hotmail
Fra : ...

Dato : 16-02-10 15:19

hvor ser man om man har det de kalder for en hotmail PLUS konto som koster
penge?

..

Fra : simon

Dato : 16-02-10 15:27

.... skrev:
> hvor ser man om man har det de kalder for en hotmail PLUS konto som koster
> penge?
>
> .

Ifølge denne side koster det 19,95$ om året at have en hotmail plus konto:
http://www.gowindowslive.com/hotmailplus/en-us/default.aspx

mvh
simon

Fra : ...

Dato : 16-02-10 15:41

> Ifølge denne side koster det 19,95$ om året at have en hotmail plus konto:
> http://www.gowindowslive.com/hotmailplus/en-us/default.aspx

Tak, men hvordan finder mna ud af om man har sådan en?

Der er nemlig belvet trukket 149 kr fra mit dankort, og jeg mener ikke jeg
har tilmledt mig sådan noget.

Fra : Lars

Dato : 16-02-10 16:10

On Tue, 16 Feb 2010 15:40:48 +0100, "..."
<noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> wrote:

>Tak, men hvordan finder mna ud af om man har sådan en?
>
>Der er nemlig belvet trukket 149 kr fra mit dankort, og jeg mener ikke jeg
>har tilmledt mig sådan noget.

Hvis det er noget du ikke kender til, så henvender du dig til din bank
og siger at det er en transaktion som du nægter at kende til. De skal
så tilbageføre dine penge. Du skal dog være 100% sikker på at det ikke
er noget du har købt for måske lang tid siden. Nogen gange så snøvler
nogen firmaer med at få trukket beløb på dankortet, så der i visse
tilfælde går flere måneder.

--
Lars

Fra : simon

Dato : 16-02-10 16:13

.... skrev:

> Tak, men hvordan finder mna ud af om man har sådan en?
>
> Der er nemlig belvet trukket 149 kr fra mit dankort, og jeg mener ikke jeg
> har tilmledt mig sådan noget.

Normalt får man en mail som bekræftielse på, at man har købt noget -
men det kan jo være du har slettet den.
Ellers må du sammenligne mellem det en almindelig hotmail konto
tilbyder og det en hotmail + konto tilbyder.
Det må du også kunne se, når du logger ind.
Du må vel også have en specifikation i den post, der er trukket på
dit dankort.
Ellers kan du skrive til mikrosoft om problemet. De har sikkert
en supportside i hotmail.
/simon

Fra : ...

Dato : 17-02-10 06:59

> [...]
> dit dankort.
> Ellers kan du skrive til mikrosoft om problemet. De har sikkert

Der står ikke andet end:
Visa køb DKK 149,00 MICROSOFT 80 88 10 Den 12.02

Jeg har ikke købt noget hos microsoft. De numre som jeg kommer igennem på
snakker de kun engelsk

Min hotmail ligner en ganske alm hotmail synes jeg. Jeg kan ingen steder se
hvor meget plads jeg har, for at se om der er sket en fejl.

..

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-02-10 07:16

On Wed, 17 Feb 2010 06:59:17 +0100, "..."
<noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> wrote:

> Visa køb DKK 149,00 MICROSOFT 80 88 10 Den 12.02
>
> Jeg har ikke købt noget hos microsoft. De numre som jeg kommer igennem på
> snakker de kun engelsk

Ring til banken og få den afvist. Hvis Microsoft mener, de har et
udestående med dig, må de jo henvende sig til dig og dokumentere det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-10 07:49

Den 17-02-2010 12:59, ... skrev:

> Der står ikke andet end:
> Visa køb DKK 149,00 MICROSOFT 80 88 10 Den 12.02

Jeg ved ikke, om man kan snyde med hævenavnet, men hvis det
vitterligt er Microsoft, der har hævet, så må de jo have
fået dit kortnummer på en eller anden måde. Det mest
indlysende er, at du selv har oplyst det.

Hvis du ikke har været i kontakt med Microsoft for nylig, så
prøv at tænke tilbage, om du måske tidligere har købt noget
fra dem, og om dette noget kan risikere at være et
abonnement, som automatisk fornys.

Lad være med at tilbagevise betalingen, som andre har nævnt
som en mulighed, medmindre du er helt sikker på, at det ikke
er dig, der husker forkert. Det koster, hvis hævningen er
berettiget.

> Min hotmail ligner en ganske alm hotmail synes jeg. Jeg kan ingen steder se
> hvor meget plads jeg har, for at se om der er sket en fejl.

Det kan vel være mange andre produkter end Hotmail, der
ligger bag hævningen. Og som sagt, Microsoft kan ikke hæve
på din konto uden at kende dit kortnummer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : KentBM

Dato : 18-02-10 18:34

Den 17-02-2010 07:49, Kim Ludvigsen skrev:
> Jeg ved ikke, om man kan snyde med hævenavnet, men hvis det vitterligt
> er Microsoft, der har hævet, så må de jo have fået dit kortnummer på en
> eller anden måde. Det mest indlysende er, at du selv har oplyst det.
Og det kunne jo tænkes, at en henvendelse til banken kan give yderligere
oplysninger om købet. Selvom det måske også koster et (stor?) gebyr til
banken for at undersøge sagen.

--

Kent

Fra : ...

Dato : 03-03-10 08:01

> Og det kunne jo tænkes, at en henvendelse til banken kan give yderligere
> oplysninger om købet. Selvom det måske også koster et (stor?) gebyr til
> banken for at undersøge sagen.

Det eneste min bank kunne oplyse var at der var trukket 149 kr og der stod
MICROSOFT ud for betalingen.