Netradio på DR.dk
Fra : Viktor Andersen

Dato : 25-01-10 21:10

Hej,

Jeg vil gerne hjælpe en ældre kraftig hørehæmmet med at høre netradio fra
dr.dk

Men når jeg prøver at klikke på linket får jeg følgende fejlmeddelelse:

Fejl: DR.drnetradio has no properties
Kildefil: javascript:DR.drnetradio.playChannel('p3')
Linje: 1

Han benytter Firefox som net formidler og jeg har lige prøvet at opdatere
java, men uden held.

Hvad kan jeg mere gøre?

Hilsen
Viktor

Fra : Edmund

Dato : 25-01-10 21:42

Den 25-01-2010 21:09, Viktor Andersen skrev:
> [...]
> Linje: 1
>
> Han benytter Firefox som net formidler og jeg har lige prøvet at

Er det her du trykker dig ind ?
http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=p&tab=fs

Den giver ikke fejl hos mig, men spiller bare ikke.

Den spiller først når jeg har installeret.
Windows Media Player Firefox Plugin

http://port25.technet.com/pages/windows-media-player-firefox-plugin-download.aspx

Du kan også bruge et netradio-program f.eks Screamer Radio

http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.php

Mvh Edmund

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-01-10 01:03

Edmund wrote:

> Er det her du trykker dig ind ?
> http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=p&tab=fs

Hm, jeg går bare ind på www.dr.dk/netradio, så dukker alle kanaler op på
en liste...

> Den giver ikke fejl hos mig, men spiller bare ikke.

Samme her - ingen fejlmelding, men heller ingen lyd i hverken Firefox
eller Mozilla SeaMonkey. Prøvede så Apple Safari og Opera 10. Begge
afspiller uden problemer, selvom Safari er en anelse langsom til at
komme igang. Safari kræver QuickTime for at afspille netradio på
Windows, så det er måske derfor, den kan, da jeg har QT 7.6.x
installeret på XPPro. Opera spiller 'out-of-the-box'...

?? - Det her bliver 'mystiskere' og 'mystiskere'... Startede lige
maskinen op i Mac OS X delen og gik ind på netradio. Jeg bruger
SeaMonkey som std. browser/mail/newsklient på Mac-delen. Her spiller
SeaMonkey uden problemer. Firefox til Mac vil heller ikke afspille.
Camino og Shiira (open source) vil begge godt. - og selvfølgelig også
Safari til OS X...

Det undrer mig bare alligevel, da jeg også har VLC Inbternet Plug-in til
både SeaMonkey og Firefox (OSX+XPPro) installeret, og VLC er en af dem,
DR anbefaler sammen med QuickTime... Og både Firefox og SeaMonkey
understøttes direkte i QT 7.6.x uden installering af ekstra plug-ins.

Men generelt set er der lige nu endda meget store problemer med DRs både
alm. websider og deres podcast sider, hvor der også er direkte
afspilning af de enkelte listede udsendelser.

Jeg har haft fat i dem i flere omgange, men får ganske enkelt en sludder
for en sladder, - eller 'aben' bliver sendt videre til en eller anden
tech-fyr, som aldrig melder tilbage. Og når man så påpeger over for dem,
at deres sites er smækfyldt med fejl 500, 550 og 404, så spørger de dumt
'hwa er det?'.

- For ikke så længe siden kørte jeg en W3C validering på www.dr.dk
'hyggelig' læsning.! - Der var nærmest mere rødt end sort tekst. -
Det fortalte jeg dem også og fik til svar, at det da sandelig ikke var
noget 'Programservice' kunne tage sig af...

> Den spiller først når jeg har installeret.
> Windows Media Player Firefox Plugin
>
> http://port25.technet.com/pages/windows-media-player-firefox-plugin-download.aspx

Den virker tilsyneladende ikke på min XPPro...

> Du kan også bruge et netradio-program f.eks Screamer Radio
>
> http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.php

Hm..........

mvh. Erik Richard

Fra : emjeppesen

Dato : 27-01-10 07:07

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]

Virker perfekt i både XP og win7
Let at finde allr radiokanaler.

Hilsen emj

Fra : Viktor Andersen

Dato : 01-02-10 21:47

Hej Erik,

Tak for tipset.

Det vil jeg prøve samtidig med de andre.

Hilsen

Viktor

Fra : Fietsenmaker

Dato : 26-01-10 09:07

Viktor Andersen skrev:
> [...]
> Linje: 1
>
> Han benytter Firefox som net formidler og jeg har lige prøvet at

Hvis du bruger denne link:

http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=k&name=p4_danmark

Så kommer samtlige radiokanaler frem.
Ved at give et enkelt klik den ønskede kanal starter lyden.
Du kan så også skifte kanal ved en enkelt klik.
God fornøjelse

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-01-10 12:31

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan jeg mere gøre?

DR Netradio kan hentes på flere måder - dels som andre foreslår i den
"normale" version:

http://www.dr.dk/netradio/

Du kan også få den ind i Windows Media player:

http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp

- begge virker fint her - både i IE7 og Chrome - har ikke prøvet
Firefox........

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard