Login på Skat med FF
Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-11-09 16:48

Jeg kan ikke logge ind med digital signatur på www.skat.dk. Det påstås at
jeg ikke har slået cookies til, men det har jeg og det er i
overensstemmelse med den vejledning man får på siden ved problemer.

Hvad er der galt?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-11-09 17:51

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> jeg ikke har slået cookies til, men det har jeg og det er i
> overensstemmelse med den vejledning man får på siden ved problemer.

Tja, når jeg skal logge ind med den allernyeste version af Opera,
får jeg at vide at jeg bruger en forældet browser og at det
anbefales at jeg opgraderer til IE version 5.

--
Bertel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-11-09 18:05

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> Tja, når jeg skal logge ind med den allernyeste version af Opera,
> får jeg at vide at jeg bruger en forældet browser og at det
> anbefales at jeg opgraderer til IE version 5.

Ingen problemer her, med den af kommunen (på USB stick) udleverede
digital signatur, Safari 4.0.3 og en Apple Macbook (OS X 10.5.8).

Problemet skyldes nok det forældede OS

Har i kørt Windows Update fornylig/igår?

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-11-09 18:35

On Wed, 11 Nov 2009 18:05:01 +0100, Axel Hammerschmidt wrote:

> Problemet skyldes nok det forældede OS
>
> Har i kørt Windows Update fornylig/igår?

Win XP og FF er fuldt opdateret hos mig.

Det er lige præcist DET jeg hader ved "alternative" browsere. Jeg
anerkender Opera som en god browser, bruger selv FF, men hvad er det ved
det, hvis websiden ikke overholder standarderne, eller ens OS ikke kan
håndtere opgaven? Alt for mange gange må jeg ty til IE. Tænk hvis vi får en
WIN uden IE som lovet! Vi ville være tvunget til at downloade den og
installere skidtet, da visse "livsvigtige" websider ikke fungerer uden.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-11-09 20:09

Kurt Hansen:

<snip>

> Win XP og FF er fuldt opdateret hos mig.

Problemet kunne stamme derfra.

> [...]
> tvunget til at downloade den og installere skidtet, da visse
> "livsvigtige" websider ikke fungerer uden.

Hvad er det for en digital signatur? Den kommunen udlevere her er
svjv "virksomheds modellen" - ikke den "private".

Hvis du kan få den over i en .pkcs12 fil burde det være lige meget om
du bruger en "alternativ browser". Så kan du bruge OpenOCES på
skat.dk.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-11-09 20:43

Axel Hammerschmidt:

<snip>

> Hvis du kan få den over i en .pkcs12 fil burde det være lige meget
> om du bruger en "alternativ browser". Så kan du bruge OpenOCES på
> skat.dk.

Her er en opskrift:

<http://www.version2.dk/artikel/9831-faerre-windows-rettigheder-kan-
minimere-saarbarhedsproblemer#post34303>

Kort link:

<http://tinyurl.com/ykpf7xg>

Jeg har ikke undersøgt om linkene i min kommentar på Version2 fra april
i år stadig virker.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-11-09 20:28

Her er også en opskrift på at få digital signatur til at virke i
Firefox: http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/TDC_Digital_signatur

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-11-09 21:34

On Fri, 13 Nov 2009 20:28:03 +0100, Jens Jensen wrote:

> Her er også en opskrift på at få digital signatur til at virke i
> Firefox: http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/TDC_Digital_signatur

Tak for henvisning. Jeg ved at du forsøger at være hjælpsom, men den side
er på grænsen til rent volapyk og temmelig forældet. Jeg har dog kunne
uddrage noget om sikkerhedskopiering af signaturen og efterfølgende at
gemme i PKCS#12 format, som åbenbart(?) er måden at få den ind i Firefox
på?

Jeg står dog af, da proceduren er at sætte en hovedadgangskode. Så vidt jeg
kan gennemskue, vil det medføre, at jeg skal indtaste den adgangskode HVER
gang FF logger ind med mine gemte brugernavne/adgangskoder og det har jeg
ikke temperement til.

Eller tager jeg fejl? Er der en nem og behvem løsning til at tilføje
digital signatur i FF ud fra en sikkerhedskopi i HTML-format eller PKCS#12
format?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-11-09 00:15

Kurt Hansen skrev, Den 13-11-2009 21:33:
> Tak for henvisning. Jeg ved at du forsøger at være hjælpsom, men den side
> er på grænsen til rent volapyk og temmelig forældet.

Det vidste jeg ikke. Jeg bruger ikke selv digital signatur.

> Eller tager jeg fejl? Er der en nem og behvem løsning til at tilføje
> digital signatur i FF ud fra en sikkerhedskopi i HTML-format eller PKCS#12
> format?

Jeg ved det ikke, men det gør de forhåbentligt i MozillaDanmarks forum:
http://forum.mozilladanmark.dk/.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-11-09 06:50

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> gang FF logger ind med mine gemte brugernavne/adgangskoder og det har jeg

Nej, kun første gang i en browsersession.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå snavs og uønskede gæster på computeren:

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 13-11-09 14:49

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> WIN uden IE som lovet! Vi ville være tvunget til at downloade den og
> installere skidtet, da visse "livsvigtige" websider ikke fungerer uden.

Det er sjovt du siger, jeg har måske tidligere haft lidt samme holdning
som dig, men efterhånden sker det oftere og oftere at en hjemmeside hos
mig fungerer /bedre/ i Firefox end i IE8.

I øvrigt har jeg for længst vænnet mig til som det naturligste at bruge
mere end én browser, og det vil jeg nok blive ved med mange år endnu.

Mikkel