IE 8 - min mus bliver ukontrollerbar !
Fra : VA

Dato : 08-11-09 22:59

Hej gruppe

Jeg har pludselig fået problemer med IE8 i forbindelse med brug af musen.
Problemet opstår når jeg åbner Favoritter. Når jeg fører musen hen over
listen af Favoritter mister jeg kontrollen over musen. Den bliver ligesom
forsinket og reagerer meget forsinket på dels museknaptryk dels bevægelser
med musen på musemåtten. Den kan faktisk slet ikke anvendes på dette sted.

Alle andre steder i browseren og på den enkelte hjemmeside virker musen helt
normalt. Men det er meget irriterende at man ikke reelt kan bruge de
favoritlinks, som er blevet lagt på Favorit-listen.

Jeg bruger Windows XP Home edition. Internetforbindelsen sker via YouSee.
Jeg har fornylig fået installeret en ny udgave af YouSee Sikkerhedpakken
2010. Gad vide om det har noget med det at gøre ? Det skal bemærkes at jeg
har installeret tilføjelsesprogrammet IE7Pro.

Min anden browser Firefox virker fint hos mig og har ikke disse problemer.
Problemet med den er at jeg ikke så nemt kan køre mit netbank fra DanskeBank
på den, idet der kræves en anden form for log-in af DanskeBank ved brug af
denne browser.

Håber at der er nogen i gruppen der kan hjælpe mig.

Hilsen

Viktor

Fra : Ole C

Dato : 08-11-09 23:14

VA skrev blandt andet:

> [...]
> YouSee. Jeg har fornylig fået installeret en ny udgave af YouSee
> Sikkerhedpakken 2010. Gad vide om det har noget med det at gøre ?

Har du prøvet at deaktivere den?

> Det
> skal bemærkes at jeg har installeret tilføjelsesprogrammet IE7Pro.

Har du prøvet at deaktivere det?

--
vh
Ole C

Fra : "Dadyw

Dato : 09-11-09 08:22

VA skrev:
> [...]
> med musen på musemåtten. Den kan faktisk slet ikke anvendes på dette sted.

Jeg oplever det samme. For den seneste opdatering fra Microsoft, var
musen som du beskriver lige efter, jeg valgte favoritter, men lidt
efter, virkede den normalt.
Men nu er den gal hele tiden. Jeg kan heller ikke gemme søgeindstillinger
Hilsen
Leif

Fra : VA

Dato : 09-11-09 23:41

Tak for svaret.
Jeg har nu prøvet at afinstallere den sidste opdatering til IE8 - nr.
KB976749 fra først i november 2009.
Men problemet er der stadig; så jeg må prøve mig frem videre evt. med
deaktivering af IE7Pro eller Sikkerhedspakke 2010 fra YouSee.
Hilsen
Viktor

Fra : VA

Dato : 11-11-09 11:11

Hej gruppe

Dette blot for at informere om at problemet er løst og hvordan det er sket.
Problemet skyldes funktioner i den nye Sikkerhedspakke fra Yousee.
Support-funktionen hos YouSee har hjulpet mig med nogle muligheder for at
løse problemet, der består i enten Deaktivering af såkaldt
Browserbeskyttelse eller Deaktivering af Avanceret processovervågning evt.
dem begge.
Dette blot til info for eventuelle med samme problem.

Hilsen
Viktor

Fra : "Dadyw

Dato : 12-11-09 08:21

VA skrev:
> [...]
> dem begge.
> Dette blot til info for eventuelle med samme problem.

Hej Viktor
Det hjalp også mig. Jeg bruger godt nok ikke YouSee, men jeg har TDCs
antivirusprogram F-Secure, og da jeg deaktiverede Avanceret
Processovervågning, var mit problem løst.
Hilsen
Leif