Pwn2own: Safari faldt - igen
Fra : Rune Jensen

Dato : 26-03-10 07:56

Safari faldt også i dette års Pwn2own. Det var ikke ligeså overraskende,
som at IE8 på Win7 også måtte give fortabt. Den har ry for at skulle
være ligeså svær at hacke som Chrome. Firefox røg iøvrigt også. Chromw
Holdt stand, ligesom sidste år.

Der har været særligt fokus på mobiler i år, og så vidt jeg kan forstå
er Apples iPhone røget via en spektakulær exploit..

Læs mere:
http://www.downloadsquad.com/2010/03/25/pwn2own-2010-google-chrome-is-the-last-man-standing/

Umiddelbart, så lyder det for mig som om, at Chrome er den browser, som
er bedst kodet. Der er jo tale om browsernes egne sårbarheder, som
udnyttes til at tage kontrol over hele systemet, og som åbenbart er
meget svært med Chrome.

Ærgerligt, at Chrome ikke er så skide brugervenlig.

I artiklen anbefales Opera ud over Chrome, mest pga. den lille
udbredelse, som gør ikke mange gider lave exploits til den.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-03-10 19:55

Den 26-03-2010 07:55, Rune Jensen skrev:
> [...]
> som at IE8 på Win7 også måtte give fortabt. Den har ry for at skulle
> være ligeså svær at hacke som Chrome. Firefox røg iøvrigt også. Chromw

Her er den danske version:

http://newz.dk/foerste-pwn2own-dag-alle-browsere-hacket-paanaer-chrome

MVH
Rune Jensen