Åbne links i ny tab i Firefox
Fra : PerX ...

Dato : 08-09-09 21:20

Er der nogen som har nogle hints til dette?

Hvis det er normale html links, er det jo nemt nok - men flere og flere
steder begynder de popsmarte at sætte javascript ind i href'en og så er
det ligepludslig besværligt, "open link in new tab" giver ofte en url
som er lutter javascript, eller også så reloader den bare den side man
kom fra. Control click virker nogen gange, men så loades den nye side i
BEGGE vinduer, det man kom fra, og det nye i den nye tab - så alt i alt
meget irriterende.

Nogen hints til at undgå dette?

Fra : Leif Neland

Dato : 08-09-09 21:51

PerX ... skrev:
> [...]
> kom fra. Control click virker nogen gange, men så loades den nye side i
> BEGGE vinduer, det man kom fra, og det nye i den nye tab - så alt i alt

Indstillinger -> Faneblade -> Åbn nye vinduer i et nyt faneblad i stedet for

Leif

Fra : PerX ...

Dato : 08-09-09 22:51

In article <4aa6c390$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
leif@neland.dk says...

> Indstillinger -> Faneblade -> Åbn nye vinduer i et nyt faneblad i stedet for

Den var sat (uden mærkbar virning)

Men umiddelbart lydet der ikke optimalt, det er jo ikke altid jeg ønsker
at åbne en link i en ny tab

Fra : Henrik Laursen

Dato : 09-09-09 02:31

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in

> [...]
> leif@neland.dk says...

> Den var sat (uden mærkbar virning)
>
> Men umiddelbart lydet der ikke optimalt, det er jo ikke altid jeg

Så højre klikker du bare på linken og vælger at åbne i et nyt vindue
istedet i de tilfælde.

--
Henrik Laursen

Fra : PerX ...

Dato : 09-09-09 04:03

In article <Xns9C8123D7D8652loaded247@193.202.122.23>, nomail@dont-like-
spam.com says...
> PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in

> Så højre klikker du bare på linken og vælger at åbne i et nyt vindue
> istedet i de tilfælde.

SOM JEG SKREV så virker det ikke. (På flere og flere javascript links)

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 09-09-09 05:34

PerX ... skrev:

> SOM JEG SKREV så virker det ikke. (På flere og flere javascript links)

Nej, det er ganske rigtigt meget irriterende, gad vide om udviklerne
ikke er opmærksomme på problemet, eller om de bare er ligeglade.

Derfor er jeg glad for control+klik, men har ikke bemærket at det skulle
betyde at siden loades i både det nye og det gamle faneblad, kan du give
et eksempel?

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : PerX ...

Dato : 09-09-09 13:39

In article <4aa73030$0$289$14726298@news.sunsite.dk>, mikkel@fabel.dk
says...

> [...]
>
> Derfor er jeg glad for control+klik, men har ikke bemærket at det skulle
> betyde at siden loades i både det nye og det gamle faneblad, kan du give

Øh bø.. dem har jeg jo ikke bookmarked :)

Men den eneste jeg lige kommer i tanke om er fx http://www.mcdonalds.dk
gå til deres resturantguide, taste et postnummer (fx 1620) så kommer der
en liste.
Øverste er københavns hovedbanegård, hvis jeg control klikker på den, så
loader den siden for kbh i *samme* faneblad, og i det nye faneblad
bliver søge resultate reloaded.
Nogen vil måske mene det kommer ud på et, men det er langt fra det samme
som at åbne en link i en ny side.
En anden variant man ser - men som jeg ikke kan huske et link på så
havde jeg skrevet det her - er at den nye tab har javascript i sig i
stedet, så der i url feltet er "javascript:
(iflink.weridcode.then.somethorthng)" etc

Fra : PerX ...

Dato : 18-09-09 23:32

In article <MPG.2511c06ef20be81498c840@74.209.131.10>, hyp1999
@_hotmail_nospam_.com says...
> [...]
> says...

> Øh bø.. dem har jeg jo ikke bookmarked :)

Nå, det hjalp nok at nævne en link ;)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-09-09 12:06

PerX ... skrev:

> Nå, det hjalp nok at nævne en link ;)

Tja, der er jo ingen grund til at skrive det samme, som
andre allerede har skrevet. Philip Nunnesgaards svar 9/9 kl.
6:02 forklarer problemet, og hvad man kan gøre ved det. Og
Ivan Klattrup svarede på Philips indlæg med en anden mulig
løsning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér dine venner med ny viden:

Fra : PerX ...

Dato : 09-09-09 16:34

> [...]
> Derfor er jeg glad for control+klik, men har ikke bemærket at det skulle
> betyde at siden loades i både det nye og det gamle faneblad, kan du give

Et andet eksempel er fx http://www.tvguide.co.uk/

Hvis jeg kontrol klikker på en noget i program oversigten, så bliver der
lavet et nyt faneblad, hvor dette står i url baren:

javascript:popup(47832771);

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-09-09 05:03

Henrik Laursen skrev:

> Så højre klikker du bare på linken og vælger at åbne i et nyt vindue
> istedet i de tilfælde.

Vi taler jo om javascript-links. Her er der mig bekendt ikke en skid at
gøre.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-09-09 05:49

Philip Nunnegaard skrev:

>Vi taler jo om javascript-links. Her er der mig bekendt ikke en skid at
>gøre.

Hvad med tab mix lite, der er der i hvert fald denne indstilling
http://klattrup.dk/misc/tabmixlite.jpg

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/12391

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : PerX ...

Dato : 09-09-09 13:40

In article <4aa733bb$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ivan.klattrup@gmail.com says...

> Hvad med tab mix lite, der er der i hvert fald denne indstilling
> http://klattrup.dk/misc/tabmixlite.jpg
>
> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/12391

Jeg bruger tab mix plus, som ikke kan - men jeg prøvede lige dit
forslag, og det virker heller ikke.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-09-09 22:16

On Tue, 8 Sep 2009 22:19:51 +0200, PerX ... wrote:

> Hvis det er normale html links, er det jo nemt nok - men flere og flere
> steder begynder de popsmarte at sætte javascript ind i href'en og så er
> det ligepludslig besværligt, "open link in new tab" giver ofte en url

Du kan prøve at lede efter noget i stil til FF som dette til Opera og se,om
det ikke kan tage det værste:

http://www.howtocreate.co.uk/operaStuff/userJavaScript.html#cleanuri

(For evt. Opera-brugere: Funktioner, indst, avanceret, indhold, indst. af
JS, angiv katalog til dine JS-filer & læg JS-filen fra linket herover i
dette, done).

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk