelt.

Det skulle gøre det, og har virket for mig i nogle dage.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen