FF: Ugyldige sikkerhedscertifikater
Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-10-09 08:45

Flere websteder at begyndt give mig advarsler i Firefox om ugyldigt
sikkerhedscertifikat. Er der et storangreb igang, eller er det mig der har
et problem? P.t. er det f.eks. telmore.dk og www1.elfa.se.

Min FF DK er nyeste version.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-09 09:27

Kurt Hansen skrev:
> Flere websteder at begyndt give mig advarsler i Firefox om ugyldigt
> sikkerhedscertifikat. Er der et storangreb igang, eller er det mig der har
> et problem? P.t. er det f.eks. telmore.dk og www1.elfa.se.

Det er nok nærmere de pågældende sider, der ikke har fået
opdateret deres certifikater. Men hvis det er på de to
sider, du har angivet (og altså ikke nogle undersider),
ligger fejlen måske alligevel hos dig - jeg får ingen advarsel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus, spyware og uønskede gæster på computeren:

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-10-09 09:49

On Wed, 14 Oct 2009 10:27:03 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> sider, du har angivet (og altså ikke nogle undersider),
> ligger fejlen måske alligevel hos dig - jeg får ingen advarsel.

Okay, det må det jo så være, men hvilken fejl og hvordan udbedrer jeg den?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-09 10:31

Kurt Hansen skrev:

> Okay, det må det jo så være, men hvilken fejl og hvordan udbedrer jeg den?

Det er så på forsiden på de to sider, du oplever problemet?

Jeg ved ikke, hvordan du får løst problemet - udover at du
bare kan acceptere certifikatet. Du kan evt. prøve at spørge
i MozillaDanmarks forum:
http://forum.mozilladanmark.dk/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om Ubuntu Linux:

Fra : CK®

Dato : 14-10-09 11:48

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg ved ikke, hvordan du får løst problemet - udover at du bare kan
> acceptere certifikatet. Du kan evt. prøve at spørge i MozillaDanmarks
> forum:
> http://forum.mozilladanmark.dk/

Jeg fik advarslerne efter at have installeret min digitale signatur.
Jeg løste det ved at acceptere at de 'usikre' sider blev vist.

Claus

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 14-10-09 14:55

CK® skrev:

> Jeg fik advarslerne efter at have installeret min digitale signatur.
> Jeg løste det ved at acceptere at de 'usikre' sider blev vist.

Digital Signatur og FF's sikkerhedscertifikat-håndtering fungerer ikke
særligt godt sammen - eller måske er det websiderne der ikke opdaterer
deres certifikater - i hvert fald gider jeg ikke bruge digital signatur
i FF ind til videre. Det er for besværligt.

Mikkel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-10-09 13:42

On Wed, 14 Oct 2009 11:30:52 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> Det er så på forsiden på de to sider, du oplever problemet?

Ja.
> Jeg ved ikke, hvordan du får løst problemet - udover at du
> bare kan acceptere certifikatet.

No way. Funktionen er der jo netop for at advare mod f.eks. pishing og da
jeg ikke kan vide om advarslen skyldes en fejl, vælger jeg at rette mig
efter den. Ellers kunne jeg jo lige så godt slå alt det der sikkerhed fra.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-10-09 10:38

Kurt Hansen skrev:

> Flere websteder at begyndt give mig advarsler i Firefox om ugyldigt
> sikkerhedscertifikat.

Er datoen korrekt på din computer?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-10-09 13:40

On Wed, 14 Oct 2009 11:38:16 +0200, Jonathan Stein wrote:

> Er datoen korrekt på din computer?

Det er jeg tidligere blevet spurgt om i nyhedsgrupper. Klokken nede i
nederste højre hjørne viser lige nu 14:38 og det er da vist rigtig nok?

Min tidszone er indstillet til København med automatisk skift til/fra
sommertid.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-09 13:59

Kurt Hansen skrev:

> Det er jeg tidligere blevet spurgt om i nyhedsgrupper. Klokken nede i
> nederste højre hjørne viser lige nu 14:38 og det er da vist rigtig nok?

Klokken er ikke det samme som datoen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computer og internet:

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-10-09 17:07

On Wed, 14 Oct 2009 14:59:16 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> Klokken er ikke det samme som datoen.

Touché
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-10-09 20:13

Kurt Hansen skrev:

> Det er jeg tidligere blevet spurgt om i nyhedsgrupper. Klokken nede i
> nederste højre hjørne viser lige nu 14:38 og det er da vist rigtig nok?

Som Kim - indirekte - skriver, er det datoen, der er væsentlig, men den
ser nu også korrekt ud.

Men kan du slet ikke lokke nogle oplysninger ud af Firefox om hvorfor,
den mener certifikatet er ugyldigt?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/