IE8 "æder" cpu?
Fra : John

Dato : 21-02-10 22:18

Hej

Jeg er begyndt at opleve noget mystisk. Jeg kører XP, IE8, alt er opdateret
via Windows Update, der er iflg. mit F-secure ingen virus eller lignende.
Der sker følgende:

Efter nogen tid med IE8 åben, går pc'en næsten død. Man kan ikke åbne en ny
fane (får bare blank skærm), man kan dårligt nok få joblisten frem, men når
den så endelig kommer, kan jeg se, at ixplorer.exe bruger 100% cpu - eller
næsten100%. Og det bliver den ved med. Jeg kan næsten ikke få lov at stoppe
IE med "Afslut nu", men efter et par "Svarer ikke", "Afslut nu" og "Undlad
at sende"
kommer jeg til sidst ud af IE8 og så kan jeg starte den igen. Og næste gang
starter vi
med meddelelsen: Din sidste webbrowsersession sluttede uventet...

Så kører vi igen og alt er OK et stykke tid. Ydeevne i Joblisten viser at
cpu-forbruget går op og ned og ligger på 2-10% og nogle toppe på 80-90%. Men
pludselig er vi der igen og den står konstant på 100%. Blæseren knokler med
at blæse varme ud, men
IE laver ingenting - så vidt jeg kan se.

I aften har den kørt en halv times tid uden problemer, stået i tomgang et
par timer uden problemer. Og så pludselig efter jeg har åbnet et par sider,
er vi der igen.

Jeg har selv en fornemmelse af, at den ikke kan lide at stå ubeskæftiget.Men
hvad sker der? Måske har en af jer et bud?

Vh. John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-02-10 22:25

John skrev:

>ixplorer.exe bruger 100% cpu

http://www.bleepingcomputer.com/startups/ixplorer.exe-9304.html

ixplorer.exe er ikke internet explorer

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : John

Dato : 21-02-10 23:11

> http://www.bleepingcomputer.com/startups/ixplorer.exe-9304.html
>
> ixplorer.exe er ikke internet explorer
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Undskyld Ivan! Jeg skal stave rigtigt! Det program, jeg kan se under
processer når jeg har startet IE8 hedder iexplore.exe. Forhåbentlig er det
ikke en virus?

Ole, jeg kører en total scan i morgen. Men jeg har nu kørt sådan en for et
par dage siden og da fandt den ikke noget. Jeg har også defragmenteret
disken og resettet IE8 til "fabriksindstillinger".

Flere bud?

Vh. John

Fra : Ole C

Dato : 22-02-10 00:10

John skrev blandt andet:

> Ole, jeg kører en total scan i morgen. Men jeg har nu kørt sådan en
> for et par dage siden og da fandt den ikke noget.

Og husk SuperAntispyware!
Det kan være en rigtig god idé at slå Systemgendannelse fra - og så scanne i
Fejlsikker tilstand.

> Jeg har også
> defragmenteret disken og resettet IE8 til "fabriksindstillinger".

Det ville nu undre mig, om det hjalp...

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 21-02-10 22:25

John skrev blandt andet:

> [...]
>
> Jeg har selv en fornemmelse af, at den ikke kan lide at stå
> ubeskæftiget.Men hvad sker der? Måske har en af jer et bud?

Har du lavet en decideret scanning af computeren for virus?
Prøv evt. også en scanning med SuperAntispyware: www.superantispyware.com -
gerne i fejlsikker tilstand.

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 22-02-10 20:57

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Har du lavet en decideret scanning af computeren for virus?
> Prøv evt. også en scanning med SuperAntispyware:
> www.superantispyware.com - gerne i fejlsikker tilstand.

Hej igen

Så har jeg kørt en total virus-scanning med min TDC-sikkerhedspakke (=
F-secure). Og jeg har installeret og kørt Superantispyware. Jeg har hidtil
brugt Adaware, men kun en gang imellem. Jeg tror ikke det er den. Nå, men
ingen virus og kun nogle få Tracking Cookies iflg Superantispyware. Og de er
fjernet nu.

Jeg har forsket lidt mere i det og tror nærmere, at det har noget med en
add-on at gøre. Jeg har fundet denne tråd og synes det ligner meget. IE8 er
åbenbart ikke så tolerant, som IE7.

http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/InternetExplorer/thread/3f6bbb25-5db9-4c86-b31f-eb840791693a

Jeg roder lidt videre ad den vej og prøver at deaktivere nogle af de mange
add-ons. Jeg har allerede deaktiveret en F-secure add-on, som tilsyneladende
er en overvågning på de internet-steder, jeg besøger. Det kan jeg vist godt
selv styre. Og lige nu er der ingen problemer.

Jeg skal nok holde jer opdateret, når/hvis jeg finder løsningen. Ellers
køber jeg en ny disk (det skal jeg nok snart alligevel), geninstallerer
Windows og bruger Firefox i stedet for).

Vh. John

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-02-10 21:58

John skrev den 22-02-2010 20:56:
> Ellers
> køber jeg en ny disk (det skal jeg nok snart alligevel), geninstallerer
> Windows og bruger Firefox i stedet for).

Firefox kan sagtens være installeret samtidigt med Internet Explorer. Så
du kan prøve den på din nuværende installation.

Fra : John

Dato : 23-02-10 22:50

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Firefox kan sagtens være installeret samtidigt med Internet Explorer. Så
> du kan prøve den på din nuværende installation.

OK, det prøver jeg også så.

Men lige nu er problemet her ikke. Jeg har deaktiveret 2
tilføjelsesprogrammer hhv. "Browsing protection toolbar" og "Browsing
protection Class" i IE8. Begge er nogle tilføjelser som mit antivirus
F-secure står for og som har en "fildato" 12.1.2010. Jeg syntes det passede
meget godt, med hvornår problemet begyndte. Og jeg synes også jeg får en
fornemmelse af, at der kan være noget med virus-programmer og 100%
cpu-forbrug, når jeg googler lidt.

Jeg ser lige tiden an om det bare et tilfældigt eller det gode tider varer
ved. Jeg vender tilbage om nogle dage.

Vh. John

Fra : John

Dato : 02-03-10 23:26

"John" <johnla@get(et to-tal)net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> F-secure står for og som har en "fildato" 12.1.2010.
> Jeg ser lige tiden an om det bare et tilfældigt eller det gode tider varer

Hej igen

Nu er der gået en god uges tid siden jeg deaktiverede de 2
tilføjelsesprogrammer fra TDC sikkerhedspakke/F-secure. Siden har jeg ikke
haft problemet. Så det havde nok noget med det at gøre.

Men tak for forslagene anyway.

Vh. John

Fra : Lars E. P.

Dato : 03-03-10 08:46

Tue, 2 Mar 2010 23:26:03 +0100, skrev "John" <johnla@get(et
to-tal)net.dk> :

> [...]
>tilføjelsesprogrammer fra TDC sikkerhedspakke/F-secure. Siden har jeg ikke
>haft problemet. Så det havde nok noget med det at gøre.

Drop den sikkerhedspakke. F-secure er for tung at danse med. Og så er
den for dyr. Der findes andre sikkerhedspakker der er bedre og
billigere.

Hilsen Lars

Fra : Rado

Dato : 03-03-10 17:54

On Wed, 03 Mar 2010 08:45:31 +0100, Lars E. P. <usenet@SLETkal2000.dk>
wrote:

>Drop den sikkerhedspakke. F-secure er for tung at danse med. Og så er
>den for dyr. Der findes andre sikkerhedspakker der er bedre og
>billigere.

Kan du nævne en jeg ikke har prøvet? Jeg har indtil videre prøvet
F-secure (TDCs pakke), Norman Internet Security, Avast! Internet
Security , ZoneAlarm Internet Security, PC Tools Internet Security
og Bitdefender Internet Securiy 2010, og allesammen har skabt
problemer af den ene eller anden art på mine systemer. Så jeg er ved
at være godt træt at sikkerhedspakker...

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-03-10 18:26

Rado skrev den 03-03-2010 17:53:
> Kan du nævne en jeg ikke har prøvet?

Kaspersky Internet Security
ESET Smart Security

Jeg bruger Kaspersky, og det har næsten været problemfrit. Forskellige
hastighedstests kan dog vise helt forkert, når Kaspersky er slået til.

Fra : Rado

Dato : 03-03-10 19:43

On Wed, 03 Mar 2010 18:25:31 +0100, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

>Kaspersky Internet Security
>ESET Smart Security
>
>Jeg bruger Kaspersky, og det har næsten været problemfrit. Forskellige
>hastighedstests kan dog vise helt forkert, når Kaspersky er slået til.

Har faktisk kigget på Kaspersky, men den koster over det dobbelte af
de andre, så den tror jeg jeg gemmer til alt andet er prøvet. Vil
kigge på ESET så. Tak!

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-03-10 21:29

Rado skrev den 03-03-2010 19:43:
> Har faktisk kigget på Kaspersky, men den koster over det dobbelte af
> de andre, så den tror jeg jeg gemmer til alt andet er prøvet. Vil
> kigge på ESET så. Tak!

Kaspersky kan købes billigt i England:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170436474426

Start med at hente en 30-dages gratis fuldt fungerende prøveversion for
at se, hvordan den arter sig på din maskine. Den kan hentes herfra:
http://www.kaspersky.com/productupdates?chapter=186437046&downlink=206910162.
Hent den nyeste version (9.0.0.736). Sproget vølges efter behag. Hvis du
er tilfreds efter et par ugers afprøvning, kan du købe en pakke i
England og indtaste licensnøglen fra CD'en. Du skal ikke installere fra
CD'en. Licensen gælder i et år fra den er taget i brug på den første PC.

Fra : Lars E. P.

Dato : 04-03-10 07:50

Wed, 03 Mar 2010 17:53:44 +0100, skrev Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
:

SNIP

>og allesammen har skabt
>problemer af den ene eller anden art på mine systemer. Så jeg er ved
>at være godt træt at sikkerhedspakker...

Så kunne det jo være dine systemer der er et eller andet galt med

Hilsen Lars

Fra : John

Dato : 03-03-10 22:53

"Lars E. P." <usenet@SLETkal2000.dk> skrev i en meddelelse

> Drop den sikkerhedspakke. F-secure er for tung at danse med. Og så er
> den for dyr. Der findes andre sikkerhedspakker der er bedre og
> billigere.
>
> Hilsen Lars

Jeg tror jeg beholder F-secure lidt. Den er gratis gennem mit arbejde og
fungerer egentligt OK. Og den sløver slet ikke så meget som CA Antivirus,
som jeg tidligere havde.

Hvis endelig jeg skulle skifte, tror jeg jeg vil vælge den gratis Microsofts
Essentials. Den er også kommet på dansk nu.

Nå men det lakker mod en ny pc her i foråret, så nu må vi lige se hvad det
bliver til.

Vh. John