Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE7 og søgeresultat på nye faner
Fra : Ole C

Dato : 14-10-09 10:07

Tidligere åbnede min IE7 en ny fane, når jeg trykkede på et søgeresultat i
Google, men den funktion er af ukendte årsager forsvundet, så den samme fane
nu bliver genbrugt, medmindre jeg ligefrem tvinger den til at åbne en ny
fane (med højreklik osv.)

Firefox virker derimod som "den skal".

IE's fane-indstillinger er der ikke ændret ved (standardindstillingerne), så
jeg har mistanke til at en opdatering af enten IE7 eller Google Toolbar er
synderen.
Har andre bemærket dette? - og har måske ligefrem en løsning?

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-10-09 11:42

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev :

>Har andre bemærket dette? - og har måske ligefrem en løsning?

Du kan på Google under indstillinger sætte søgeresultater til at
åbne på nye faner.

Eller rettere der står nyt vindue, men i IE under
Internetindstillinger under faner, sætter du links til at åbne i
en ny fane.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Ole C

Dato : 14-10-09 14:20

Kerim Ellentoft skrev blandt andet:

> [...]
>
> Eller rettere der står nyt vindue, men i IE under
> Internetindstillinger under faner, sætter du links til at åbne i

Google-indstillingen plejer jeg ikke at have aktiveret (da jeg synes det er
en irriterende funktion) - og under IE's Internetindstillinger ER der
markeret, som du anfører. Og sådan plejer det at fungere til min
tilfredshed - nemlig at links i Googles søgeresultater åbner på en ny fane.
Så jeg undrer mig over hvad der er sket....

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-10-09 14:39

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev :

>Google-indstillingen plejer jeg ikke at have aktiveret (da jeg synes det er
>en irriterende funktion)

Hvorfor?

Fra : Ole C

Dato : 14-10-09 17:49

> Hvorfor?

Tja, synes du virkelig at jeg skal retfærdiggøre mine sym- og antipatier
Men altså: det er ikke er den funktion jeg savner, men som skrevet står: at
klik på et link åbner en ny fane og ikke en ny udgave af IE.
Og der hjælper det altså ikke at sætte flueben ud for "Åbn søgeresultater i
et nyt browser vindue"

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-10-09 18:44

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev :

>Og der hjælper det altså ikke at sætte flueben ud for "Åbn søgeresultater i
>et nyt browser vindue"

Det virker fint hos mig.

Fra : Ole C

Dato : 14-10-09 18:53

> Det virker fint hos mig.

Hvad virker? Forhåbentlig åbner den da så et nyt vindue - altså en ny udgave
af IE.
Det er bare ikke det jeg ønsker.....

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-10-09 19:44

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev :

>Hvad virker? Forhåbentlig åbner den da så et nyt vindue - altså en ny udgave
>af IE.

Nej, på en ny fane og som jeg har forstået, så er det du ønsker.

Fra : Ole C

Dato : 14-10-09 21:15

> Nej, på en ny fane og som jeg har forstået, så er det du ønsker.

Sådan virker den indstilling altså ikke hos mig - og har aldrig gjort det.
Og rent logisk er det vel egentlig endnu mere mærkeligt, at du får en ny
fane, når nu Google netop skriver "nyt browservindue" og ikke "ny fane".....

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 15-10-09 22:35

> Nej, på en ny fane og som jeg har forstået, så er det du ønsker.

Og sådan virker det nu også hos mig:
Jeg afinstallerede Google Toolbar, Google Updater og Google Earth med den
grundige Revo Uninstaller - og geninstallerede Google Toolbar. Hvor fejlen
præcis lå, ved jeg derfor ikke, men nu virker det. Herligt!
Og et kuriosum: nu skal der være markering ud for "Åbn søgeresultater i et
nyt browser vindue" for at få en ny fane...
Ak ja, computere har deres egen vilje

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 13:53

> Ak ja, computere har deres egen vilje
Øhhh, Microsoft I suppose?

Fra : Ole C

Dato : 16-10-09 14:58

Tja, da det drejer sig om IE7.....

--
vh
Ole C

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-10-09 16:46

Ole C skrev:

> medmindre jeg ligefrem tvinger den til at
> åbne en ny fane (med højreklik osv.)

Eller blot midterklikke på et link (med scrollhjulet).

> [...]
> enten IE7 eller Google Toolbar er synderen.
> Har andre bemærket dette? - og har måske ligefrem en løsning?

Er der flueben i "Åbn søgeresultater i et nyt browser vindue." på denne
side?
http://www.google.dk/preferences?hl=da

(Gå til siden med IE - ikke med Firefox hvor det jo virker hos dig).

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-10-09 17:43

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev :

>Er der flueben i "Åbn søgeresultater i et nyt browser vindue." på denne
>side?

Det ønsker Ole C. jo åbentbart ikke at bruge.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-10-09 19:51

Kerim Ellentoft skrev:

> Det ønsker Ole C. jo åbentbart ikke at bruge.

Nej, åbenbart ikke.
Men hos mig virker det ellers præcis som jeg forstår at han vil have
det, når man altså kombinerer det med IE-indstillingen med at åbne i
faner fremfor nye vinduer.
Nemlig at linkene åbnes i nyt faneblad.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Ole C

Dato : 14-10-09 21:16

Philip Nunnegaard skrev blandt andet:

> [...]
> Men hos mig virker det ellers præcis som jeg forstår at han vil have
> det, når man altså kombinerer det med IE-indstillingen med at åbne i

Jamen jeg ville da lade mig overtale til at bruge den indstilling - hvis den
ellers virkede
Men jeg får præcis det Google lover, nemlig et nyt browservindue - altså en
helt frisk udgave af IE - og ikke et nyt faneblad i den browser, der
allerede er åben. Og som tidligere skrevet har jeg den markering du
anbefaler i Internetindstillinger>Faner.
Men hvis ingen oplever det samme som jeg, må jeg vel konkludere, at der er
opstået en fejl i min IE....
--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 14-10-09 17:52

> Eller blot midterklikke på et link (med scrollhjulet).

Den kendte jeg ikke - men det er tilsyneladende også afhængigt at mus og
tilhørende software...

> Er der flueben i "Åbn søgeresultater i et nyt browser vindue." på
> denne side?
> http://www.google.dk/preferences?hl=da
>
> (Gå til siden med IE - ikke med Firefox hvor det jo virker hos dig).

Nej, der er ikke markering - og det er da heller ikke den funktion jeg
savner.....

--
vh
Ole C