Kan ikke se DVD video
Fra : ulrich

Dato : 17-02-10 22:45

Min maskine kører XP Pro S-Pack3

- Og Windows Media Player 10.

Nu har jeg en DVD med billede og lyd, som MediaPlayer ikke kan køre.
Den meddeler at den skal bruge en MPEG-2 decoder.
Eller rettere: Der er ikke installeret en kompatibel DVD dekoder på
computeren.

Jeg downloaded en sådan - Win DVD 2010 - Free Trial
- Den virkede første gang, og det var bare fint, men det hørte op,
den melder: Ingen skive i drevet.

Når jeg går i 'denne computer' er det heller ikke hver gang jeg kan
se DVD'en,
kan fejlen mon ligge i drevet? - Når jeg lægger skiven i drevet,
reagerer dette med en
hurtig blinken, og den kan ikke ses i denne computer. - Men andre
gange stopper blinket,
og så er markeringen i d. c. på plads.

Undskyld min lidt rodede fremstilling. - Men jeg forstår det sådan, at
jeg blot skal købe
programmet. Det vil jeg da også gerne, men så også være sikker på at
det virker.

Vil nogen anbefale et bestemt program??

På forhånd tak,
Palle

Fra : /John

Dato : 17-02-10 23:15

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Vil nogen anbefale et bestemt program??

Jeg bruger denne gratis pakke til min XP pro:

"Vista Codec Package":
http://majorgeeks.com/download.php?det=5326

Kan køre på NT/200x/XP/Vista.

John

Fra : ulrich

Dato : 18-02-10 16:34

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger denne gratis pakke til min XP pro:
>
> "Vista Codec Package":
> http://majorgeeks.com/download.php?det=5326
>
> Kan køre på NT/200x/XP/Vista.
>
> John >

Tak John, - men der skal bruges en code, som skulle kunne hentes via SMS.

Det er endnu ikke lykkedes for mig. Telefondisplay siger 'afventer'.

Palle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-10 16:46

Den 18-02-2010 22:34, ulrich skrev:

> Tak John, - men der skal bruges en code, som skulle kunne hentes via SMS.

Hvad er det der, skal bruge en kode? Det lyder som om, du
har hentet eller forsøgt at hente noget forkert.

Lad være med at svare på ovenstående spørgsmål her. Brug i
stedet gruppen news:dk.edb.system.ms-windows som Carl Drud
omtalte tidligere. I den gruppe kan du sikkert også få andre
forslag til løsninger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : /John

Dato : 18-02-10 17:56

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Tak John

Velbekomme

> - men der skal bruges en code, som skulle kunne hentes via SMS.

Jeg ved ikke, hvad du evt har klikket på, men Vista Codec Package er gratis
og skal ikke bruge nogen kode; det er ren install and forget.

Majorgeeks kan måske virke forvirrende, så prøv at kigge her:

http://www.filehippo.com/download_vista_codec_package/

John

Fra : Carl Drud

Dato : 17-02-10 23:09

"ulrich" <ulrich@lite.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg downloaded en sådan - Win DVD 2010 - Free Trial
> - Den virkede første gang, og det var bare fint, men det hørte op,

Prøv i gruppen: dk.edb.system.ms-windows. Du er landet i browsergruppen.

--
Carl

Fra : ulrich

Dato : 20-02-10 15:06

> Min maskine kører XP Pro S-Pack3
>
> - Og Windows Media Player 10.
>
> Vil nogen anbefale et bestemt program??
>
> På forhånd tak,
> Palle

Undskyld til Hr. Drud og Hr. Ludvigsen, - og tak til John.

VLC media player kunne bruges og er opimalt på nær
visning af bevægelser i billedet.

M.V.H.
Palle