Internet Explorer 8 - mister funktioner
Fra : Hans-Jørgen

Dato : 11-11-09 17:54

Hej.

Jeg kan ikke finde nogen gruppe, som kunne være bedre end denne til mit
spørgsmål.

Internet Explorer 8 (Windows Vista) fungerer normalt udmærket.
Men efter installation af det for flere år siden købte scannerprogram
"ScanSoft Omnipage Pro",
som i øvrigt kører udmærket under Windows Vista, sker sære ting og sager i
Internet Explorer.
Hastighed går ned - fanebladene virker ikke efter hensigten - og visning i
"nyt vindue" virker ikke.
--
Efter fjernelse af scannerprogrammet - og kørsel af systemgendannelse -
virker IE8 normalt.

Er der mon et bud på et løsningsforslag?

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Ole C

Dato : 11-11-09 20:26

Hans-Jørgen skrev blandt andet:

> Jeg kan ikke finde nogen gruppe, som kunne være bedre end denne til
> mit spørgsmål.

Da det hovedsageligt er et spørgsmål om en browser, er gruppen helt rigtig.

> [...]
> sager i Internet Explorer.
> Hastighed går ned - fanebladene virker ikke efter hensigten - og

Og herfra er der så en del newsreadere, der ikke viser resten af dit indlæg,
fordi du skiller dine afsnit med signatur-adskilleren: "--"
> [...]
> forårsager særhederne,
> men sådan ser du umiddelbart ud.
>
> Er der mon et bud på et løsningsforslag?

Ja - at afinstallere IE8 eller bruge et andet scannerprogram, da de to
tilsyneladende konflikter
Har du set efter om der måske findes en opdatering af dit scannerprogram på
producentens webside?

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-11-09 20:38

Ole C skrev:

> Og herfra er der så en del newsreadere, der ikke viser resten af dit indlæg,
> fordi du skiller dine afsnit med signatur-adskilleren: "--"

Hvilket samtidig viser mig at den newsreader jeg bruger er defekt, da
den viser "--" (uden "-erne) som en signaturadskiller, hvilket det ikke
er, en signaturadskiller er "-- " (igen uden "-erne)

Fra : Ole C

Dato : 11-11-09 21:32

Ivan V. Klattrup skrev blandt andet:

> Hvilket samtidig viser mig at den newsreader jeg bruger er defekt, da
> den viser "--" (uden "-erne) som en signaturadskiller, hvilket det
> ikke er, en signaturadskiller er "-- " (igen uden "-erne)

Jeg ved ikke om du er krakilsk eller lystig - men mon ikke du fattede, at
meningen var at undgå at gentage miséren....?

--
vh
Ole C

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 11-11-09 21:43

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke om du er krakilsk eller lystig - men mon ikke du fattede, at
> meningen var at undgå at gentage miséren....?

> [...]
Hov hov - nu ved jeg ikke lige, hvad du mener med at gentage en misére.
Jeg har aldrig før erfaret - hørt eller læst, at der skulle være noget i
vejen med
signaturen i mine indlæg. De skrives i Windows Mail. Skulle det program
lave "forkert" signatur, vil det være interessant for mig vide, hvordan det
rettes.

Men måske er indlægget ikke just møntet på et af mine tidligere indlæg.
Godt nok er jeg et muntert menneske, men krakilsk beskylder mine omgivelser
mig ikke
just for at være.

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Ole C

Dato : 11-11-09 22:08

> [...]

> signaturen i mine indlæg. De skrives i Windows Mail. Skulle det
> program lave "forkert" signatur, vil det være interessant for mig

Se, nu var mit indlæg for det første et svar til Ivan Klattrup - hvilket du
burde kunne se.
Og nej der var ineg fejl på din signatur, men de tegn du havde skilt dine
afsnit med i det oprindelige indlæg. Det var tegn der bruges som
signatur-adskillelese - og derfor vil nogle newsreadere skrotte alt under
sådan et tegn.

--
vh
Ole C

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 11-11-09 22:21

> Se, nu var mit indlæg for det første et svar til Ivan Klattrup - hvilket
> du burde kunne se.

Netop derfor noterede jeg også, at henvendelsen måske ikke var rettet til
mig.

> [...]
> afsnit med i det oprindelige indlæg. Det var tegn der bruges som
> signatur-adskillelese - og derfor vil nogle newsreadere skrotte alt under

Se, det er jeg med på - jeg havde ikke lige skænket det en tanke, at et par
streger - tænkt anvendt som
tankestreg eller adskillelse mellem to afsnit fik konsekvenser for tydningen
af mit indlæg.
Så blev jeg lidt klogere.

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-11-09 19:49

"Hans-Jørgen" <sindholt@*paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Se, det er jeg med på - jeg havde ikke lige skænket det en tanke, at
> et par streger - tænkt anvendt som
> tankestreg eller adskillelse mellem to afsnit fik konsekvenser for
> tydningen af mit indlæg.

Det ville to streger heller ikke gøre

<streg><streg> er ok

det er en signaturadskiller og opfatter alt derefter som signaturen og
klipper den væk i svaret.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-09 17:29

> [...]

Det var tegn der bruges som
> signatur-adskillelese - og derfor vil nogle newsreadere skrotte alt under

Sådan noget kan man ikke gå at tage hensyn til. Problemet er derfor at finde
newsreadere som virker ordentligt.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-11-09 21:47

Ole C skrev:

> Jeg ved ikke om du er krakilsk eller lystig -

Er man krakilsk eller lystig når man siger tingende som det er, der var
_1_ signaturadskiller i det indlæg, hvad der ellers vistes som
signaturadskillere er pga de newsreadere der læser indlægget er defekte

>men mon ikke du fattede, at meningen var at undgå at gentage miséren....?

Det var sgu bedre at få rettet op på newsreaderne så de ikke viser den
slags fejl

Fra : Ole C

Dato : 11-11-09 22:16

> [...]

> var _1_ signaturadskiller i det indlæg, hvad der ellers vistes som
> signaturadskillere er pga de newsreadere der læser indlægget er

Hvad med de to gange dobbelt-tankestreger i teksten?
Ud over at være overflødige, hvilken newsreader kan så se forskel på dem og
en "rigtig" signaturadskiller?

> Det var sgu bedre at få rettet op på newsreaderne så de ikke viser den
> slags fejl

Tja, den opfordring må du så rette til programudviklerne.
I øvrigt var min bemærkning ment som en venlighed over for Hans-Jørgen...

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-11-09 22:20

Ole C skrev:

> Ud over at være overflødige, hvilken newsreader kan så se forskel på dem og
> en "rigtig" signaturadskiller?

xananews kan, thunderbird kan, og jeg formoder en masse andre også kan,
det var sådan lige de to jeg havde mulighed for enten at teste det på
eller kunne huske deres adfærd fra.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-11-09 01:41

On Wed, 11 Nov 2009 22:15:48 +0100, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> Hvad med de to gange dobbelt-tankestreger i teksten?
> Ud over at være overflødige, hvilken newsreader kan så se forskel
> på dem og en "rigtig" signaturadskiller?

Agent kan.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-11-09 11:13

Asbjorn Hojmark skrev:

> Agent kan.

Dialog kan også, og der er flere.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-11-09 11:32

Bertel Lund Hansen skrev:

> Dialog kan også, og der er flere.

Det ser umiddelbart ud til at alle gængse nyhedsgruppelæsere kan,
bortset fra OE/WM der slet ikke ser signaturadskillere i det hele taget.

Fra : Ole C

Dato : 12-11-09 14:09

Philip Nunnegaard skrev blandt andet:

> Det ser umiddelbart ud til at alle gængse nyhedsgruppelæsere kan,

Ok - jeg giver mig

> bortset fra OE/WM der slet ikke ser signaturadskillere i det hele
> taget.

Åh jo, med QuoteFix - som er et must.

--
vh
Ole C

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-11-09 16:56

Ole C skrev:

> Åh jo, med QuoteFix - som er et must.

Som jeg aldrig fik til at funke i min Vista.
Men det kan være ligemeget nu hvor jeg dels har Windows 7 og dels er
gået over til TB som newsreader.

Fra : Ole C

Dato : 12-11-09 23:48

> Som jeg aldrig fik til at funke i min Vista.

Mærkeligt.
Dette er skrevet i WM med QuoteFix på en Vista - og var ganske ukompliceret
at installere.

--
vh
Ole C

Fra : Lars Klintholm

Dato : 12-11-09 21:16

Den 12-11-2009 skrev Bertel Lund Hansen i
dk.edb.internet.software.browser:

> Dialog kan også

Afhænger af indstillingerne. Der må så ikke være flueben i "Handle OE
signature delimiters"
Lars Klintholm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-09 17:31

> Tja, den opfordring må du så rette til programudviklerne.
> I øvrigt var min bemærkning ment som en venlighed over for Hans-Jørgen...

> [...]

Og min var ment som en høflig henstilling om at finde en newsreader som kan
vise alt hvad der skrives. Det er der problemet ligger og ikke om man bruger
"--".

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-09 17:27

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke om du er krakilsk eller lystig - men mon ikke du fattede, at
> meningen var at undgå at gentage miséren....?

Mon ikke det var en god ide med en computer som virker. Alt viser ganske
korrekt

Hilsen Åge

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 11-11-09 20:48

> [...]
> tilsyneladende konflikter
> Har du set efter om der måske findes en opdatering af dit scannerprogram

Tak for dit bud.
Jeg har netop igen prøvet at installeret scannerprogrammet - (OCR) og tilmed
afbrudt
antivirusprogrammet, som producenten også foreslår, men med samme resultat
som tidligere nævnt.
Der findes tilsyneladende ingen opdatering hos producenten, men derimod
nyere versioner - og det var
jo ikke lige det, jeg ville ind på, da programmet faktisk "kørte"
upåklageligt under Windows XP - og uden
at spolere Internet Explorer 8. Heller ikke Internet Explorer 7 gav
anledning til "panderynker".

Lad det lige være sagt i samme åndedrag, at Firefox overhovedet ikke lod sig
påvirke.

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-09 17:26

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Og herfra er der så en del newsreadere, der ikke viser resten af dit
> indlæg, fordi du skiller dine afsnit med signatur-adskilleren: "--"

Så må der være noget galt. Her er ingen problemer.

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 11-11-09 21:52

Hans-Jørgen <sindholt@*paradis.dk> writes:

> [...]
> lave "forkert" signatur, vil det være interessant for mig vide, hvordan det

Du havde i dit oprindelige indlæg brugt "--" midt i din tekst. Det kan
nogle newsreadere opfatte som en signatur-adskiller ("-- " bemærk
mellemrum).

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 12-11-09 21:37

Lars Klintholm <nospam2009@klintholm.com> writes:

> Afhænger af indstillingerne. Der må så ikke være flueben i "Handle OE
> signature delimiters"

Den er heller ikke nødvendig mere. Det er mere end 5 år siden at OE
blev opdateret så den kunne lave en sig adskiller som alle andre.

--
Carl

Fra : Lars Klintholm

Dato : 12-11-09 23:49

Den 12-11-2009 skrev Carl Drud i dk.edb.internet.software.browser:

> Den er heller ikke nødvendig mere. Det er mere end 5 år siden at OE
> blev opdateret så den kunne lave en sig adskiller som alle andre.

Men den er sat som default. Jeg er først begyndt at bruge Dialog i nyere
tid, så jeg opdagede min forkerte opsætning ved hjælp af denne tråd
Lars Klintholm