street view
Fra : Per Andreasen

Dato : 30-01-10 16:03

Det irriterer mig, at jeg som en af de få i min omgangskreds ikke har fået
Google Street View til at fungere. Det nærmeste, jeg er nået, er en tur op
ad H. C. Andersens Boulevard (billedet lå der i forvejen). Er der en venlig
person, der vil give mig en anvisning i brugen. Jeg er fuldt fortrolig med
Google Maps og bruger det tit, men jeg kan ikke finde noget link (eller
tilsvarende) til Street View.

På forhånd tak for hjælpen
Per Andreasen

Fra : Max

Dato : 30-01-10 16:14

Hej Per

> er fuldt fortrolig med Google Maps og bruger det tit, men jeg kan
> ikke finde noget link (eller tilsvarende) til Street View.

Du er klar over at der hvor Street View findes, ja der kommer
det automatisk når du zoomer helt ind ?

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-10 17:10

"Per Andreasen" <phjaelp@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fortrolig med Google Maps og bruger det tit, men jeg kan ikke finde noget
> link (eller tilsvarende) til Street View.

Grunden til at der ikke er noget link til Google Street Wioew er simpelthen
at der ikke er en hjemmeside der hedder sådan.

Google Streeety Wiew er ikke en speciel hjemmeside. Det er simpelthen det
samme som GoogleMaps.

Du finder bare GoogleMaps og zoomer helt ind. Så er du på gadeplan og kan
skøjte hen ad vejen. Men KUN i de områder hvor Google-vognen har været og
det er ikke ret mange steder.
I Nykøbing Mors kan man kun se gadeplan i yders begrænsede områder af byen.
jeg kan slet ikke finde nogen steder i Skive og Thisted.
Hvis du zoomer ind på områder hvor den IKKE har været, så sker der intet.

Hilsen Åge

Fra : Preben

Dato : 30-01-10 17:24

Den 30.01.2010 kl. 16:02 skrev Per Andreasen <phjaelp@yahoo.dk>:

> [...]
> fortrolig med Google Maps og bruger det tit, men jeg kan ikke finde
> noget link (eller tilsvarende) til Street View.

I Google Maps zoomer du ind på gaden, og så er der en lille gul mand
øverst til venstre, ham trækker du med musen hen på din gade.

--
mvh/Preben

Fra : Per Andreasen

Dato : 01-02-10 13:31

Tak for de gode råd. Jeg har fundet ud af det, og også fundet ud af, at min
lille villavej er for ubetydelig til at komme i Street View.
mvh Per

news.u7cs6hhiqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

Fra : emjeppesen

Dato : 01-02-10 14:09

Per Andreasen skrev:

>Tak for de gode råd. Jeg har fundet ud af det, og også fundet ud af, at min
>lille villavej er for ubetydelig til at komme i Street View.

Næppe, men hvis det er en meget ny vej, kan det sagtens ske, at den
ikke er med.

Hilsen emj

Fra : Mogens Krage

Dato : 31-01-10 00:10

Åge Halldorsson skrev bl.a:

> I Nykøbing Mors kan man kun se gadeplan i yders begrænsede områder af
> byen. jeg kan slet ikke finde nogen steder i Skive og Thisted.

Tillad mig at være behjælpelig...

<http://maps.google.dk/maps?
ie=UTF8&ll=56.557799,9.053422&spn=0,359.997589&t=h&z=19&layer=c&cbll=56.557799,9.053422&panoid=XMADR5MVgLSFD6sF05Wt2w&cbp=12,305.69,,1,5>

<http://maps.google.dk/maps?
ie=UTF8&ll=56.944145,8.656384&spn=0,359.997589&t=h&z=19&layer=c&cbll=56.944029,8.656207&panoid=SHfoOYEsH9EJa4gfZDdPXQ&cbp=12,34.3,,1,5>

Fra : Preben

Dato : 01-02-10 14:28

Den 01.02.2010 kl. 14:09 skrev emjeppesen <emj>:

> Næppe, men hvis det er en meget ny vej, kan det sagtens ske, at den
> ikke er med.

Det har ikke noget at gøre med, om det er nye eller gamle veje. Det er
langt fra alle veje, der er gennemkørt/fotograferet.

--
mvh/Preben

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-02-10 18:15

Preben wrote:

> Det har ikke noget at gøre med, om det er nye eller gamle veje. Det er
> langt fra alle veje, der er gennemkørt/fotograferet.

Vores lille vej kan man ikke komme ned ad, kun stå ved indkørslen og
kigge.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 01-02-10 21:20

Hej Preben

> Det har ikke noget at gøre med, om det er nye eller gamle veje. Det er
> langt fra alle veje, der er gennemkørt/fotograferet.

Deres GPS udviser heller ikke altid den store nøjagtighed, det betyder
bl.a. at mit hus ikke kan ses på Google da der vises billeder fra en
gade der løber parallelt med vor gade mod syd :)

--
Mvh Max