Hvordan slippe for "Valg af webbrowser" ?
Fra : Kim Schroeder

Dato : 10-03-10 19:29

Hvis man nu er godt tilfreds med de browsere, som allerede er installeret
- hvordan slipper man så for hver gang maskinen startes at skulle tage
stilling ?

Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-03-10 20:39

Den 11-03-2010 01:29, Kim Schroeder skrev:
> Hvis man nu er godt tilfreds med de browsere, som allerede er installeret
> - hvordan slipper man så for hver gang maskinen startes at skulle tage
> stilling ?

Du vælger en af de tilbudte browsere. I dit tilfælde må det
så være Internet Explorer, du skal vælge. For hvis du
allerede havde valgt en anden browser som standard, ville du
slet ikke blive præsenteret for valgvinduet.

Efter valget vil alt være som før. Du vil stadig have
Internet Explorer som standardbrowser, og du vil stadig
kunne starte og bruge de andre browsere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Kim Schroeder

Dato : 10-03-10 20:47

Kim Ludvigsen wrote:
[klip]
> [...]
> Internet Explorer som standardbrowser, og du vil stadig
> kunne starte og bruge de andre browsere.

Tak for svaret

Jeg er ikke interesseret i at installere IE 8..og det er den
version som tilsyneladende bliver installeret, hvis man klikker
videre med IE som standard..
Klarer mig glimrende med IE7, som der ikke er så meget ged med.

Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-03-10 21:21

Den 11-03-2010 02:47, Kim Schroeder skrev:

> Jeg er ikke interesseret i at installere IE 8..og det er den
> version som tilsyneladende bliver installeret, hvis man klikker
> videre med IE som standard..

Så er der vist en mulighed for at fortælle, at du ikke vil
vælge og ikke vil spørges igen.

> Klarer mig glimrende med IE7, som der ikke er så meget ged med.

Tja, http://newz.dk/ie-6-og-7-ramt-af-nyt-kritisk-sikkerhedshul
Og det er helt sikkert ikke den sidste artikel i den genre.
Men det er jo dit valg, om du vil risikere, at der går ged i
hele computeren med risiko for datatab osv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sikkerhed på computeren:

Fra : Kim Schroeder

Dato : 11-03-10 17:46

Tak for hjælpen - har i øvrigt installeret IE8, som kører fint.

Kim

Fra : Kell Petersen

Dato : 18-05-10 22:52

> Tak for hjælpen - har i øvrigt installeret IE8, som kører fint.
>
> Kim
Hahahaha ,,
og slet det ikon på skrivebordet ,, Da du ikke kommer til ar skulle bruge
det mere..
" valg af browser"

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-03-10 17:16

Kim Schroeder <prip@iname.com> wrote:

> Hvis man nu er godt tilfreds med de browsere, som allerede er installeret
> - hvordan slipper man så for hver gang maskinen startes at skulle tage
> stilling ?

hvis du ikke allerede har hentet valg muligheden gennem windows update,
så vælg 'bruger defineret' når du opdaterer næste gang og fravælg så
browservalg under kritiske opdateringer. du kan så vælge at skjule denne
kritiske opdatering fremover.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.