Undgå "Add Bookmark" ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-11-09 17:38

Hej gruppe,

På mange hjemmesider er der disse irriterende "Add This" tingester, som
popper et vindue op, når man strejfer dem med musen.
Er der en mulighed for at undgå disse irriterende sataner ? - meget ofte
synes jeg de har det med at blive hængende og dække over den tekst man gerne
ville læse...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-11-09 18:17

Andreas M. Hansen skrev, Den 28-11-2009 17:38:
> Er der en mulighed for at undgå disse irriterende sataner ?

Har du en link til en side med problemet?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-11-09 18:19

"Jens Jensen" <a@a.invalid> wrote in message

> Har du en link til en side med problemet?

F.eks http://ekstrabladet.dk/112/article1261903.ece - lige over billedet.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-11-09 19:36

Andreas M. Hansen skrev, Den 28-11-2009 18:19:
> F.eks http://ekstrabladet.dk/112/article1261903.ece - lige over billedet.

Jeg bruger Firefox-browseren med tilføjelsen AdBlock Plus, og det ser ud
til, at jeg er kommet af med problemet på EB's sider. Jeg lod boksen
vise og højreklikkede nede i nederste højre hjørne på linien "AddThis",
valgte dernæst "AdBlock billede" og derefter filteret "s7.addthis.com^".

Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre i IE at forhindre hentning fra
s7.addthis.com.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-09 09:12

Jens Jensen skrev:

> Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre i IE at forhindre hentning fra
> s7.addthis.com.

Man kan altid tilføje en linje i hosts-filen som dirigerer alle
forespørgsler på et domæne til ens egen pc hvor indholdet
naturligvis ikke kan findes.

--
Bertel

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-11-09 09:33

> Man kan altid tilføje en linje i hosts-filen som dirigerer alle
> forespørgsler på et domæne til ens egen pc hvor indholdet
> naturligvis ikke kan findes.

Hej Jens og Bertel,

Jeg har prøvet at lege med IE8's popup blocker, og den reagerer desværre
ikke på denne addthis - eller også er det mig som ikke putter den rigtigt i
block listen.
Hosts filen har jeg også rodet med, og det resulterer i at siden ikke kan
åbnes når popup'en er kommet - men som sagt så kommer popup'en desværre
stadigvæk.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-11-09 13:37

Andreas M. Hansen skrev, Den 29-11-2009 09:32:
> Jeg har prøvet at lege med IE8's popup blocker, og den reagerer desværre
> ikke på denne addthis - eller også er det mig som ikke putter den
> rigtigt i block listen.

Man kan indlægge sider, hvor man vil tillade popups, men ikke det
modsatte, så vidt jeg kan se.

> Hosts filen har jeg også rodet med, og det resulterer i at siden ikke
> kan åbnes når popup'en er kommet - men som sagt så kommer popup'en
> desværre stadigvæk.

Så må du have gjort noget forkert. Det virker hos mig, når jeg indsætter
linien:

127.0.0.1 s7.addthis.com

i bunden af hosts filen. Der må ikke være # i starten af linien, og
hosts filen hedder hosts og ikke hosts.txt. IE skal startes på ny efter
rettelsen, ellers er det ikke sikkert, at ændringen slår igennem.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-11-09 14:22

> Så må du have gjort noget forkert. Det virker hos mig, når jeg indsætter
> linien:
>
> 127.0.0.1 s7.addthis.com

Det var lige det der skulle til! - jeg havde prøvet med www.addthis.com

- Mange tak for hjælpen!