Browser bygger op men henter ikke siden
Fra : shg

Dato : 29-08-09 18:54

Hej NG'er

Jeg forsøger at hjælpe en bekendt med et browserproblem.
Efter et forsøg på at hente en meget stor fil fra Picassa gik browseren
i "baglås" og har ikke siden fungeret.

Problemet opstod i IE8 / Vista Home.
Jeg har som et forsøg intalleret FF3.5.2 men med samme resultat
browserne kan overhovedet ikke komme ind på nogen sider på nettet.
Forbindelse til nettet gennem tdc-bredbånd med trådløst netværk.

Jeg har også forsøgt med netværkskabel direkte til routeren med samme
resultat.

Begge browsere forsøger i een uendelighed at hente siden ned, men der
sker ikke noget.

Der er ikke problemer med at hente mail gennem Windows Mail, ligesom
opdateringer af programmer hvor der kaldes direkte (udenom browserne)
til en update server fungerer fint, desuden har jeg yderligere 2 pc'er
på samme forbindelse, som kører upåklageligt.

Diagnosticering af netforbindelse viser ingen problemer.

Jeg har forsøgt at disable firewall og anden sikkerheds prgr. - ku' jo
være de blokerede - men nej.

Endelig skal dog siges at jeg med begge browsere kan komme på een
hjemmeside nemlig:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/ og her kan jeg bevæge mig rundt
på flere sider. Men forbindelsen dør så snar jeg forlader siden.
Bemærk https:// og ikke blot http://

Håber nogen her i gruppen har et forslag til en løsning eller en idé om
hvad der kan være galt.

mvh Søren